1 van de 16
 1 2 3 Volgende >  Laatste »
   
De SM van pbuijsman
PBuijsman
> 300 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 314
Geregistreerd: 16-06-2006

- SM 2,7 IE
Gepost: 21 juli 2007 12:11 PM

Jongens, ik ben helemaal blij. Gisteren heeft mijn blok gelopen! Voor het eerst na een langdurige revisie. Nadat we zeer lang hadden gezocht naar een elektrische storing was het : sleutel om en .... lopen. Met 123 ontsteking. Wat liep het soepel,wat een geluid. Nu afbouwen en rijden, spannend hoor.

Gutta cavat lapidem…

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43272
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 21 juli 2007 12:44 PM
  [ # 1 ]

Re: Het SM blok van pbuijsman

PBuijsman schreef:

Jongens, ik ben helemaal blij. Gisteren heeft mijn blok gelopen! Voor het eerst na een langdurige revisie. Nadat we zeer lang hadden gezocht naar een elektrische storing was het : sleutel om en .... lopen. Met 123 ontsteking. Wat liep het soepel,wat een geluid. Nu afbouwen en rijden, spannend hoor.

Goed nieuws Piet! Gefeliciteerd Very Happy Nu kan Cyril mooi aan mijn blok gaan beginnen!

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
Blooper1963
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4695
Geregistreerd: 26-08-2005

- SM 2.7 carb
- C3 1.4 HDI exclusive
Gepost: 21 juli 2007 01:33 PM
  [ # 2 ]

FOTO’S…......  FOTO’S…......

Profiel  
 
PBuijsman
> 300 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 314
Geregistreerd: 16-06-2006

- SM 2,7 IE
Gepost: 21 juli 2007 09:15 PM
  [ # 3 ]

Gutta cavat lapidem…

Profiel  
 
PBuijsman
> 300 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 314
Geregistreerd: 16-06-2006

- SM 2,7 IE
Gepost: 21 juli 2007 09:21 PM
  [ # 4 ]

Foto’s. Hmm, even proberen.






Gutta cavat lapidem…

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43272
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 21 juli 2007 09:22 PM
  [ # 5 ]

He Piet, dat ziet er strak uit!

Hoe is het afgelopen met de injectoren? Ik had van Cyril begrepen dat ie daar wat last mee had???

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
Mechuccio
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3455
Geregistreerd: 19-08-2005

- BX 16 Soupapes
- HY HY camper
- XM 2.0i 16V VSX Break
Gepost: 21 juli 2007 09:40 PM
  [ # 6 ]

ooow wat ziet zo’n schoon blok er toch lekker strak uit zeg Cool
geniet ervan!

http://www.mechuccio.nl
Mijn auto’s: XM 2.0i 16V break VSX, HY Camper DA-11-30, BX 16Valve MKII 10-GB-RX
Ex: 7 BX, 1 XM, 1 ZX

Profiel  
 
wendela (verbannen)
> 8000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 8480
Geregistreerd: 19-05-2007

- CX 25 RD break, Jacqueline
- BX 1.9 TURD, de Euro
Gepost: 21 juli 2007 09:44 PM
  [ # 7 ]
Mechuccio schreef:

ooow wat ziet zo’n schoon blok er toch lekker strak uit zeg Cool
geniet ervan!

dus:
niet gebruiken, dan blijft-ie zo mooi Very Happy

Profiel  
 
PBuijsman
> 300 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 314
Geregistreerd: 16-06-2006

- SM 2,7 IE
Gepost: 21 juli 2007 10:34 PM
  [ # 8 ]

Yuri, dat met de injectoren was een lastig probleem. De benzinepomp wilde maar niet lopen. Om te testen hebben we hem direct op de accu gezet, en toen liep hij wel. Het zat dus in het circuit: het relais kwam niet in. Toen dachten we ook zo wel te kunnen starten, maar kennelijk loopt dan de druk te hoog op tijdens het starten. Want via dat relais schakelt de computer na 3 seconden de pomp uit als de motor niet loopt. De benzine stroomde echt uit de injectoren. Ik begrijp nog altijd niet hoe dat kan, want je zou verwachten dat het in het spruitstuk loopt ipv langs de rubbers naar buiten. Ik schrok me dood, want ik heb eens een SM zien branden…Dat relais bleek uiteindelijk aan massa te moeten liggen op de externe spanningsregelaar. Maar die hadden we weggehaald. (andere dynamo) Dus geen massa. Als je het weet is het simpel; maar vindt het maar eens.
Ik heb jouw motor ook bekeken: leuk, zo’n blok in dozen…....

Gutta cavat lapidem…

Profiel  
 
Blooper1963
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4695
Geregistreerd: 26-08-2005

- SM 2.7 carb
- C3 1.4 HDI exclusive
Gepost: 21 juli 2007 11:57 PM
  [ # 9 ]

Knap blokje piet!! mijn blok is er nu ook uit, en van die gelegenheid ga ik nu gebruik maken om de radiator te laten vergroten en de condensor van de airco laten nakijken en ook al een nieuwe droger voorzien dan kan ik achteraf,als ik haar terug heb de airco eens onder handen nemen,door een nieuwe compressor te zetten en de slangen vervangen!
Ik kan een WAECO compressor kopen,universeel gebouwd voor citroën, voor 480 € en dan de thermostaat nog eens chekken en de verdamper en afvullen met R134A, en we zitten ook fris dan Wink

Profiel  
 
PBuijsman
> 300 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 314
Geregistreerd: 16-06-2006

- SM 2,7 IE
Gepost: 22 juli 2007 01:05 AM
  [ # 10 ]

Ik had mijn radiateur ook laten vergroten, maar hij past er echt niet meer tussen. De motoren van de fans komen tegen de baksteun. Toch heb ik het bij anderen wel gezien. Ik ga nu andere fans kopen, ongeveer dezelfde als waarmee Walter aan het stoeien is. Verder komt er een Sanden (CX) airco compressor op. Die heb ik al, de steun is bijna klaar. Maar dat is het laatste, eerst de koeling en een lange proefrit!

Gutta cavat lapidem…

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43272
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 22 juli 2007 01:07 AM
  [ # 11 ]
Blooper1963 schreef:

Knap blokje piet!! mijn blok is er nu ook uit, en van die gelegenheid ga ik nu gebruik maken om de radiator te laten vergroten en de condensor van de airco laten nakijken en ook al een nieuwe droger voorzien dan kan ik achteraf,als ik haar terug heb de airco eens onder handen nemen,door een nieuwe compressor te zetten en de slangen vervangen!
Ik kan een WAECO compressor kopen,universeel gebouwd voor citroën, voor 480 € en dan de thermostaat nog eens chekken en de verdamper en afvullen met R134A, en we zitten ook fris dan Wink

ik betaalde maar 50 euro voor mijn CX compressor…. en dan nieuwe olie er in, en een nieuwe pakking. voor 100 euro was ie zo goed als nieuw. 480 euro voor nieuwe compressor is verschrikkelijk veel geld man!

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43272
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 22 juli 2007 01:08 AM
  [ # 12 ]
PBuijsman schreef:

Yuri, dat met de injectoren was een lastig probleem. De benzinepomp wilde maar niet lopen. Om te testen hebben we hem direct op de accu gezet, en toen liep hij wel. Het zat dus in het circuit: het relais kwam niet in. Toen dachten we ook zo wel te kunnen starten, maar kennelijk loopt dan de druk te hoog op tijdens het starten. Want via dat relais schakelt de computer na 3 seconden de pomp uit als de motor niet loopt. De benzine stroomde echt uit de injectoren. Ik begrijp nog altijd niet hoe dat kan, want je zou verwachten dat het in het spruitstuk loopt ipv langs de rubbers naar buiten. Ik schrok me dood, want ik heb eens een SM zien branden…Dat relais bleek uiteindelijk aan massa te moeten liggen op de externe spanningsregelaar. Maar die hadden we weggehaald. (andere dynamo) Dus geen massa. Als je het weet is het simpel; maar vindt het maar eens.
Ik heb jouw motor ook bekeken: leuk, zo’n blok in dozen…....

Ik dacht al zoiets… maar wel fijn dat jullie het hebben kunnen vinden toch? Ik ben heel benieuwd naar ‘t eindresultaat!

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
Blooper1963
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4695
Geregistreerd: 26-08-2005

- SM 2.7 carb
- C3 1.4 HDI exclusive
Gepost: 22 juli 2007 01:44 AM
  [ # 13 ]
waterman771 schreef:
Blooper1963 schreef:

Knap blokje piet!! mijn blok is er nu ook uit, en van die gelegenheid ga ik nu gebruik maken om de radiator te laten vergroten en de condensor van de airco laten nakijken en ook al een nieuwe droger voorzien dan kan ik achteraf,als ik haar terug heb de airco eens onder handen nemen,door een nieuwe compressor te zetten en de slangen vervangen!
Ik kan een WAECO compressor kopen,universeel gebouwd voor citroën, voor 480 € en dan de thermostaat nog eens chekken en de verdamper en afvullen met R134A, en we zitten ook fris dan Wink

ik betaalde maar 50 euro voor mijn CX compressor…. en dan nieuwe olie er in, en een nieuwe pakking. voor 100 euro was ie zo goed als nieuw. 480 euro voor nieuwe compressor is verschrikkelijk veel geld man!

Waar kan je dan voor 50 € zo ‘n sanden CX pomp kopen Yuri?
en met welk gas vul jij die dan?

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43272
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 22 juli 2007 02:13 AM
  [ # 14 ]
Blooper1963 schreef:
waterman771 schreef:
Blooper1963 schreef:

Knap blokje piet!! mijn blok is er nu ook uit, en van die gelegenheid ga ik nu gebruik maken om de radiator te laten vergroten en de condensor van de airco laten nakijken en ook al een nieuwe droger voorzien dan kan ik achteraf,als ik haar terug heb de airco eens onder handen nemen,door een nieuwe compressor te zetten en de slangen vervangen!
Ik kan een WAECO compressor kopen,universeel gebouwd voor citroën, voor 480 € en dan de thermostaat nog eens chekken en de verdamper en afvullen met R134A, en we zitten ook fris dan Wink

ik betaalde maar 50 euro voor mijn CX compressor…. en dan nieuwe olie er in, en een nieuwe pakking. voor 100 euro was ie zo goed als nieuw. 480 euro voor nieuwe compressor is verschrikkelijk veel geld man!

Waar kan je dan voor 50 € zo ‘n sanden CX pomp kopen Yuri?
en met welk gas vul jij die dan?

Die zou je makkelijk moeten kunnen vinden bij iemand die eens een CX heeft gesloopt. Ik heb de boel gewoon met R134a gevuld. Dat kan als je de droger en olie vervangt!

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
wendela (verbannen)
> 8000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 8480
Geregistreerd: 19-05-2007

- CX 25 RD break, Jacqueline
- BX 1.9 TURD, de Euro
Gepost: 22 juli 2007 10:04 AM
  [ # 15 ]

aha, een tweedehandsje dus. ik kom namelijk ook alleen maar prijzen tegen van rond de 400. maar die zijn dan nieuw.

Profiel  
 
 
1 van de 16
 1 2 3 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook