Jongens, ik ben helemaal blij. Gisteren heeft mijn blok gelopen! Voor het eerst na een langdurige revisie. Nadat we zeer lang hadden gezocht naar een elektrische storing was het : sleutel om en .... lopen. Met 123 ontsteking. Wat liep het soepel,wat een geluid. Nu afbouwen en rijden, spannend hoor.
Gutta cavat lapidem…
Totaal aantal Berichten: 43272
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Re: Het SM blok van pbuijsman
PBuijsman schreef:Jongens, ik ben helemaal blij. Gisteren heeft mijn blok gelopen! Voor het eerst na een langdurige revisie. Nadat we zeer lang hadden gezocht naar een elektrische storing was het : sleutel om en .... lopen. Met 123 ontsteking. Wat liep het soepel,wat een geluid. Nu afbouwen en rijden, spannend hoor.
Goed nieuws Piet! Gefeliciteerd Nu kan Cyril mooi aan mijn blok gaan beginnen!
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 4695
Geregistreerd: 26-08-2005
- SM 2.7 carb
- C3 1.4 HDI exclusive
FOTO’S…...... FOTO’S…......
Gutta cavat lapidem…
Foto’s. Hmm, even proberen.
Gutta cavat lapidem…
Totaal aantal Berichten: 43272
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
He Piet, dat ziet er strak uit!
Hoe is het afgelopen met de injectoren? Ik had van Cyril begrepen dat ie daar wat last mee had???
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 3455
Geregistreerd: 19-08-2005
- BX 16 Soupapes
- HY HY camper
- XM 2.0i 16V VSX Break
ooow wat ziet zo’n schoon blok er toch lekker strak uit zeg
geniet ervan!
http://www.mechuccio.nl
Mijn auto’s: XM 2.0i 16V break VSX, HY Camper DA-11-30, BX 16Valve MKII 10-GB-RX
Ex: 7 BX, 1 XM, 1 ZX
Totaal aantal Berichten: 8480
Geregistreerd: 19-05-2007
- CX 25 RD break, Jacqueline
- BX 1.9 TURD, de Euro
Mechuccio schreef:ooow wat ziet zo’n schoon blok er toch lekker strak uit zeg
geniet ervan!
dus:
niet gebruiken, dan blijft-ie zo mooi
Yuri, dat met de injectoren was een lastig probleem. De benzinepomp wilde maar niet lopen. Om te testen hebben we hem direct op de accu gezet, en toen liep hij wel. Het zat dus in het circuit: het relais kwam niet in. Toen dachten we ook zo wel te kunnen starten, maar kennelijk loopt dan de druk te hoog op tijdens het starten. Want via dat relais schakelt de computer na 3 seconden de pomp uit als de motor niet loopt. De benzine stroomde echt uit de injectoren. Ik begrijp nog altijd niet hoe dat kan, want je zou verwachten dat het in het spruitstuk loopt ipv langs de rubbers naar buiten. Ik schrok me dood, want ik heb eens een SM zien branden…Dat relais bleek uiteindelijk aan massa te moeten liggen op de externe spanningsregelaar. Maar die hadden we weggehaald. (andere dynamo) Dus geen massa. Als je het weet is het simpel; maar vindt het maar eens.
Ik heb jouw motor ook bekeken: leuk, zo’n blok in dozen…....
Gutta cavat lapidem…
Totaal aantal Berichten: 4695
Geregistreerd: 26-08-2005
- SM 2.7 carb
- C3 1.4 HDI exclusive
Knap blokje piet!! mijn blok is er nu ook uit, en van die gelegenheid ga ik nu gebruik maken om de radiator te laten vergroten en de condensor van de airco laten nakijken en ook al een nieuwe droger voorzien dan kan ik achteraf,als ik haar terug heb de airco eens onder handen nemen,door een nieuwe compressor te zetten en de slangen vervangen!
Ik kan een WAECO compressor kopen,universeel gebouwd voor citroën, voor 480 € en dan de thermostaat nog eens chekken en de verdamper en afvullen met R134A, en we zitten ook fris dan
Ik had mijn radiateur ook laten vergroten, maar hij past er echt niet meer tussen. De motoren van de fans komen tegen de baksteun. Toch heb ik het bij anderen wel gezien. Ik ga nu andere fans kopen, ongeveer dezelfde als waarmee Walter aan het stoeien is. Verder komt er een Sanden (CX) airco compressor op. Die heb ik al, de steun is bijna klaar. Maar dat is het laatste, eerst de koeling en een lange proefrit!
Gutta cavat lapidem…
Totaal aantal Berichten: 43272
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Blooper1963 schreef:Knap blokje piet!! mijn blok is er nu ook uit, en van die gelegenheid ga ik nu gebruik maken om de radiator te laten vergroten en de condensor van de airco laten nakijken en ook al een nieuwe droger voorzien dan kan ik achteraf,als ik haar terug heb de airco eens onder handen nemen,door een nieuwe compressor te zetten en de slangen vervangen!
Ik kan een WAECO compressor kopen,universeel gebouwd voor citroën, voor 480 € en dan de thermostaat nog eens chekken en de verdamper en afvullen met R134A, en we zitten ook fris dan
ik betaalde maar 50 euro voor mijn CX compressor…. en dan nieuwe olie er in, en een nieuwe pakking. voor 100 euro was ie zo goed als nieuw. 480 euro voor nieuwe compressor is verschrikkelijk veel geld man!
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 43272
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
PBuijsman schreef:Yuri, dat met de injectoren was een lastig probleem. De benzinepomp wilde maar niet lopen. Om te testen hebben we hem direct op de accu gezet, en toen liep hij wel. Het zat dus in het circuit: het relais kwam niet in. Toen dachten we ook zo wel te kunnen starten, maar kennelijk loopt dan de druk te hoog op tijdens het starten. Want via dat relais schakelt de computer na 3 seconden de pomp uit als de motor niet loopt. De benzine stroomde echt uit de injectoren. Ik begrijp nog altijd niet hoe dat kan, want je zou verwachten dat het in het spruitstuk loopt ipv langs de rubbers naar buiten. Ik schrok me dood, want ik heb eens een SM zien branden…Dat relais bleek uiteindelijk aan massa te moeten liggen op de externe spanningsregelaar. Maar die hadden we weggehaald. (andere dynamo) Dus geen massa. Als je het weet is het simpel; maar vindt het maar eens.
Ik heb jouw motor ook bekeken: leuk, zo’n blok in dozen…....
Ik dacht al zoiets… maar wel fijn dat jullie het hebben kunnen vinden toch? Ik ben heel benieuwd naar ‘t eindresultaat!
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 4695
Geregistreerd: 26-08-2005
- SM 2.7 carb
- C3 1.4 HDI exclusive
waterman771 schreef:Blooper1963 schreef:Knap blokje piet!! mijn blok is er nu ook uit, en van die gelegenheid ga ik nu gebruik maken om de radiator te laten vergroten en de condensor van de airco laten nakijken en ook al een nieuwe droger voorzien dan kan ik achteraf,als ik haar terug heb de airco eens onder handen nemen,door een nieuwe compressor te zetten en de slangen vervangen!
Ik kan een WAECO compressor kopen,universeel gebouwd voor citroën, voor 480 € en dan de thermostaat nog eens chekken en de verdamper en afvullen met R134A, en we zitten ook fris danik betaalde maar 50 euro voor mijn CX compressor…. en dan nieuwe olie er in, en een nieuwe pakking. voor 100 euro was ie zo goed als nieuw. 480 euro voor nieuwe compressor is verschrikkelijk veel geld man!
Waar kan je dan voor 50 € zo ‘n sanden CX pomp kopen Yuri?
en met welk gas vul jij die dan?
Totaal aantal Berichten: 43272
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Blooper1963 schreef:waterman771 schreef:Blooper1963 schreef:Knap blokje piet!! mijn blok is er nu ook uit, en van die gelegenheid ga ik nu gebruik maken om de radiator te laten vergroten en de condensor van de airco laten nakijken en ook al een nieuwe droger voorzien dan kan ik achteraf,als ik haar terug heb de airco eens onder handen nemen,door een nieuwe compressor te zetten en de slangen vervangen!
Ik kan een WAECO compressor kopen,universeel gebouwd voor citroën, voor 480 € en dan de thermostaat nog eens chekken en de verdamper en afvullen met R134A, en we zitten ook fris danik betaalde maar 50 euro voor mijn CX compressor…. en dan nieuwe olie er in, en een nieuwe pakking. voor 100 euro was ie zo goed als nieuw. 480 euro voor nieuwe compressor is verschrikkelijk veel geld man!
Waar kan je dan voor 50 € zo ‘n sanden CX pomp kopen Yuri?
en met welk gas vul jij die dan?
Die zou je makkelijk moeten kunnen vinden bij iemand die eens een CX heeft gesloopt. Ik heb de boel gewoon met R134a gevuld. Dat kan als je de droger en olie vervangt!
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 8480
Geregistreerd: 19-05-2007
- CX 25 RD break, Jacqueline
- BX 1.9 TURD, de Euro
aha, een tweedehandsje dus. ik kom namelijk ook alleen maar prijzen tegen van rond de 400. maar die zijn dan nieuw.