1 van de 4
 1 2 3 Volgende >  Laatste »

BX turbo diesel maar de sloop of???
Dion
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 59

Gepost: 25 juli 2007 12:47 AM

Bij garage Jan Seegers in Gilze staat een best nog fraaie BX turbo diesel. Donkerblauw, plm 1990.
Staat op de nominatie om naar de sloop gebracht te worden. Waarom weet ik niet - ziet er netjes uit en loopt goed. De APK zal wel verlopen zijn?
Bel Jan en je kan hem voor erg weinig (<200 euro) meenemen!

Autobedrijf Jan Seegers
Broekakkerweg 11
5126 BD Gilze
telefoon 0161 456077

ex Citroën bezitter, ooit 2CV4, Xantia break, wat CXen en een BX GTi.
Tegenwoordig weer alleen maar wat Engelse classics

Profiel  

macnail
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 856

Gepost: 25 juli 2007 12:51 AM
  [ # 1 ]

Re: BX turbo diesel maar de sloop of???

Dion schreef:

Bij garage Jan Seegers in Gilze staat een best nog fraaie BX turbo diesel. Donkerblauw, plm 1990.
Staat op de nominatie om naar de sloop gebracht te worden. Waarom weet ik niet - ziet er netjes uit en loopt goed. De APK zal wel verlopen zijn?
Bel Jan en je kan hem voor erg weinig (<200 euro) meenemen!

Autobedrijf Jan Seegers
Broekakkerweg 11
5126 BD Gilze
telefoon 0161 456077

Owwwww, dat zou toch zonde zijn als een redelijke TRD/TZD Turbo naar de sloop gaat.

11x BX/ 1x 2CV6/ 3x Xantia/ 3x ZX en nog heel veel andere merken.
Nu Xsara Break Phase 2 1.6 16V “Comfort” en Honda VF1000 Interceptor 1985.

Profiel  

McDean
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 7072

- BX Sport MK2
- AX GT chic
Gepost: 25 juli 2007 01:06 AM
  [ # 2 ]

idd

jammer dat die zo ver weg staat Confused

Bx, its not just a car! its a lifestyle!!!!

Profiel  

Thijsvandebles
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2963

Gepost: 25 juli 2007 01:22 AM
  [ # 3 ]

helaas te ver weg voor mij….Ben net 2 TZD turbo op de weg aan het helpen, dus een 3de kan er wel bij.

Test

Profiel  

B_iks
> 1500 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1505

Gepost: 25 juli 2007 02:38 AM
  [ # 4 ]

Interessant, maar ik heb al zo’n projectauto staan. Kan me overigens niet voorstellen dat er echt niks mee is, want een turbodiesel is wellicht de makkelijkst door te zetten bx die er is.

Profiel  

B_iks
> 1500 berichten

Gepost: 25 juli 2007 02:45 AM
  [ # 5 ]
mssl schreef:
B_iks schreef:

Interessant, maar ik heb al zo’n projectauto staan. Kan me overigens niet voorstellen dat er echt niks mee is, want een turbodiesel is wellicht de makkelijkst door te zetten bx die er is.

Dat is mogelijk wel waar, maar vele mensen doen hun BX al weg omdat de remblokken op zijn Wink !

Dat klopt, maar bij een garagebedrijf zouden ze toch wel beter moeten weten. Maar het is zeker mogelijk om voor weinig en met heel weinig werk een fraaie bx op de kop te tikken. Hmmmmm, zo’n turbodiesel staat nog op mijn verlanglijstje….  Rolling Eyes

Profiel  

Matthijs2006
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2276

Gepost: 25 juli 2007 02:50 AM
  [ # 6 ]

Iemand zin om deze met mij op te halen?

Profiel  

B_iks
> 1500 berichten

Gepost: 25 juli 2007 02:53 AM
  [ # 7 ]
Matthijs2006 schreef:

Is ie gewoon rijdbaar dat je weet? Of toch die APK verlopen?

Profiel  

stoterstangen90
> 2000 berichten
Totaal aantal Berichten: 2230

Gepost: 25 juli 2007 02:59 AM
  [ # 8 ]
B_iks schreef:
Matthijs2006 schreef:

zonder apk is een auto ook wel rijdbaar hoor.

<————mag de 130 niet staan…...........
John Blauw, de man met de gouden praatjes.

Profiel  

B_iks
> 1500 berichten

Gepost: 25 juli 2007 03:11 AM
  [ # 9 ]
stoterstangen90 schreef:
B_iks schreef:
Matthijs2006 schreef:

zonder apk is een auto ook wel rijdbaar hoor.

Inderdaad twee verschillende vragen Razz. Overigens kies ik ervoor om met een auto zonder APK niet op de openbare weg te komen. Maar de vraag is eigenlijk of deze auto zelfstandig naar huis kan rijden of dat deze op een ambulance geplaatst moet worden?

Profiel  

Thijsvandebles
> 2000 berichten
Totaal aantal Berichten: 2963

Gepost: 25 juli 2007 03:21 PM
  [ # 10 ]

Dat is zo’n grijs gebied. uiteraard is de hoekige lezing van de wet zo dat je onder geen enkel beding op de openbare weg mag zonder APk, verzekering of belasting.
Maar als die auto keurig rijd, verlichting bandjes en remmen het gewoon doen en het ding verzekerd is, kan je op de dag van de aankoop er best mee naar huis rijden. Ik doe dit altijd zo, en ben zelfs al eens aangehouden, en toen mocht ik zonder boete doorrijden omdat ik de wagen net gekocht had, en onderweg naar huis was om hem klaar te maken voor de APK.
Agenten zijn ook gewoon mensen, en als het verder allemaal deugt dan is er niet zoveel aan de hand.
Als het een wrak is dan zul je wel bekeurd worden, en als er echt tveeel aan mankeerd zul je niet verder mogen rijden.
Maar ziet de wagen er goed uit, en zijn de banden goed, remmen goed, verlichting goed en niet teveel kabaal, dan is er niets aan de hand.
Op weg naar de APK kun je op deze manier ook de weg op zonder keuring, al mag dat volgens de exacte letter van de wet ook niet.
Ik ken niemand die als die een auto zonder APK naar de keuring brengt daarvoor een ambulance gebruikt, dan kun je een net gekochte auto toch ook wel even naar huis rijden?!

Test

Profiel  

oudelut
> 1700 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1761

Gepost: 25 juli 2007 03:47 PM
  [ # 11 ]
Thijsvandebles schreef:

Op weg naar de APK kun je op deze manier ook de weg op zonder keuring, al mag dat volgens de exacte letter van de wet ook niet.

De letter van de wet maakt wel “letterlijk” die uitzondering, hoor… Op weg van/naar APK-keuring mag je met verlopen keuring rijden. Je bent alleen niet gevrijwaard van een toevallige registercontrole net op dat moment?!

Citroën-loos (maar wel nog een paar BX-onderdelen: zie Aangeboden http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/220826/ )

Profiel  

oudelut
> 1700 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1761

Gepost: 25 juli 2007 03:48 PM
  [ # 12 ]
Matthijs2006 schreef:

Betreft het een break of een berline? Ik zit deze week in Rijen, en ben dus vlakbij… Heb bovendien tussendoor nog wel wat tijd.
Iemand de exacte gegevens van het bedrijf? (EDIT: Dûh! Staat in startpost! Surprisedops: )

Citroën-loos (maar wel nog een paar BX-onderdelen: zie Aangeboden http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/220826/ )

Profiel  

knäckor
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 3680

- C5 2.0 16v HDi Break
Gepost: 25 juli 2007 03:52 PM
  [ # 13 ]
oudelut schreef:
Thijsvandebles schreef:

De letter van de wet maakt wel “letterlijk” die uitzondering, hoor… Op weg van/naar APK-keuring mag je met verlopen keuring rijden. Je bent alleen niet gevrijwaard van een toevallige registercontrole net op dat moment?!

Volgens mij was het zelfs nog anders: je mag een geschorste auto, waarvan de APK is verlopen, zonder hem te ´ontschorsen´, naar de keuring rijden zolang de auto verzekerd is. Ik ken een verhaal van iemand die werd aangehouden tijdens zo´n rit, hij heeft toen bezwaar aangetekend en de bekeuring is ongegrond verklaard. Dit is omdat je meteen een bekeuring schijnt te krijgen als je een auto zonder APK ´ontschorst´.

Eveneens ben ik tevens ook.

Profiel  

knäckor
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank

- C5 2.0 16v HDi Break
Gepost: 25 juli 2007 03:57 PM
  [ # 14 ]
mssl schreef:
knäckor schreef:
oudelut schreef:
Thijsvandebles schreef:

Volgens mij was het zelfs nog anders: je mag een geschorste auto, waarvan de APK is verlopen, zonder hem te ´ontschorsen´, naar de keuring rijden zolang de auto verzekerd is. Ik ken een verhaal van iemand die werd aangehouden tijdens zo´n rit, hij heeft toen bezwaar aangetekend en de bekeuring is ongegrond verklaard. Dit is omdat je meteen een bekeuring schijnt te krijgen als je een auto zonder APK ´ontschorst´.

Klopt wat je zegt wat betreft schrosing en apk Wink

Ervaring mee?  Wink  Same here.

Profiel  

knäckor
> 3000 berichten

- C5 2.0 16v HDi Break
Gepost: 25 juli 2007 04:03 PM
  [ # 15 ]

Ja, dat was nog eens een tijdperk. Lang geleden Wink  Maar ik dwaal nu af..  Very Happy

Profiel  

1 van de 4
 1 2 3 Volgende >  Laatste »

© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook