3 van de 16
 < Vorige 1 2 3 4 5 Volgende >  Laatste »
   
De SM van pbuijsman
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25574
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 23 juli 2007 12:35 PM
  [ # 31 ]
waterman771 schreef:
bogaard77 schreef:

En wat zou IK nodig hebben extra bij deze pomp? Ik heb de york ( uit de auto gebouwd)..

Niets, hooguit een nieuwe droger met drukcontact en als je pech hebt 2 nieuwe slangen. Dagje werk en je hebt weer airco in je SM. Slangen kun je goedkoop laten maken bij autotemp, vullen van de airco is ook geen probleem.

Ik wil het ik wil het ik wil het!  Cool

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43272
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 23 juli 2007 12:37 PM
  [ # 32 ]

Bestel hem dan majorfukup! hahahaha

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25574
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 23 juli 2007 12:48 PM
  [ # 33 ]

Even met bloop combineren voor de verzendkosten!  Cool

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
Blooper1963
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4695
Geregistreerd: 26-08-2005

- SM 2.7 carb
- C3 1.4 HDI exclusive
Gepost: 23 juli 2007 01:25 PM
  [ # 34 ]
bogaard77 schreef:

Even met bloop combineren voor de verzendkosten!  Cool

moet jij zo ‘n pomp hebben???? ik ga straks bestellen en heb er 2 opgegeven,maar heb nu een mail verstuurd voor aangepaste verzendkosten!! Nou, ik weet nu op dit moment niet welk uur het in de states is, maar de seller heeft nog niet geantwoord,gisteren avond bij de vragen over de bestelling,antwoorde hij vrijwel onmiddelijk!!
Even geduld dus….. zou ik zeggen Joris Laughing

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25574
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 23 juli 2007 01:27 PM
  [ # 35 ]

Het is daar 6, 7 of 8 uur VROEGER dan hier… Ze slapen nog.

Ik wil idd zo’n pomp hebben!

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
Blooper1963
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4695
Geregistreerd: 26-08-2005

- SM 2.7 carb
- C3 1.4 HDI exclusive
Gepost: 23 juli 2007 01:53 PM
  [ # 36 ]

is besteld!!!! Very Happy

Profiel  
 
PBuijsman
> 300 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 314
Geregistreerd: 16-06-2006

- SM 2,7 IE
Gepost: 26 juli 2007 04:22 PM
  [ # 37 ]

Gisteren nieuwe Spal ventilatoren gemonteerd, mooie lichte dingen. 52 mm dik, diameter 310 mm, gemonteerd met de radiator op zijn plaats in ongeveer 1 uur. Meeste werk was het op maat zagen van de steuntjes. Ze werken technisch goed,nu afwachten of ze in voldoende mate koelen. Gisteren wel,maar dat was zonder motorkap en spatborden. Luchtverplaatsing is plm 1650 kuub per uur per stuk. Helaas fototoestel vergeten…

Gutta cavat lapidem…

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43272
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 26 juli 2007 04:47 PM
  [ # 38 ]
PBuijsman schreef:

Gisteren nieuwe Spal ventilatoren gemonteerd

Helaas fototoestel vergeten…

Da’s dan lekker…. maare, die foto’s houden we tegoed? Ben benieuwd hoe je die dingen gemonteerd hebt namelijk!

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
PBuijsman
> 300 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 314
Geregistreerd: 16-06-2006

- SM 2,7 IE
Gepost: 26 juli 2007 11:54 PM
  [ # 39 ]

Foto,s komen volgende week. Waar ik wat minder enthousiast over ben is dat de oliedrukte hoog is. Stationair bij warme motor toch ongeveer 4 bar. Dat lijkt teveel. Wat nu?

Gutta cavat lapidem…

Profiel  
 
wbogaerts
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3194
Geregistreerd: 16-06-2005

- SM 2.7 Carburateur
- C5 exclusive
- Berlingo 1.4 I multispace
- 2CV special
Gepost: 26 juli 2007 11:58 PM
  [ # 40 ]

kan volgens mij geen kwaad , als je hem koud start is de druk nog veel hoger .

ik zou het nog eerst wat afwachten als je er wat mee gereden hebt .

En liever een beetje te veel dan te weinig Wink

Walter

Meten is weten , gissen is missen

Profiel  
 
Blooper1963
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4695
Geregistreerd: 26-08-2005

- SM 2.7 carb
- C3 1.4 HDI exclusive
Gepost: 27 juli 2007 01:25 AM
  [ # 41 ]

En mocht ‘t blijven duren,dan kan hij de ringetjes eens chekken in de oliepomp! Ik las gisteren in de RTA,dat je vanaf een zeker motornummer, de oliedruk moet nakijken en desnoods de oliedruk aanpassen met die ringetjes in de klep van de oliepomp, ze raden aan in plaats van 3 koperen ringetjes: 1 koperen en 1 stalen te plaatsen, maar het hangt eigenlijk af van hoeveel ringetjes er gevonden worden en in welk materiaal ze zijn!! als er interrese is,ik heb een tabel,waar in staat als je dat vind,moet je het door dit vervangen!! ringetjes bedoel ik dan Wink

Profiel  
 
PBuijsman
> 300 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 314
Geregistreerd: 16-06-2006

- SM 2,7 IE
Gepost: 27 juli 2007 11:09 PM
  [ # 42 ]

wbogaerts schreef:

kan volgens mij geen kwaad , als je hem koud start is de druk nog veel hoger . ik zou het nog eerst wat afwachten als je er wat mee gereden hebt .

Walter, heb jij niet ook een oliedrukmeter in je auto? Wat voor waarden levert die op?

Piet

Gutta cavat lapidem…

Profiel  
 
Blooper1963
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4695
Geregistreerd: 26-08-2005

- SM 2.7 carb
- C3 1.4 HDI exclusive
Gepost: 28 juli 2007 12:05 AM
  [ # 43 ]

Voor zover ik de SM van Walter ken, heeft hij enkel een watertemperatuur meter bijgeplaatst! Of hij zou onlangs een oliedrukmeter, bijgeplaatst hebben,maar daar heb ik geen weet van
Ik ben dit trouwens ook zinnes te doen,nu het blok er uit ligt is het gemakkelijk om gaatjes bij te boren of een T-stukje te plaatsen op het bestaande oliedruk gat, waar je beide sensoren kan inschroeven, en voor het watermetertje, pas ik dezelfde oplossing als Walter toe Wink

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43272
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 28 juli 2007 12:12 AM
  [ # 44 ]
PBuijsman schreef:

wbogaerts schreef:

kan volgens mij geen kwaad , als je hem koud start is de druk nog veel hoger . ik zou het nog eerst wat afwachten als je er wat mee gereden hebt .

Walter, heb jij niet ook een oliedrukmeter in je auto? Wat voor waarden levert die op?

Piet

De oliedruk dient 1,5 bar te zijn bij 1000 tpm, en slechts 5.5 bij 6000 tpm.
Een oliedruk van 10 bar bij 6000 is dus echt te hoog en zal zeker tot problemen gaan leiden, zeker op het vlak van de afdichtingen. Ik denk echter dat je eerst een aantal kilometers zal moeten maken, voor er met zekerheid kan worden gesteld dat er hier je van een probleem spreekt.

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
wbogaerts
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3194
Geregistreerd: 16-06-2005

- SM 2.7 Carburateur
- C5 exclusive
- Berlingo 1.4 I multispace
- 2CV special
Gepost: 28 juli 2007 01:19 AM
  [ # 45 ]
PBuijsman schreef:

[
Walter, heb jij niet ook een oliedrukmeter in je auto? Wat voor waarden levert die op?

Piet

Neen enkel een watertemperatuur meter .

Even een bedenking , alle motoren die geen extra drukmeter hebben werken enkel met een minimum druk kontakt , ben wel eens benieuwd welke drukken die zoal ontwikkelen .

Walter

Meten is weten , gissen is missen

Profiel  
 
 
3 van de 16
 < Vorige 1 2 3 4 5 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook