hallo
tot mijn grote verbazing is de handvat of greep van mijn oliepeilstok losgekomen,nu houd ik alleen langestok over zonder die handvat met als gevolg dat ik geen olie kan peilen,(niet nauwkeurig).
Nu is mijn vraag hoe moet ik dat doen want als ik die stok te ver induw heb ik altijd voldoende olie,wat niet het geval kan zijn.
is er misschien een tip hoever ik die in moet duwen of juist niet.
mvg
Totaal aantal Berichten: 3455
- BX 16 Soupapes
- HY HY camper
- XM 2.0i 16V VSX Break
Re: oliepeilstok door warmte onbruikbaar
davido schreef:hallo
tot mijn grote verbazing is de handvat of greep van mijn oliepeilstok losgekomen,nu houd ik alleen langestok over zonder die handvat met als gevolg dat ik geen olie kan peilen,(niet nauwkeurig).
Nu is mijn vraag hoe moet ik dat doen want als ik die stok te ver induw heb ik altijd voldoende olie,wat niet het geval kan zijn.is er misschien een tip hoever ik die in moet duwen of juist niet.
mvg
Ik zou ff een nieuwe stil regelen, zo duur zullen ze op de sloop niet zijn.
Als je met je oude stok nog ff wilt peilen ff het handvat erop zetten, dan weet je hoe diep ie erin moet.
http://www.mechuccio.nl
Mijn auto’s: XM 2.0i 16V break VSX, HY Camper DA-11-30, BX 16Valve MKII 10-GB-RX
Ex: 7 BX, 1 XM, 1 ZX
Je gaat toch niet echt naar de sloop he?, voor € 8 heb je een nieuwe.
Die op de sloop zijn ook niet meer de nieuwste en die brokkelt binnen korte tijd ook weer af.
ja nu jij het zegt,klopt helemaal,
ik ga gewoon nieuwe halen
pr. weekend
Blijkbaar sneuvelen die dingen vaker aangezien de dealert ze meestal wel op voorraad heeft en ze niet duur zijn.
Gewoon nieuw ophalen!
Jos van der Voort
mannen broeders en zusters,
ik heb nieuwe peilstok gehaald bij de dealer kost 10.50 euro
allemaal bedankt voor tips
deze topic mag op slot
mvg
Ik laat het open, als een ander ooit dit draadje vind en vragen heeft, dan kan hij ze hier stellen.