27 van de 39
« Eerste  < Vorige 25 26 27 28 29 Volgende >  Laatste »
   
XBXG’s BX 14 [deel 1]
deur63
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2121
Geregistreerd: 11-11-2004

- BX Chic
Gepost: 21 juli 2007 12:14 AM
  [ # 391 ]
XBXG schreef:

Ik kan dan wel de veerpoten gaan inspuiten met teflonspray, maar ik kan natuurlijk ook de zeer goede en soepele veerpoten van de BX 16 TZI overzetten.

Teflonspray is ook maar een zeer tijdelijk lapmiddel hoor. Ik heb mijn pootjes daarmee ingespoten en hij veerde welgeteld 30 minuten soepel, daarna was het weer ellendig.. Als ik een rit van 100+ kilometer maak heeft ie na ‘t parkeren wel de neiging om na een paar uurtjes met z’n neus op de grond te liggen, maar na een ritje van een kilometer of 20 blijft ie vrolijk met z’n neus de lucht in wijzen, zelfs na een weekend staat de neus nogsteeds vrolijk naar de sterren gericht..
Wel zitten de poten nu niet meer muurvast in rijstand, maar gewoon vast.. Dus dat is wel iets positiefs.

BX Chic (1991 / 1992) DP-JP-60 - ontschorst, verse APK! - topic
Fiat Grande Punto (2007) 27-TP-XJ - dagelijks vervoer van mijn vriendinnetje
Pontiac Trans Am (1986) foto 1 - foto 2

Check ook eens mijn site!

Profiel  
 
XBXG
> 15000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 15841
Geregistreerd: 09-11-2004

- Ami 8 Club
Gepost: 21 juli 2007 12:32 AM
  [ # 392 ]

Ondanks alle moeite is ie nog niet helemaal perfect…

Gisteravond reed ik op de A58 bij Tilburg, toen ik ineens een geluid hoorde van iets dat aanliep.  Shocked
Ik verwachtte dat er iets mis was met de motor, dus gelijk de BX naar de vluchtstrook gedirigeerd. Toen ik was gestopt, zag ik rook vanonder de motorkap komen.  Confused
Snel even op die levensgevaarlijke plek de motorkap geopend. Niks gevonden, dus liep ik weer terug naar de deur. Toen zag ik ineens nog wat rook uit de gaten in de velgen vandaan komen. Duidelijk iets met de linker voorrem. Ik ben weer ingestapt, met 50 km/h over de vluchtstrook naar het tankstation een km verderop gereden. Daar kwam ik erachter dat ik weer zo slim was geweest om mijn 3 krikjes in de TZI te laten liggen, dus maar een beetje het stuur naar links en rechts laten uitslaan, om te kijken of iets verdachts zag bij de remschijf. Dat was niet het geval, dus ben ik maar weer door gereden.

De 150 km die erop volgden heb ik extra voorzichtig gereden en nergens meer last van gehad.

Wat het nu dan is geweest…?  Rolling Eyes
Wellicht iets met de handremkabel die klem heeft gezeten of eventjes ergens tegenaan liep waarschijnlijk.

Op zo’n moment verlies je je vertrouwen weer even helemaal in de BX. Zeker na de 30e keer op de vluchtstrook te komen dit jaar. Maar naar mate de kilometers vorderden zonder problemen, ging ook het vertrouwen in de BX weer omhoog.

Al met al ben ik toch bijzonder blij met de BX, zeker nu ie veert als een BX hoort te veren.  Cool

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27944
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 21 juli 2007 12:42 AM
  [ # 393 ]

Vervelend Sad

Aan de andere kant:
wel postief dat het in de buurt van iets is waar je bezig ben geweest.
zoals je zelf al zei, misschien handremkabel die niet goed teruggeplaatst.

Beter dan weer heel nieuw probleem Wink

Als je het uiteindelijk zelf had gedaan, dan geen fout van de BX Cool
Oftewel telt niet mee in de betrouwbaarheid Wink

Profiel  
 
karel
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5738
Geregistreerd: 25-08-2003

Gepost: 21 juli 2007 02:07 AM
  [ # 394 ]
XBXG schreef:

Op zo’n moment verlies je je vertrouwen weer even helemaal in de BX. Zeker na de 30e keer op de vluchtstrook te komen dit jaar. Maar naar mate de kilometers vorderden zonder problemen, ging ook het vertrouwen in de BX weer omhoog.

Al met al ben ik toch bijzonder blij met de BX, zeker nu ie veert als een BX hoort te veren.  Cool

Vervelend, Wouter. Maar juist daarom roep ik ook tot vervelens toe: if it ain’t broken don’t fix it…

Geen enkele auto wordt betrouwbaarder van welke niet-acute ingreep dan ook.

Een handremkabel heb ik zelf nog nooit zien roken maar het zou bijv. kunnen dat die kennis gemaakt heeft met je uitlaatbocht.

Ich bin ein Breaker

Profiel  
 
XBXG
> 15000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 15841
Geregistreerd: 09-11-2004

- Ami 8 Club
Gepost: 23 juli 2007 05:26 AM
  [ # 395 ]
karel schreef:

Een handremkabel heb ik zelf nog nooit zien roken maar het zou bijv. kunnen dat die kennis gemaakt heeft met je uitlaatbocht.

Hoe kan dan de rook uit de gaatjes van de linker velg vandaan komen?  Shocked

Afgelopen weekend heb ik zo’n 400 km met de BX gereden, zonder problemen.

Nieuwe probleempje is dat het acculampje soms brandt en starten gaat met veel pruttelen gepaard. Aankomende week dus maar even de accu van de TZI in de 14 overzetten.
Overigens denk ik dat de dynamo ook aan vervanging toe is, zeker omdat de BX het afgelopen jaar slechts 9 km heeft gereden en dus bijzonder weinig is gebruikt.

Zaterdag heb ik op de sloop 4 zwarte wieldopjes gescoord en die heb ik gelijk gemonteerd. Ik vind het een stuk leuker staan dan de grijze wieldopjes die erop zaten.

Ziehier het resultaat “voor” en “na”.  Cool

Voor de liefhebbers nog 2 fotootjes:

Profiel  
 
karel
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5738
Geregistreerd: 25-08-2003

Gepost: 23 juli 2007 11:33 AM
  [ # 396 ]
XBXG schreef:
karel schreef:

Een handremkabel heb ik zelf nog nooit zien roken maar het zou bijv. kunnen dat die kennis gemaakt heeft met je uitlaatbocht.

Hoe kan dan de rook uit de gaatjes van de linker velg vandaan komen?  Shocked

Tja, weet ik veel. Als de handremkabel smelt kan ie vast gaan zitten met dit gevolg.

Maar waar ik nogsteeds niks van snap: jij verbouwt je auto compleet en zonder directe noodzaak (alles deed het toch nog?), en als er dan daarna wat fout gaat heeft de auto dat gedaan en verliest die je vertrouwen. Je zou ook eens iets minder ambitieus kunnen gaan klussen en de auto gewoon met rust laten, dat komt de betrouwbaarheid doorgaans zeer ten goede.

Oja, als het acculampje brandt heb je btw een vers stel koolborstels, in het ergste geval een verse dynamo nodig - als deze nog weinig gelopen heeft. Het geluid wat ie maakt geeft de doorslag. Gillen de lagers dan kun je ‘m beter vervangen.

Ich bin ein Breaker

Profiel  
 
toniclight
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4569
Geregistreerd: 09-08-2004

- Ami 6 Berline Grand Comfort
- (Grand) C4 Picasso 2.0 LPG
- 2CV 6 Special
Gepost: 23 juli 2007 11:54 AM
  [ # 397 ]

Zaterdag heb ik op de sloop 4 zwarte wieldopjes gescoord en die heb ik gelijk gemonteerd. Ik vind het een stuk leuker staan dan de grijze wieldopjes die erop zaten.

Ik blijf het jammer vinden dat je deze BX niet origineel gelaten hebt. Er zijn denk ik nog maar weinig BX-en die volledig orgineel zijn. En in deze kale uitvoering helemaal!

Jeroen

Profiel  
 
woutersmits
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3839
Geregistreerd: 08-05-2005

- CX 2200
- CX 2200
Gepost: 23 juli 2007 05:45 PM
  [ # 398 ]

mooi, die zwarte doppies

Profiel  
 
rb
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1162
Geregistreerd: 30-07-2003

Gepost: 23 juli 2007 06:09 PM
  [ # 399 ]
toniclight schreef:

Zaterdag heb ik op de sloop 4 zwarte wieldopjes gescoord en die heb ik gelijk gemonteerd. Ik vind het een stuk leuker staan dan de grijze wieldopjes die erop zaten.

Ik blijf het jammer vinden dat je deze BX niet origineel gelaten hebt. Er zijn denk ik nog maar weinig BX-en die volledig orgineel zijn. En in deze kale uitvoering helemaal!

Jeroen

Een kale standaard BX is voor dagelijks ook niet ideaal meer. Zo kan ik het plaatsen van GTI-meubilair heel goed voorstellen.. Gebruik je ‘m als 2e of 3e auto, dan is het wat anders.

Profiel  
 
B_iks
> 1500 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1505
Geregistreerd: 18-08-2005

Gepost: 23 juli 2007 06:12 PM
  [ # 400 ]
toniclight schreef:

Ik blijf het jammer vinden dat je deze BX niet origineel gelaten hebt. Er zijn denk ik nog maar weinig BX-en die volledig orgineel zijn. En in deze kale uitvoering helemaal!

Jeroen

Een troost: er is nog een identieke basis-bx in deze kleur. Ik geloof dat het merendeel van de bx-en nog steeds origineel is (denk aan al die Cannes’, Deauvilles die nog iedere dag voorbij rollen).
Verder vind ik de zwarte wieldopjes zeer fraai, net als de rest van de bx!

Profiel  
 
mpostma
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 9231
Geregistreerd: 03-01-2004

Gepost: 23 juli 2007 07:53 PM
  [ # 401 ]

Sja,

Het is Wouter’s BX dus daar hebben we hier helemaal niks over te zeggen.

Ik vind t wel echt uitgerekend Wouter om dan binnen de grenzen van de kleine wieldopjes toch nog een mogelijkheid te vinden om de auto dan te “verwouteren” met zwarte wieldopjes. Ik vind t best lollig staan. Eigenlijk is het mij om het even.

Qua interieur vind ik het wel jammer dat t originele er niet in zit. Maar aan de andere kant: als ik er dagelijks in zou moeten rijden had ik hetzelfde gedaan.

Profiel  
 
toniclight
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4569
Geregistreerd: 09-08-2004

- Ami 6 Berline Grand Comfort
- (Grand) C4 Picasso 2.0 LPG
- 2CV 6 Special
Gepost: 23 juli 2007 09:03 PM
  [ # 402 ]

Een kale standaard BX is voor dagelijks ook niet ideaal meer. Zo kan ik het plaatsen van GTI-meubilair heel goed voorstellen..

Koop dan een BX die bij je past zou ik denken. Ik had juist van Wouter het idee, dat hij deze BX zo geweldig vond omdat het juist zo’n kale uitvoering betrof.

Het is Wouter’s BX dus daar hebben we hier helemaal niks over te zeggen.

Natuurlijk, dat is ook zo.
Maar ik zit wat anders in elkaar en probeer juist de originaliteit te behouden of zelfs te herstellen.
Enfin, ieder zijn eigen beleving natuurlijk. Het één is ook niet beter dan het andere.

Jeroen

Profiel  
 
XBXG
> 15000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 15841
Geregistreerd: 09-11-2004

- Ami 8 Club
Gepost: 23 juli 2007 11:32 PM
  [ # 403 ]

Ik begrijp dat de originaliteitsfreaks het jammer vinden, maar van de buitenkant zie je niks!  Cool
Dus wat dat betreft is, en blijft, mijn Blauwe Wolk een originele BX.

Aan het oude interieur was geen lol meer te beleven, geloof me. Uitgezakte stoelen enzo. De belangrijkste reden dat ik het volledige interieur heb omgebouwd, is het feit dat ik dat had liggen. Althans, het zat nog wel in mijn TZI. Als je voor dagelijks gebruik in het oude interieur had willen zitten, kom je al gauw van een koude kermis thuis.

Daarnaast blijft de originaliteit wat mij betreft volledig bewaard, omdat ik geen enkel electrisch extraatje heb ingebouwd. Dat betekent dus dat de 14 nog steeds géén electrische ramen, géén centrale portiervergrendeling, géén dubbele interieurlampjes, geen oliepeilmeter, geen toerenteller, etc etc etc.

Kortom: mijn BX 14 is nog steeds de basis die ie was, maar voorzien van een veel beter en mooier interieur. Dat interieur had ik al, dus ik kon kiezen om het op de sloop te gooien of in te bouwen in de BX 14.

Maar dat had ik geloof ik al 86 keer uitgelegd.  Rolling Eyes

Profiel  
 
stoterstangen90
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2230
Geregistreerd: 30-06-2005

Gepost: 24 juli 2007 04:32 PM
  [ # 404 ]
XBXG schreef:

Ik begrijp dat de originaliteitsfreaks het jammer vinden, maar van de buitenkant zie je niks!  Cool
Dus wat dat betreft is, en blijft, mijn Blauwe Wolk een originele BX.

Aan het oude interieur was geen lol meer te beleven, geloof me. Uitgezakte stoelen enzo. De belangrijkste reden dat ik het volledige interieur heb omgebouwd, is het feit dat ik dat had liggen. Althans, het zat nog wel in mijn TZI. Als je voor dagelijks gebruik in het oude interieur had willen zitten, kom je al gauw van een koude kermis thuis.

Daarnaast blijft de originaliteit wat mij betreft volledig bewaard, omdat ik geen enkel electrisch extraatje heb ingebouwd. Dat betekent dus dat de 14 nog steeds géén electrische ramen, géén centrale portiervergrendeling, géén dubbele interieurlampjes, geen oliepeilmeter, geen toerenteller, etc etc etc.

Kortom: mijn BX 14 is nog steeds de basis die ie was, maar voorzien van een veel beter en mooier interieur. Dat interieur had ik al, dus ik kon kiezen om het op de sloop te gooien of in te bouwen in de BX 14.

Maar dat had ik geloof ik al 86 keer uitgelegd.  Rolling Eyes

ook zonde van die zwarte dopjes.

 

 

 

 

 

Wink

<————mag de 130 niet staan…...........
John Blauw, de man met de gouden praatjes.

Profiel  
 
Gepost: 24 juli 2007 04:37 PM
  [ # 405 ]

is zo, maar smaken verschillen(allegeluk)...

BX 19 RD break -> Dagelijks transport
BX SPORT -> Zondagsknaller

La passion ne s’arrête pas, les restaurations ne s’arrêtaient jamais.

Profiel  
 
 
27 van de 39
« Eerste  < Vorige 25 26 27 28 29 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook