Totaal aantal Berichten: 25574
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
waterman771 schreef:bogaard77 schreef:En wat zou IK nodig hebben extra bij deze pomp? Ik heb de york ( uit de auto gebouwd)..
Niets, hooguit een nieuwe droger met drukcontact en als je pech hebt 2 nieuwe slangen. Dagje werk en je hebt weer airco in je SM. Slangen kun je goedkoop laten maken bij autotemp, vullen van de airco is ook geen probleem.
Ik wil het ik wil het ik wil het!
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Totaal aantal Berichten: 43272
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Bestel hem dan majorfukup! hahahaha
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 25574
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Even met bloop combineren voor de verzendkosten!
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Totaal aantal Berichten: 4695
Geregistreerd: 26-08-2005
- SM 2.7 carb
- C3 1.4 HDI exclusive
bogaard77 schreef:Even met bloop combineren voor de verzendkosten!
moet jij zo ‘n pomp hebben???? ik ga straks bestellen en heb er 2 opgegeven,maar heb nu een mail verstuurd voor aangepaste verzendkosten!! Nou, ik weet nu op dit moment niet welk uur het in de states is, maar de seller heeft nog niet geantwoord,gisteren avond bij de vragen over de bestelling,antwoorde hij vrijwel onmiddelijk!!
Even geduld dus….. zou ik zeggen Joris
Totaal aantal Berichten: 25574
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Het is daar 6, 7 of 8 uur VROEGER dan hier… Ze slapen nog.
Ik wil idd zo’n pomp hebben!
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Totaal aantal Berichten: 4695
Geregistreerd: 26-08-2005
- SM 2.7 carb
- C3 1.4 HDI exclusive
is besteld!!!!
Gisteren nieuwe Spal ventilatoren gemonteerd, mooie lichte dingen. 52 mm dik, diameter 310 mm, gemonteerd met de radiator op zijn plaats in ongeveer 1 uur. Meeste werk was het op maat zagen van de steuntjes. Ze werken technisch goed,nu afwachten of ze in voldoende mate koelen. Gisteren wel,maar dat was zonder motorkap en spatborden. Luchtverplaatsing is plm 1650 kuub per uur per stuk. Helaas fototoestel vergeten…
Gutta cavat lapidem…
Totaal aantal Berichten: 43272
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
PBuijsman schreef:Gisteren nieuwe Spal ventilatoren gemonteerd
Helaas fototoestel vergeten…
Da’s dan lekker…. maare, die foto’s houden we tegoed? Ben benieuwd hoe je die dingen gemonteerd hebt namelijk!
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Foto,s komen volgende week. Waar ik wat minder enthousiast over ben is dat de oliedrukte hoog is. Stationair bij warme motor toch ongeveer 4 bar. Dat lijkt teveel. Wat nu?
Gutta cavat lapidem…
Totaal aantal Berichten: 3194
Geregistreerd: 16-06-2005
- SM 2.7 Carburateur
- C5 exclusive
- Berlingo 1.4 I multispace
- 2CV special
kan volgens mij geen kwaad , als je hem koud start is de druk nog veel hoger .
ik zou het nog eerst wat afwachten als je er wat mee gereden hebt .
En liever een beetje te veel dan te weinig
Walter
Meten is weten , gissen is missen
Totaal aantal Berichten: 4695
Geregistreerd: 26-08-2005
- SM 2.7 carb
- C3 1.4 HDI exclusive
En mocht ‘t blijven duren,dan kan hij de ringetjes eens chekken in de oliepomp! Ik las gisteren in de RTA,dat je vanaf een zeker motornummer, de oliedruk moet nakijken en desnoods de oliedruk aanpassen met die ringetjes in de klep van de oliepomp, ze raden aan in plaats van 3 koperen ringetjes: 1 koperen en 1 stalen te plaatsen, maar het hangt eigenlijk af van hoeveel ringetjes er gevonden worden en in welk materiaal ze zijn!! als er interrese is,ik heb een tabel,waar in staat als je dat vind,moet je het door dit vervangen!! ringetjes bedoel ik dan
wbogaerts schreef:
kan volgens mij geen kwaad , als je hem koud start is de druk nog veel hoger . ik zou het nog eerst wat afwachten als je er wat mee gereden hebt .
Walter, heb jij niet ook een oliedrukmeter in je auto? Wat voor waarden levert die op?
Piet
Gutta cavat lapidem…
Totaal aantal Berichten: 4695
Geregistreerd: 26-08-2005
- SM 2.7 carb
- C3 1.4 HDI exclusive
Voor zover ik de SM van Walter ken, heeft hij enkel een watertemperatuur meter bijgeplaatst! Of hij zou onlangs een oliedrukmeter, bijgeplaatst hebben,maar daar heb ik geen weet van
Ik ben dit trouwens ook zinnes te doen,nu het blok er uit ligt is het gemakkelijk om gaatjes bij te boren of een T-stukje te plaatsen op het bestaande oliedruk gat, waar je beide sensoren kan inschroeven, en voor het watermetertje, pas ik dezelfde oplossing als Walter toe
Totaal aantal Berichten: 43272
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
PBuijsman schreef:wbogaerts schreef:
kan volgens mij geen kwaad , als je hem koud start is de druk nog veel hoger . ik zou het nog eerst wat afwachten als je er wat mee gereden hebt .
Walter, heb jij niet ook een oliedrukmeter in je auto? Wat voor waarden levert die op?
Piet
De oliedruk dient 1,5 bar te zijn bij 1000 tpm, en slechts 5.5 bij 6000 tpm.
Een oliedruk van 10 bar bij 6000 is dus echt te hoog en zal zeker tot problemen gaan leiden, zeker op het vlak van de afdichtingen. Ik denk echter dat je eerst een aantal kilometers zal moeten maken, voor er met zekerheid kan worden gesteld dat er hier je van een probleem spreekt.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 3194
Geregistreerd: 16-06-2005
- SM 2.7 Carburateur
- C5 exclusive
- Berlingo 1.4 I multispace
- 2CV special
PBuijsman schreef:[
Walter, heb jij niet ook een oliedrukmeter in je auto? Wat voor waarden levert die op?Piet
Neen enkel een watertemperatuur meter .
Even een bedenking , alle motoren die geen extra drukmeter hebben werken enkel met een minimum druk kontakt , ben wel eens benieuwd welke drukken die zoal ontwikkelen .
Walter
Meten is weten , gissen is missen