7 van de 12
« Eerste  < Vorige 5 6 7 8 9 Volgende >  Laatste »

beerpeet’s bixnix - torretje wordt bling bling
beerpeet
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 3025

- BX 19 GT
- BX 16 RS
Gepost: 23 juli 2007 10:41 PM
  [ # 91 ]
knäckor schreef:
XBXG schreef:

Zodra je een goed subframe hebt gevonden (die liggen met bosjes in het BX Club magazijn, bij wijze van spreken Wink ), en een nieuwe octopus hebt gescoord bij de dealer, kun je een weekend uitpikken. Ik heb zo’n vermoeden dat er wel een aantal forummers te bewegen is om dan de handen uit de mouwen te steken. Ik wil je ook wel helpen, als ik enigszins tijd heb, al weet ik helemaal niks van aandrijfassen en ander motorisch gedoe.

Ik wil ook wel helpen! Heb ook wel een paar keer tijd vandeweek, dus als het gewenst is…  Smile

Wauw, zeker welkom beide.

Zou je ook in ‘t weekend kunnen, bijv. komend weekend?

Profiel  

knäckor
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 3680

- C5 2.0 16v HDi Break
Gepost: 23 juli 2007 11:00 PM
  [ # 92 ]

Ehm ja ik ben zaterdag vrij, maar ik moet de nacht ervoor tot 6 uur werken. Dus eerder dan 12 uur zal ik er niet kunnen zijn, maar ik kán er wel zijn Smile

Eveneens ben ik tevens ook.

Profiel  

XBXG
> 15000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 15822

- Ami 8 Club
Gepost: 24 juli 2007 12:22 AM
  [ # 93 ]

Aankomend weekend moet ik werken.  Confused  Surprisedops:

Binnen hoeveel tijd moet ie weer rijden dan?

Profiel  

Gepost: 24 juli 2007 01:03 AM
  [ # 94 ]

u heeft pb(binnen effe toch)

sub is van een 14 Type1

BX 19 RD break -> Dagelijks transport
BX SPORT -> Zondagsknaller

La passion ne s’arrête pas, les restaurations ne s’arrêtaient jamais.

Profiel  

beerpeet
> 3000 berichten

- BX 19 GT
- BX 16 RS
Gepost: 24 juli 2007 02:05 AM
  [ # 95 ]
Citroenbx schreef:

sub is van een 14 Type1

En dank Wink

Profiel  

Gepost: 24 juli 2007 02:14 AM
  [ # 96 ]
beerpeet schreef:
Citroenbx schreef:

sub is van een 14 Type1

En dank Wink

Geen probleem Wink

Profiel  

beerpeet
> 3000 berichten

- BX 19 GT
- BX 16 RS
Gepost: 24 juli 2007 02:18 AM
  [ # 97 ]
knäckor schreef:

Ehm ja ik ben zaterdag vrij, maar ik moet de nacht ervoor tot 6 uur werken. Dus eerder dan 12 uur zal ik er niet kunnen zijn, maar ik kán er wel zijn Smile

XBXG schreef:

Aankomend weekend moet ik werken.  Confused  Surprisedops:

Binnen hoeveel tijd moet ie weer rijden dan?

Mwah, komend weekend is misschien ook wel erg ambitieus. Sowieso moet ik eerst ‘t sub bij Ruben ophalen en ik moet de BX waarschijnlijk ook weer in Opheusden zien te krijgen. Dan moet ik nog aan gereedschap en een motortakel zien te komen, al heeft ‘t natuurlijk ook wel wat om deze klus met meelijwekkende middelen te klaren Laughing

Ik denk erover om het pakkinggebeuren toch maar uit te besteden, mede n.a.v. een pb’tje van wupke, zodat we ons vooral met ‘t subframe bezig zouden houden. Ik zou ‘t al heel wat vinden als ‘t in een dag lukt de motor eruit te vissen en ‘t sub te vervangen.

Maar een weekend later zou ook prima zijn.

Profiel  

mpostma
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 9231

Gepost: 24 juli 2007 02:50 AM
  [ # 98 ]
beerpeet schreef:

Ik zou ‘t al heel wat vinden als ‘t in een dag lukt de motor eruit te vissen en ‘t sub te vervangen.

Maar een weekend later zou ook prima zijn.

Motor eruit is geen punt. JE kan ze er ook tegelijk uithalen, maar dan moet je alsnog weer de motor van het subframe tillen, dus ik vraag me af of je dat zo handig is.

Als de motor er eerst uit is heb je wel alle ruimte om het subframe vrij te maken van de auto. Het subframe lijkt met 100en tentakels vast te zitten aan de koets. Al die tentakels moeten natuurlijk netjes los: remleidingen, handremkabels, de hoogtehandlestang, de hydraulische leidingen, etc, etc..

Daarna moet alles natuurlijk nog weer netjes ingebouwd worden: en dat kost natuurlijk nog veel meer tijd. Meja, als je die pakking wilt vervangen en de motor wilt (laten) nazien is dat niet zo;n gek idee. DAn moet je toch eerst inventariseren, onderdelen in huis halen waar nodig, fixen en dan als het weer klaar is de zaak weer terugbouwen.

Profiel  

beerpeet
> 3000 berichten

- BX 19 GT
- BX 16 RS
Gepost: 24 juli 2007 02:55 AM
  [ # 99 ]
mpostma schreef:

Motor eruit is geen punt. JE kan ze er ook tegelijk uithalen, maar dan moet je alsnog weer de motor van het subframe tillen

Wat bedoel je?

Profiel  

mpostma
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 9231

Gepost: 24 juli 2007 03:08 AM
  [ # 100 ]
beerpeet schreef:
mpostma schreef:

Motor eruit is geen punt. JE kan ze er ook tegelijk uithalen, maar dan moet je alsnog weer de motor van het subframe tillen

Wat bedoel je?

Hebben we bij het slopen van 14 met 150 motor in het magazijn een keer gedaan. Hele motor + subframe eruit tillen. Werkt wel makkelijk bij een sloper. DAn kun je wat makkelijker onwillige leidingen knippen (die bewaren we toch niet). Maar als je het er netjes uit wil halen, zou ik dat niet zo doen. Dus gewoon eerst de motor eruit halen en daarna het subframe losmaken.

Profiel  

beerpeet
> 3000 berichten

- BX 19 GT
- BX 16 RS
Gepost: 24 juli 2007 03:12 AM
  [ # 101 ]
mpostma schreef:
beerpeet schreef:
mpostma schreef:

Wat bedoel je?

Hebben we bij het slopen van 14 met 150 motor in het magazijn een keer gedaan. Hele motor + subframe eruit tillen. Werkt wel makkelijk bij een sloper. DAn kun je wat makkelijker onwillige leidingen knippen (die bewaren we toch niet). Maar als je het er netjes uit wil halen, zou ik dat niet zo doen. Dus gewoon eerst de motor eruit halen en daarna het subframe losmaken.

Aha, toevallig die van 10eke? Wink

Profiel  

XBXG
> 15000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 15822

- Ami 8 Club
Gepost: 24 juli 2007 03:22 AM
  [ # 102 ]

Nee, die motor is niet bewaard gebleven.

Het ging om een witte BX 14 basis uit 1987, ex-uitleenauto van een van onze forummers geweest.

Profiel  

Gepost: 24 juli 2007 04:38 PM
  [ # 103 ]

ik ga het er nu onderuit halen, zal ik de foto’s staks hier zetten want die geraken er niet door via pb…

Profiel  

beerpeet
> 3000 berichten

- BX 19 GT
- BX 16 RS
Gepost: 24 juli 2007 06:44 PM
  [ # 104 ]
Citroenbx schreef:

ik ga het er nu onderuit halen, zal ik de foto’s staks hier zetten want die geraken er niet door via pb…

Ben benieuwd Wink

Anders heb je m’n email toch nog wel?

Profiel  

Gepost: 24 juli 2007 07:53 PM
  [ # 105 ]

sub is in prima staat, heb alleen half de garage moeten verbouwen om de BX te kunnen verzetten Laughing

fotos binnen 5 minuten

Profiel  

7 van de 12
« Eerste  < Vorige 5 6 7 8 9 Volgende >  Laatste »

© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook