Je moet ook wel goed lezen. Ik had het over de Avenir Heavy en/of de Avenir Black. Jij komt met de Avenir Light en Avenir Medium aanzetten. Die zijn inderdaad te dun. Je zult ook zien dat de C in de Heavy of Black versie wel goed is (hoe dikker de letter wordt, hoe verder de uiteinden van de C doorlopen.
Ik heb maar 4 Avenirs…
Heb jij die andere voor me?
Yep, ik heb de hele familie, maar dan wel als MAC Postscript Type1. Kun je daar wat mee of werk je met Windows?
Ik heb Windows…. ops:
Maar zijn het .ttf fonts?
Nee helaas, het zijn Postscript fonts…
Truetype was inderdaad wel uitwisselbaar geweest.
Zit er misschien toch niks anders op dan bestellen bij Fontshop. Je hoeft dan niet de hele familie te bestellen, Alleen de Heavy is voldoende en kost dan €22,- ex BTW. Ik weet niet wat je ermee wilt gaan doen, maar misschien is het voor jou de investering wel waard.
[zeurmodus] Een font is natuurlijk gewoon software waar een licentie op zit en daar moet je dan voor betalen. Het kost een ontwerper bloed, zweet, tranen en heel veel tijd om een font te ontwikkelen en hij/zij wil daarna ook graag iets lekkers op z’n brood smeren. [/zeurmodus]
Maar als het voor een eenmalig grapje is ofzo, kun je dan niet uit de voeten met een font dat er heel erg op lijkt? Of beschik je over Adobe Illustrator? Dan kun je de Medium-versie die je hebt ‘opdikken’ totdat die de juiste dikte heeft. Is misschien ook een optie. (Als je het echt goed wilt doen moet je met het juiste font ook al Illustrator (of iets soortgelijks) gebruiken om de trema goed te krijgen).
Succes in ieder geval met wat je wilt maken. Laat je hier het resultaat ook zien?
Trouwens, als het niet veel tekst is (één regeltje ofzo, of twee of zoiets) wil ik het ook best voor je zetten in het juiste lettertype en dan als plaatje toesturen. Laat maar weten.
Ik heb zelf ff iets zitten maken in Macromedia Flash 8…
Elke letter met hand getekend mbv lijnen, cirkels, diagonalen….
Kijk, zo kan het ook. Heb je dit overgetrokken van de advertentie uit je openingspost?
Alleen als je meer tekst wilt maken, moet je ook alle andere letters uit het alfabet tekenen (en in de juiste stijl). Maar zo te zien heb je dat niet nodig en is dit dus een prima methode.
Als ik je nog eem tip mee mag geven: kijk nog even goed naar de spatiëring. Met name tussen de C en de I en tussen de R en de O zit het niet goed. Succes
Ik heb naar de originele letters op het plaatje van de folder gekeken en ze nagetekend in Flash…
De C is bijvoorbeeld gewoon 2 cirkeltjes met een hap eruit.
De spaties moeten nog verbeterd worden ja…
Netjes gedaan hoor. Nog even perfectioneren en het is helemaal perfect.
Iets beter?
Totaal aantal Berichten: 3779
- XM 3.0 V6 24v
- XM 2.0i 8v
niet slecht
de C en de O zouden een fractie groter kunnen
Effe kijken of dat lukt.
Totaal aantal Berichten: 3779
- XM 3.0 V6 24v
- XM 2.0i 8v
bovenste liggende streepje van de E is niet even langs als de onderste
ieksEmmu schreef:bovenste liggende streepje van de E is niet even langs als de onderste
Wel, dat is dan gezichtsbedrog denk ik…
Want ik heb die letters op een “grid” gemaakt in Flash, en dan met “snap to grid”, dus hij legt elke lijn en figuur tegen die grid aan.