2 van de 3
 < Vorige 1 2 3 Volgende > 
   
verlagen xantia break
midas
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 57
Geregistreerd: 20-12-2005

Gepost: 24 juli 2007 11:21 AM
  [ # 16 ]
henny xm schreef:

Laat ik nou altijd gedacht hebben dat je een hp citroen neemt om langzaam omhoog te komen en te genieten van het comfort?.......en niet om hem in te laten zakken!!!!! Evil or Very Mad

Je heb dus nog steeds cultuurbarbaren

slot erop en in de vuilnisbak ermee!!!!

oja alleen jou mening is de juiste Sad  ik was het ff vergeten Mad
al heb je natuurlijk wel een beetje gelijk maar als iemand het anders wil, ach

Profiel  
 
kreazyv8wuppo
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 12563
Geregistreerd: 04-06-2009

Gepost: 24 juli 2007 03:07 PM
  [ # 17 ]
henny xm schreef:

Laat ik nou altijd gedacht hebben dat je een hp citroen neemt om langzaam omhoog te komen en te genieten van het comfort?.......en niet om hem in te laten zakken!!!!! Evil or Very Mad

Je heb dus nog steeds cultuurbarbaren

slot erop en in de vuilnisbak ermee!!!!

laten we ieder zijn keus respecteren Wink

Profiel  
 
mark15
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 245
Geregistreerd: 06-08-2006

- Xsara 1.6i coupe chrono
Gepost: 24 juli 2007 03:22 PM
  [ # 18 ]

Ik sluit met volledig bij henny xm aan.

Profiel  
 
voge
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 3508
Geregistreerd: 16-02-2005

Gepost: 24 juli 2007 03:26 PM
  [ # 19 ]

Volgens mij zou deze Xantia gewoon eens onder handen genomen moeten worden door een Citroën specialist.

Je kunt de bollen wel 10x vervangen maar als er smerige olie in zit of als er een hoogteregelaar vast zit (of een stangetje is afgebroken) zal hij echt nooit goed gaan veren hoor!

Begin met het in orde (laten) maken van je vering (hoeft echt niet duur te zijn, bij Chyparse ben je denk ik voor €150,- klaar als er niets bijzonders aan de hand is) en als ‘ie dan lekker rijdt, ga dan eens nadenken of je hem nog wel wilt verlagen!

Profiel  
 
kreazyv8wuppo
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 12563
Geregistreerd: 04-06-2009

Gepost: 24 juli 2007 03:29 PM
  [ # 20 ]

de ts komt uit belgie dan is chyparse wel erg ver weg Wink

verder laten we niet een discussie beginnen of het wel of niet goed is om bijv een auto te verlagen

persoonlijk vind ik het ook nix om zoiets te doen maar laten we wel respect voor elkaar houden Wink

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43324
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 24 juli 2007 03:32 PM
  [ # 21 ]
citroenc2 schreef:

de ts komt uit belgie dan is chyparse wel erg ver weg Wink

verder laten we niet een discussie beginnen of het wel of niet goed is om bijv een auto te verlagen

persoonlijk vind ik het ook nix om zoiets te doen maar laten we wel respect voor elkaar houden Wink

De TS moet gewoon lekker een Golf kopen Evil or Very Mad  Twisted Evil

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
metro2005
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2294
Geregistreerd: 14-08-2004

Gepost: 24 juli 2007 03:41 PM
  [ # 22 ]

zeg laat elkaar gewoon eens in elkaars waarde zeg.

TS heeft een probleem met zijn vering wat naar alle waarschijnlijkheid te maken heeft met oude LHM olie of een defecte hoogteregelaar. De bollen vervangen heeft totaal geen zin. Verlagen kan trouwens ook met een HP geveerde citroen, kwestie van de hoogteregelaars anders afstellen. Alleen gaat dat ten koste van zowel comfort als wegligging. Dat wordt beide slechter, of je moet er hele stugge veerbollen opschroeven om de kortere veerweg te compenseren (de soepelheid vd vering verander je namelijk niet met de hoogteregelaars! dus je houdt slappe vering met minder veerweg = bonken, stoten en in de stootrubbers klappen telkens).


Schroefvering eronder lijkt me onzinnig. Dan verander je de complete auto, dan kan je net zo goed een xsara oid kopen.

Huidige eigen auto: geen
Huidige auto vriendin: Citroën Xsara 1.6
Gehad: Citroen saxo, 2x citroen xantia, 2x citroen BX GTI, citroen ZX

Profiel  
 
2Black
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 641
Geregistreerd: 09-07-2005

Gepost: 24 juli 2007 07:27 PM
  [ # 23 ]

Een leuke (oftewel goede) schroefset (rondom natuurlijk) voor een willekeurige auto kost je al gauw zo’n €600 en dat is zonder montage.

Een snelle rekensom leert dat je voor rond de €200 een volledige bollencontrole/opfrisbeurt kunt laten doen bij een van de bekende adressen ( Wink ) die je net zo gek kunt maken als je wilt.
Voor nog €100 erbij kun je je auto dan hoger of lager of gewoon perfect laten afstellen qua wagenhoogte (dus bij een break zo’n 18,5cm voor en 19,5cm achter) en als het echt moet kun je je auto moeiteloos op Xantia Activa hardheid, BX Sport hardheid of BX 19 GTi 16v hardheid zetten.
Meestal doen we het andersom…. en brengen we alles op CX zachtheid…

Links of rechtsom…. bollencontrole/beurt is goedkoper en je hoeft er niet eerst een andere auto voor te kopen.

Ik ken wel een voorbeeld van andersom aanpassen…
van “gewoon” veren naar HP-zweven…

Profiel  
 
kreazyv8wuppo
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 12563
Geregistreerd: 04-06-2009

Gepost: 24 juli 2007 07:32 PM
  [ # 24 ]

http://www.citroville.nl en dan de belgische site kiezen zijn echte vaak mensen daar in belgie probeer maar eens Wink

Profiel  
 
beerpeet
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3025
Geregistreerd: 22-08-2006

- BX 19 GT
- BX 16 RS
Gepost: 24 juli 2007 07:38 PM
  [ # 25 ]
2Black schreef:

Een leuke (oftewel goede) schroefset (rondom natuurlijk) voor een willekeurige auto kost je al gauw zo’n €600 en dat is zonder montage.

Een snelle rekensom leert dat je voor rond de €200 een volledige bollencontrole/opfrisbeurt kunt laten doen bij een van de bekende adressen ( Wink ) die je net zo gek kunt maken als je wilt.
Voor nog €100 erbij kun je je auto dan hoger of lager of gewoon perfect laten afstellen qua wagenhoogte (dus bij een break zo’n 18,5cm voor en 19,5cm achter) en als het echt moet kun je je auto moeiteloos op Xantia Activa hardheid, BX Sport hardheid of BX 19 GTi 16v hardheid zetten.
Meestal doen we het andersom…. en brengen we alles op CX zachtheid…

Links of rechtsom…. bollencontrole/beurt is goedkoper en je hoeft er niet eerst een andere auto voor te kopen.

Allemaal waar, maar TS heeft al 2 keer onnodig de bollen laten vervangen, terwijl de bollen volgens mij per definitie geen hoogteproblemen veroorzaken. Zoals metro2005 schreef, eerder hoogteregelaarprobleem of antisinkkleppen, vuil, etc.

Zie ook dit topic

Profiel  
 
2Black
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 641
Geregistreerd: 09-07-2005

Gepost: 24 juli 2007 07:53 PM
  [ # 26 ]

Ik zeg toch ook niet dat er bollen vervangen moeten worden?
Inderdaad, meestal zijn de bollen nieteens het probleem… hoewel vaak alleen naar de bollen op de 4 hoeken wordt gekeken.

Ik reageer op de schroefset gedachte en het verlagen…
En adviseer dus een totaalcontrole… dat betekend dus o.a. bekijken van de hoogteregelaars etc., eventueel doorspoelen van leidingen, ontluchten, filters… noem maar op.
En kom tot de conclusie dat, als het mogelijk zou zijn dat te monteren, een schroefset altijd de duurdere oplossing is.

Zelfs de simpelste HP-geveerde Citroën is niet via internet te diagnostiseren.

En die link naar het andere topic is leuk (of eigenlijk jammer) maar geeft niet een rechtstreeks idee van wat nu het probleem is… toch?
Ook daarbij geldt dat één symptoom of beschrijving vele oorzaken of deel-oorzaken kan hebben. Bij navraag door een deskundige blijken er dan vaak toch nog wel meer symptomen te zijn maar had de bestuurder die nieteens als symptoom gezien.

Profiel  
 
jsobko
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 14
Geregistreerd: 23-07-2007

Gepost: 24 juli 2007 09:57 PM
  [ # 27 ]

mensen om het duidelijk te maken

tis nie da ik het maken van die vering nie kan betalen maar ik haat het om elk jaar naar de garage te moeten voor onnnodige kosten kwou gewoon weten of verlagen ging blijkbaar nie dus pech voor mij

i got the point ben geen idioot en ieder heeft zijn interesses al steek in er 25 inch velgenonder en verhoog ik hem ne halve meter das mijn zaak dus geen gezever over de echte xantia genieter

bedankt aan de mensen die me een normaal antwoord hebben kunnen geven

TOPIC CLOSED!!!!!!!!!!!!!!

Profiel  
 
mark15
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 245
Geregistreerd: 06-08-2006

- Xsara 1.6i coupe chrono
Gepost: 24 juli 2007 10:57 PM
  [ # 28 ]

ja tuurlijk ik heb niks tegen hem zelf alleen dat met een xantia doen is gewoon geen goed idee, en zonde van de auto.

gr mark

Profiel  
 
citroenzot
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 230
Geregistreerd: 30-10-2006

- C6 (2005-2012) 2.7 HDiF V6 Exclusive
- XM 2.1 TD Pullman
Gepost: 24 juli 2007 11:11 PM
  [ # 29 ]

Persoonlijk denk ik dat HP van Citroën een van de beste veringssystemen ter wereld is als je het laat zoals het bedoeld is. Comfort en wegligging is onevenaarbaar.

Wanneer je een kenner de HD-pomp, hoogteregelaars en leidingen laat nakijken moet dat systeem terug perfect werken en als het onderhouden wordt zoals het hoort, heb je niet gauw grote problemen..

Als je dat verlagen nu achterwege laat.. Je monteert (als tuner zo blijkt..) sideskirts enz. en een grotere velg en bandenmaat. Dan heb je meteen de indruk dat de auto lager hangt zonder dat je nieuwe problemen riskeert door het verlagen van je HP ophanging. Je kan dan altijd nog straffere bollen plaatsen die verhinderen dat je de grotere banden de wielkasten raken.

Zo rij je toch een strakke Xantia hoor Wink

Profiel  
 
wendela (verbannen)
> 8000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 8480
Geregistreerd: 19-05-2007

- CX 25 RD break, Jacqueline
- BX 1.9 TURD, de Euro
Gepost: 24 juli 2007 11:19 PM
  [ # 30 ]

wat een ieder met zijn/haar auto doet is zijn/haar keus. als mensen willen weten of je een auto kan verlagen, dan kan daar een antwoord op komen. ja, dat kan. ook een hp auto kan verlaagd worden en op eenvoudiger wijze dan met een koniauto.
in deze garage staat een auto waar sommigen van over hun nek zullen gaan, een verlaagde cx, met sideskirts. anderen vinden het geweldig. ieder zijn mening, ieder zijn keuze.
laat ieder vrij en als je het niet ziet zitten wat een persoon met een auto wil doen, geef dan geen mening.
waarom kan iedereen wel waarderen wat voor ‘verkrachtingen’ er met de eenden zijn uitgevoerd, maar wordt er bij de modernere versies meteen zo moeilijk gedaan? laat alsjeblieft ieder in z’n waarde.

ik denk dat TS inderdaad het veringsysteem eens goed moet laten nakijken en als er verlaagd moet worden kan dat.

Profiel  
 
 
2 van de 3
 < Vorige 1 2 3 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook