Totaal aantal Berichten: 4695
Geregistreerd: 26-08-2005
- SM 2.7 carb
- C3 1.4 HDI exclusive
waterman771 schreef:wbogaerts schreef:Yep , zal mijn desing team ( Sam ) eens aan het werk moeten zetten om dit even te bekijken .
Inderdaad bij CX en BX zit er ook altijd een dunne kader tussen ventilator en radiator .
Walter
Dus jij gaat even met Sam “praten”
Ja,ja hij gaat inderdaad even met Sam moeten praten
Totaal aantal Berichten: 25571
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
wbogaerts schreef:Yep , zal mijn desing team ( Sam ) eens aan het werk moeten zetten om dit even te bekijken .
Inderdaad bij CX en BX zit er ook altijd een dunne kader tussen ventilator en radiator .
Walter
Het mooist is zo’n tunnel als achter de DS radiator zit. maar dat past niet!
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Totaal aantal Berichten: 4695
Geregistreerd: 26-08-2005
- SM 2.7 carb
- C3 1.4 HDI exclusive
bogaard77 schreef:wbogaerts schreef:Yep , zal mijn desing team ( Sam ) eens aan het werk moeten zetten om dit even te bekijken .
Inderdaad bij CX en BX zit er ook altijd een dunne kader tussen ventilator en radiator .
Walter
Het mooist is zo’n tunnel als achter de DS radiator zit. maar dat past niet!
kan eventueel pasklaar gemaakt worden,maar ik vrees dat er geen ventilator sterk genoeg zal wezen om zo een eventuele 3 rijer te koelen,want dan kan je maar een fan monteren,eventueel ene van 33,5 cm diameter,maar die zit er nu al bij walter in,ter aanvuling van zijn originele fan’s
Totaal aantal Berichten: 25571
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Ik bedoelde meer de vorm van de tunnel met mooie afgeronde hoeken erin. Je zou een kleine variant van de DS moeten maken waarvan er 2 naast elkaar op de radiator passen…
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Totaal aantal Berichten: 4695
Geregistreerd: 26-08-2005
- SM 2.7 carb
- C3 1.4 HDI exclusive
bogaard77 schreef:Ik bedoelde meer de vorm van de tunnel met mooie afgeronde hoeken erin. Je zou een kleine variant van de DS moeten maken waarvan er 2 naast elkaar op de radiator passen…
God jij brengt me op ideën, ik ga die plastik eens meten bij mijn IE die zijn nieuw verkrijgbaarvoor een prikje,maar ik weet nu weer niet meer waar ik het gelezen heb,ergens,maar ze zijn nieuw beschikbaar
Totaal aantal Berichten: 4695
Geregistreerd: 26-08-2005
- SM 2.7 carb
- C3 1.4 HDI exclusive
vis schreef:Wat ik heb gedaan is de bestaande aluminium houders aangepast en er moderde platte ventilatoren in gemaakt. Het hart van de houder van de bestaande ventilatoren heb ik uit het aluminium gezaagd en draad getapt in de armpje’s een ijzer framepje daaraan vast geschroefd met m5 boutjes waaraan weer de nieuwe ventilatoren zijn gemonteerd. Bij een drie rijer moet je dan wel lange m5 moeren plaatsen daar waar het aluminium frame aan de radiatuer in gemonteerd (om afstand te houden van de dikker geworden radiateur).
Van de nieuwe ventilatoren moet je misschien de bladen een beetje inkorten, in mijn geval dan. (De perfecte maat vinden is erg lastig)
Het werkt perfect zo.
Let wel op je hebt namelijk push en pull ventilatoren (voor of achter de radiateur geplaatst, pull is zeldzamer bij moderne auto’s)Om een passend scherm te vinden lijkt me lastig.
bij ons vind ge pull/push fan’s in geuren en kleuren! en die op de foto van Walter Bogaerts,zijn de meest geschikte,voor een SM! Niks bladen inkorten, enkel pasklaar te maken met een op geschikte afstand ,gemonteerde plaat
Hoe gaat het met de ontwikkelingen hier? Ik heb gemerkt dat mijn vergrote radiateur er niet meer tussen past, dus nu moeten er andere ventilatoren in, zodoende .......
Gutta cavat lapidem…
Totaal aantal Berichten: 43269
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
PBuijsman schreef:Hoe gaat het met de ontwikkelingen hier? Ik heb gemerkt dat mijn vergrote radiateur er niet meer tussen past, dus nu moeten er andere ventilatoren in, zodoende .......
Hmm, dat is vreemd: Ik heb vaker een vergrote radiateur gemonteerd, en daar krijg ik de fans altijd wel tussen. Ook de latere, grote injectie fans pasten er altijd wel tussen.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 4695
Geregistreerd: 26-08-2005
- SM 2.7 carb
- C3 1.4 HDI exclusive
waterman771 schreef:PBuijsman schreef:Hoe gaat het met de ontwikkelingen hier? Ik heb gemerkt dat mijn vergrote radiateur er niet meer tussen past, dus nu moeten er andere ventilatoren in, zodoende .......
Hmm, dat is vreemd: Ik heb vaker een vergrote radiateur gemonteerd, en daar krijg ik de fans altijd wel tussen. Ook de latere, grote injectie fans pasten er altijd wel tussen.
inderdaad!! Bij Walter,waren ook de originele fans hermonteerd,voor hij deze nieuwe geplaatst heeft,en dit ook op een 3 rijen radiator.
Totaal aantal Berichten: 3194
Geregistreerd: 16-06-2005
- SM 2.7 Carburateur
- C5 exclusive
- Berlingo 1.4 I multispace
- 2CV special
De tweede versie heeft nu reeds zijn degelijkheid bewezen .
De foto’s zijn deze keer niet echt gelukt , zal nog eens een poging wagen .
een bredere kamer maken zit er echter niet in , nu is er al bijna geen plaats tussen ventilator en drukregelbol :
Natuurlijk bij een twee rijen radiator is er automatich plaats tusen plaat en het net .
Bij een drie rijen heb je zowieso al de helft meer oppervlak , en de hoeken zijn nu niet echt groot , plus dat deze ventilators wel extra krachtig zijn lijkt mij dit een goede oplossing .
Walter
Meten is weten , gissen is missen
Totaal aantal Berichten: 43269
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
wbogaerts schreef:De tweede versie heeft nu reeds zijn degelijkheid bewezen .
De foto’s zijn deze keer niet echt gelukt , zal nog eens een poging wagen .
een bredere kamer maken zit er echter niet in , nu is er al bijna geen plaats tussen ventilator en drukregelbol :
Natuurlijk bij een twee rijen radiator is er automatich plaats tusen plaat en het net .
Bij een drie rijen heb je zowieso al de helft meer oppervlak , en de hoeken zijn nu niet echt groot , plus dat deze ventilators wel extra krachtig zijn lijkt mij dit een goede oplossing .
Walter
Kun je mij eens uitleggen: waarom heb je de Fans aan de achterzijde terug geplaatst? Kun je ze niet kwijt aan de voorzijde van de radiateur? Dan kunnen ze blazen, ipv zuigen. Of heb ik hier iets over het hoofd gezien???????
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 3194
Geregistreerd: 16-06-2005
- SM 2.7 Carburateur
- C5 exclusive
- Berlingo 1.4 I multispace
- 2CV special
Heb er nu één aan de voorkant staan ( diameter 330 ) maar dat is niet genoeg om het blok ” koel ” te houden .
Plus dat er vooraan nog éérts de airco radiator zit en dat er daar maar 5 cm plaats meer is .
Walter
Meten is weten , gissen is missen
Totaal aantal Berichten: 4695
Geregistreerd: 26-08-2005
- SM 2.7 carb
- C3 1.4 HDI exclusive
wbogaerts schreef:Heb er nu één aan de voorkant staan ( diameter 330 ) maar dat is niet genoeg om het blok ” koel ” te houden .
Plus dat er vooraan nog éérts de airco radiator zit en dat er daar maar 5 cm plaats meer is .
Walter
Wat je ook eens kan proberen,is te vragen aan je fabricage team, een plaat te maken voor die grote fan die nu van voor zit,dus met een gat van 335 mm!!
En dan eens plaatsen waar nu de 2 kleintjes staan!!
Wedden dat em dan wel genoeg afkoelt,want dan zal em aansluiten op het ganse radiator oppervlak