hoi allemaal!
Na 2 bmw 2002 tjes te hebben versleten ben ik weer op zoek naar een nieuwe auto. IK heb al een XMi gehad die me erg goed beviel. Deze auto heb ik echter weg gedaan toen de koppelingsplaten volledig versleten waren. Ik had de auto gekocht voor 500 en wilde er niet echt geld aan uitgeven. Nu ben ik op zoek naar misschien toch weer een XM of Xantia.
IK heb een leuke Xantia gespot op marktplaats waar de koppeling al van is vervangen bij 136000 en staat nu op 140000. Is dit normaal? bij hoeveel jaar/km moet normaal de koppelingsplaten vervangen worden?
Mijn XM had een trekhaak en ik vermoed dat er nogal wat mee is getrokken, nu bied deze verkoper er ook nog een aanhanger bij dus dat maakt mij toch een beetje huiverig.
Iemand advies?
niemand?
Koppeling vervangen kan bij slecht gebruik al bij 50.000 km’s, echter je koopt nu een auto met nieuwe koppeling, da’s nooit verkeerd.
De nieuwe koppeling zal niet snel slijten bij normaal gebruik, en een beetje aanhanger rijden is nooit verkeerd voor de auto dacht ik.
ADVIES: lees/zoek het forum goed door over aankoopadviezen van deze auto en neem als het kan iemand mee die er verstand van heeft, dat helpt altijd!
Succes!
Emiel
maar als iemand het voor elkaar krijg dat hij al versleten is bij 130000 kan je er dan van uit gaan dat er nog meer zijn beste tijd heeft gehad of is dit onzin?
midas schreef:maar als iemand het voor elkaar krijg dat hij al versleten is bij 130000 kan je er dan van uit gaan dat er nog meer zijn beste tijd heeft gehad of is dit onzin?
Je kan er weinig van zeggen. Het is namelijk sterk afhankelijk van de rijstijl. Met rustig en netjes bedienen kan een koppeling het 4 ton uithouden. Met onbenullig gebruik kan een koppeling er met 20.000 km al uit liggen.
Van die 130.000 valt dus niks te zeggen.
tja de man is invalide en gaat nu automaat rijden. Maar met het vervangen van de koppelingsplaten kan er verder aan de koppeling toch niks kapot zijn dat door onhandig gebruik komt?
Verder lees ik ook regelmatig in advertenties dat ze een al gereviseerde cilinderkop hebben.
Is er een lijst die aangeeft wat er bij het aantal km/jaren vervangen moet worden? Zoals je elke tig duizend km de distributie riem moet vervangen.
..
midas schreef:tja de man is invalide en gaat nu automaat rijden. Maar met het vervangen van de koppelingsplaten kan er verder aan de koppeling toch niks kapot zijn dat door onhandig gebruik komt?
Verder lees ik ook regelmatig in advertenties dat ze een al gereviseerde cilinderkop hebben.
Is er een lijst die aangeeft wat er bij het aantal km/jaren vervangen moet worden? Zoals je elke tig duizend km de distributie riem moet vervangen.
volgens mij niet omdat je dat nu eenmaal niet zeker kan weten, dat hangt ook van de rijstijl af, en van het eventueel oplettend zijn als je temperatuur niet te hoog komt, je koelwater op tijd ververst word dat het geen roestwater is. enz enz