KVS-lampje gaat spontaan branden - en weer uit.
knäckor
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 3680

- C5 2.0 16v HDi Break
Gepost: 21 juli 2007 08:26 PM

Bij mijn TZD turbo gaan soms spontaan het KVS-niveau lampje en het STOP-lampje branden, terwijl er genoeg KVS inzit. Het lampje gaat ook weer even spontaan uit als het aanging. Het contact snel uit- en aanzetten helpt trouwens ook.

Ik heb er wel eens wat over gelezen, maar ik kan het niet meer vinden. Weet iemand me uit zijn-/haar hoofd te vertellen waar ik de sensor kan vinden? Of misschien nog concreter: wat het probleem is? Smile

Eveneens ben ik tevens ook.

Profiel  

Blooper1963
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 4695

- SM 2.7 carb
- C3 1.4 HDI exclusive
Gepost: 22 juli 2007 01:48 AM
  [ # 1 ]

Re: KVS-lampje gaat spontaan branden - en weer uit.

knäckor schreef:

Bij mijn TZD turbo gaan soms spontaan het KVS-niveau lampje en het STOP-lampje branden, terwijl er genoeg KVS inzit. Het lampje gaat ook weer even spontaan uit als het aanging. Het contact snel uit- en aanzetten helpt trouwens ook.

Ik heb er wel eens wat over gelezen, maar ik kan het niet meer vinden. Weet iemand me uit zijn-/haar hoofd te vertellen waar ik de sensor kan vinden? Of misschien nog concreter: wat het probleem is? Smile

op het thermostaat huis boven rechts voor aan het blok zitten ze,2 normaal!!

Profiel  

karel
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 5738

Gepost: 22 juli 2007 03:22 PM
  [ # 2 ]

Blooper1963 schreef:
knäckor schreef:

Dat zijn de kvs temperatuursensoren. De kvs niveausensor zit bij een turbodiesel vlgs mij aan de onderkant van het vaatje.

Ich bin ein Breaker

Profiel  

knäckor
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank

- C5 2.0 16v HDi Break
Gepost: 22 juli 2007 06:06 PM
  [ # 3 ]

karel schreef:
Blooper1963 schreef:
knäckor schreef:

Dat zijn de kvs temperatuursensoren. De kvs niveausensor zit bij een turbodiesel vlgs mij aan de onderkant van het vaatje.

Klopt, die op het thermostaathuis zijn niet het probleem. Maar hij zit volgens jou in het vaatje? Ga ik daar eens kijken idea Ik had ook ergens anders gehoord dat hij in de zijkant van de radiateur zou kunnen zitten. Echt aan de zijkant, dus haaks op het thermocontact.

Profiel  

knäckor
> 3000 berichten

- C5 2.0 16v HDi Break
Gepost: 22 juli 2007 10:15 PM
  [ # 4 ]

Hij zit inderdaad onderin het expansievat. Morgen ga ik kijken, de koelvloeistof was niet bepaald koel net.

Karel, alvast bedankt.

Profiel  

knäckor
> 3000 berichten

- C5 2.0 16v HDi Break
Gepost: 23 juli 2007 03:47 PM
  [ # 5 ]

Zo, vandaag die sensor eruit gehaald, maar er was niets aan te zien. Ik dahct dat ´ie misschien smerig was maar dit was niet het geval. Dus maar even opgepoetst en de stekkercontacten verzopen in de contactspray. En nu maar hopen dat het probleem over is.

Profiel  

Status Quo
> 1500 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1542

- AX GT injection ph1
Gepost: 07 augustus 2007 05:18 AM
  [ # 6 ]

hmm ook alles kvs lampje verhaal mee gemaakt.. maar dat was met olie etc Rolling Eyes

Profiel  

knäckor
> 3000 berichten

- C5 2.0 16v HDi Break
Gepost: 07 augustus 2007 03:36 PM
  [ # 7 ]
Status Quo schreef:

hmm ook alles kvs lampje verhaal mee gemaakt.. maar dat was met olie etc Rolling Eyes

Olie? Vertel, wat was bij jou het probleem dan? Ik heb geen probleem meer gehad sinds ik de sensor en stekker heb schoongemaakt.

Profiel  

Status Quo
> 1500 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1542

- AX GT injection ph1
Gepost: 30 augustus 2007 01:45 AM
  [ # 8 ]

dat was ijs zijn bx.. Razz kvs lampje ging aan en hij dacht dat het sensor foutje was bleek te laag oliepijl met als resultaat blok kapot Confused

Profiel  

© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook