Hierbij wat fotootjes van de inbouw, zoals het nu gevorderd is.
even voor de slimmeriken..
als je eea los van mekaar ziet hangen,, dat is dus puur an blok him selve,geen moeren geen steun,,
daarnaast (Patje) het zijn dus GS blokken avec de de GSA handremklauwen,,,
mvgr wupke,,,, pffff wat er klus zeg,,,,
Totaal aantal Berichten: 2502
- C4 (2004-heden) Cactus BlueHDi
- Berlingo 1.6i 16V Multispace Nouvelles Frontières
Ik ben zojuist teruggekeerd van een volledig verzorgd weekend in 5-sterren holiday resort “Bij Den Bourgondischen Wup”. Het weekend was door de evenementencoordinator behoorlijk vol gepland. Het middagprogramma bestond uit een cursus “bak inbouwen voor gevorderden”. ‘s Avonds was een seminar “onthaasten met Brand”.
Zonder gekheid: ze rijdt. De bak is zoo mooi soepel en stil.
Er zijn nog een paar eigenaardigheidjes die ik nog te verwerken heb, maar die vielen buiten Wup’s verantwoordelijkheid: die heeft gewoon een prachtige bak geleverd.
Het inbouwen duurde wat langer dan verwacht, maar toen vanavond de motor voor het eerst gestart werd was ik toch wel blij.
Later bleek echter dat in 1 en 2 geen drive op de bak zat, hij reed alleen in 3 en achteruit. Er zit nog iets niet helemaal goed, daar zal ik later nog even een helder geformuleerde vraag over stellen, nu moet alleen even opgemerkt worden dat de elektriek op de bak nog niet naar behoren werkt.
Filpmje + extra foto’s komen zo!
Nogmaals: Wup bedankt voor de enorme hoeveelheid informatie, geduld, gastvrijheid, gezelligheid etc etc.
Totaal aantal Berichten: 3830
- CX 2200
- CX 2200
ook gij gefeliciteerd met het behaalde resultaat!
nu een keer een ‘wupreviesiemeet’ organiseren…
lekker leeg daar bij Ton op de stoep nu!
JA! Ik heb 4 versnellingen! Het schakelaartje van de GSA-bak was niet geschikt voor de GS-bak. Weer wat geleerd. Ze rijdt nu als een tierelier. Iets luier dan voorheen, maar zodra ik de 3500 toeren passeer krijg ik zo’n trap in de rug, elke keer weer prachtig. Dat verschil komt door de enigzins gewijzigde koppelomvormer.
Nog wat laatste dingetjes fixen (voornamelijk aanlopende uitlaat gerelateerd) maar dan is ze weer als nieuw. Ik heb geen snelheidsmeter meer, het kabeltje draait dol in de achterkant van het dashboard… Eens kijken of kit blijft zitten, en anders moet de boel open en gemaakt…
Totaal aantal Berichten: 3025
- BX 19 GT
- BX 16 RS
Gefeliciteerd
Volgens mij wordt Wup zo langzamerhand de CiFo-huisreviseur
Totaal aantal Berichten: 1136
- GS/GSA 1220 Club
gefeliciteerd! vond het een leuk draadje om te volgen, met veel foto’s en goed verhaal.
zweef ze!
Gefeliciteerd! Lijkt me een heerlijk gevoel zo’n verse bak onder de kap.
Totaal aantal Berichten: 4569
- Ami 6 Berline Grand Comfort
- (Grand) C4 Picasso 2.0 LPG
- 2CV 6 Special
Dit vind ik wel zo’n prachtig plaatje!!
Je onderhoudt ook al de auto’s van je buren?
Jeroen
toniclight schreef:Dit vind ik wel zo’n prachtig plaatje!!
Je onderhoudt ook al de auto’s van je buren?Jeroen
In één foto: mijn BX, mijn GS, Wup’s Xant en Wouter’s Digit.
Man o man. Ik moet mezelf weerhouden om elke keer dat ik een stukje rij hier mijn lofuitingen neer te plempen, wat nu dus overigens mislukt is.
Dat comfort, dat rijgenot, die niet weg te poetsen grijns van oor tot oor, die kreten van blijdschap als ik in het donker over slingerende landweggetjes met wind en regen, geleid door het gele schijnsel van de koplampen strak door bochten scheer, drempels die wel te zien maar niet te voelen zijn…
ik zal vio vragen om een grote onderbroek,, ik heb net weer een rijtje schone hangen die droog zijn,,, nog ff gladstrijken, en je 7 lullen, passen er weer in hihihihihi..
mvgr wupke:your welcome..scon spul he,, als het werkt zoals het mot..
Uitlaat hangt er weer helemaal stil onder, aandrijfasbouten zijn nagedraaid, nu nog m’n snelheidsmeter weer terugkrijgen. De aandrijving ervan in het dashboard lijkt stuk te zijn…
mkatgert schreef:Uitlaat hangt er weer helemaal stil onder, aandrijfasbouten zijn nagedraaid, nu nog m’n snelheidsmeter weer terugkrijgen. De aandrijving ervan in het dashboard lijkt stuk te zijn…
Zo hee. Dat was toch een hele operatie zo al met al..
mpostma schreef:mkatgert schreef:Uitlaat hangt er weer helemaal stil onder, aandrijfasbouten zijn nagedraaid, nu nog m’n snelheidsmeter weer terugkrijgen. De aandrijving ervan in het dashboard lijkt stuk te zijn…
Zo hee. Dat was toch een hele operatie zo al met al..
inderdaad nu jij nog
ik dacht overigens dat de uitlaat stil was, maar bij 3000 toeren begint de auto weer enorm te resoneren. ik snap het even niet, ik voel ook iets tegen het stuur tikken, maar als ik in het motorruim kijk zit er meer dan genoeg speling tussen stuurhuis en uitlaat. als ik in z’n vrij de motor naar 3000 toeren jaag resoneert het een beetje (zie ik de uitlaat ook trillen maar toch vrij blijven van het stuurhuis), als ik rijd (en de motor dus naar achter kantelt?) resoneert het enorm. het klinkt bijna net zo beroerd als een stukgelopen wiellager (maar dat is het niet, want het geluid verminderd enorm als ik tijdens het rijden het gas loslaat)