Je groeit met je auto mee. Opeens zegt iemand: wat is die auto stug!
Bij een BX, GS en Xantia kan je met een knie op de bumper drukken. Gaat de auto lekker op en neer dan is het goed met de vering. Bij mijn XM van 1996 lukt dat niet want dat is geen auto die zakt. Hoe test ik of het systeem nog goed is. Of….moet ik naar zo’n specialist?
Totaal aantal Berichten: 7072
Geregistreerd: 21-04-2005
- BX Sport MK2
- AX GT chic
als je hard over een drempel gaat en je stoot je hoofd aan het dak dan is de vering stug
mijn mening is gewoon met een test rit vergelijken met een andere xm
Bx, its not just a car! its a lifestyle!!!!
Totaal aantal Berichten: 27934
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Ik dacht dat je ook bij een XM van de laatste serie de auto nog kon indrukken
Totaal aantal Berichten: 8480
Geregistreerd: 19-05-2007
- CX 25 RD break, Jacqueline
- BX 1.9 TURD, de Euro
bij mijn auto’s is aandacht aan het veersysteem gewenst, wanneer mijn tietjes gaan schudden.
echt waar. dan moet er nodig wat gebeuren.
Totaal aantal Berichten: 2152
Geregistreerd: 09-05-2005
- C3 1.4 VTi Exclusive
garagestmarien schreef:bij mijn auto’s is aandacht aan het veersysteem gewenst, wanneer mijn tietjes gaan schudden.
echt waar. dan moet er nodig wat gebeuren.
Foto!
garagestmarien schreef:bij mijn auto’s is aandacht aan het veersysteem gewenst, wanneer mijn tietjes gaan schudden.
echt waar. dan moet er nodig wat gebeuren.
Zo’n testbank hebben ze bij Chyparse niet
BX19TD van 319000 - 406400 kms—> Verkocht aan Emiel (bx19trs)
"De pasvorm is zo belabberd dat ‘t best origineel zou kunnen zijn" - Harm
Re: HOE TEST JE DE VERING
leo greiner schreef:Je groeit met je auto mee. Opeens zegt iemand: wat is die auto stug!
Bij een BX, GS en Xantia kan je met een knie op de bumper drukken. Gaat de auto lekker op en neer dan is het goed met de vering. Bij mijn XM van 1996 lukt dat niet want dat is geen auto die zakt. Hoe test ik of het systeem nog goed is. Of….moet ik naar zo’n specialist?
kofferbak open en dan met de hand duwen. Dan kom je er snel achter dat een goede Xm ook superzacht kan zijn.
NB. Bij geopende achterklep wordt de sportstand per definitie omzeild, dus als je Xm in normaal gebruik stugger aanvoelt, is er ergens een sensor stuk.
C5 2.2HDi16v Exclusive, 5-bak Gris Aluminium, 2002
in de familie
C6 2.7HDi Exclusive, Ganache, pack Lounge
Xm V6 Exclusive, ES9J4 5-bak Bleu Mauritius
CX 25GTi, 5-bak Gris Perlé
Sm 3.0, 5-bak Blanc Meije
Als er achterstallig onderhoud is: dat zowieso even bijwerken. Kan nooit kwaad en wellicht merk je verschil.
Schijt aan originaliteit.
Totaal aantal Berichten: 841
Geregistreerd: 08-04-2005
- XM Turbo C.T. Ambiance "Musketier"
Ries schreef:garagestmarien schreef:bij mijn auto’s is aandacht aan het veersysteem gewenst, wanneer mijn tietjes gaan schudden.
echt waar. dan moet er nodig wat gebeuren.Foto!
See, buy, fly C5 V6
Gewoon ff een afspraak maken bij Cyparse
Ik snap niet waarom niet iedereen XM rijdt.
Totaal aantal Berichten: 2152
Geregistreerd: 09-05-2005
- C3 1.4 VTi Exclusive
Is dat nou echt de enige die je veersysteem kan testen?
Kom maar hier langs, ik kan er ook wel even op drukken en voelen oftie zacht genoeg is.
Of je doet de tietenmethode natuurlijk
Ries schreef:garagestmarien schreef:bij mijn auto’s is aandacht aan het veersysteem gewenst, wanneer mijn tietjes gaan schudden.
echt waar. dan moet er nodig wat gebeuren.Foto!
Ik doe altijd de ‘‘verkeersheuveltest’‘. Als ik met 50 km/pu nog redelijk normaal over een heuvel kan, is de vering wel oké.
Totaal aantal Berichten: 4870
Geregistreerd: 13-08-2006
- Xsara Scootertje.
Test het met draaiende motor, geen deuren of klep open laten staan, druk dan je dame voor en achter eens een paar keer in.
Als dat lekker gaat, is ze waarschijnlijk wel oké.
” Citroën amateur monteur in ruste!? Mijn scootertje Kymco PeopleS 4T 50 “
vering testen
veel dank voor alle suggesties. De test vanuit de kofferklep kende ik nog niet. Ga die proberen. Ik heb de indruk dat mijn XM te stug is. Maar wat is te stug? probeer maar eens een duitse auto, dan is zelfs een xm met versleten veersysteem nog super.
Totaal aantal Berichten: 5164
Geregistreerd: 29-06-2004
- HY H78 1600
- Dyane Akadyane
- Traction Avant 15
Re: HOE TEST JE DE VERING
eviltwin schreef:kofferbak open en dan met de hand duwen. Dan kom je er snel achter dat een goede Xm ook superzacht kan zijn.
NB. Bij geopende achterklep wordt de sportstand per definitie omzeild, dus als je Xm in normaal gebruik stugger aanvoelt, is er ergens een sensor stuk.
Hiervan raak ik een beetje in de war.
Je hoor vaak mensen klagen over een te stugge vering. Dat wordt dan veroorzaakt doordat de sensor niet doorgeeft dat de achterklep gesloten is.
Dit duidt erop dat een geopende achterkep juist de sportstant inschakelt.
Ik vind het ook logisch, als je spullen in de achterbak gooit wil je niet dat de auto boterzacht reageert.
Jij zegt precies het tegenovergestelde.
Weet iemand zeker hoe dit zit? Mijn advies zou juist zijn: testen met achterklep en deuren gesloten.
Groet,
Ree
Forget safety.
Live where you fear to live.
Destroy your reputation.
Be notorious.
― Rumi
Totaal aantal Berichten: 4870
Geregistreerd: 13-08-2006
- Xsara Scootertje.
eXpelliarMus schreef:Test het met draaiende motor, geen deuren of klep open laten staan, druk dan je dame voor en achter eens een paar keer in.
Als dat lekker gaat, is ze waarschijnlijk wel oké.
Dat zeg ik.
” Citroën amateur monteur in ruste!? Mijn scootertje Kymco PeopleS 4T 50 “