Volgens mij was het zelfs nog anders: je mag een geschorste auto, waarvan de APK is verlopen, zonder hem te ´ontschorsen´, naar de keuring rijden zolang de auto verzekerd is. Ik ken een verhaal van iemand die werd aangehouden tijdens zo´n rit, hij heeft toen bezwaar aangetekend en de bekeuring is ongegrond verklaard. Dit is omdat je meteen een bekeuring schijnt te krijgen als je een auto zonder APK ´ontschorst´.
_________________
Klopt volgens mij. Enige tijd geleden heb ik eens bij de rdw geinformeerd of er een maximum aan het aantal kilometers zat wat je op de dag van de keuring van een ontschorste auto mocht afleggen. Kwam er op neer dat je een ontheffing moest aanvragen en na een paar keer doorvragen (5 keer, zat constant mijn vraag te ontwijken) kreeg ik de bevestiging dat er geen maximum aan het aantal afgelegde kilometers zat richting apk-keuring.
Totaal aantal Berichten: 3680
Geregistreerd: 24-08-2006
- C5 2.0 16v HDi Break
karimov schreef:Volgens mij was het zelfs nog anders: je mag een geschorste auto, waarvan de APK is verlopen, zonder hem te ´ontschorsen´, naar de keuring rijden zolang de auto verzekerd is. Ik ken een verhaal van iemand die werd aangehouden tijdens zo´n rit, hij heeft toen bezwaar aangetekend en de bekeuring is ongegrond verklaard. Dit is omdat je meteen een bekeuring schijnt te krijgen als je een auto zonder APK ´ontschorst´.
_________________Klopt volgens mij. Enige tijd geleden heb ik eens bij de rdw geinformeerd of er een maximum aan het aantal kilometers zat wat je op de dag van de keuring van een ontschorste auto mocht afleggen. Kwam er op neer dat je een ontheffing moest aanvragen en na een paar keer doorvragen (5 keer, zat constant mijn vraag te ontwijken) kreeg ik de bevestiging dat er geen maximum aan het aantal afgelegde kilometers zat richting apk-keuring.
Nee, dat klopt. De enige eis die eraan gesteld wordt is dat de auto die dag moet worden afgemeld, dus als hij wordt afgekeurd moet dat ook aan de RDW worden doorgegeven. De meeste garages doen dat namelijk niet, die melden het pas bij de RDW als hij is goedgekeurd
Eveneens ben ik tevens ook.
Zullen we het weer over die diesel hebben? Dat “gezeur” over APK/schorsen en de 100.000en verschillende ervaringsverhalen klinken me als een bijna versleten jengelend bandje van een memorecorder in de oren.
Mocht iemand concreet expertise nodig hebben om dat ding op te halen/redden, dan wil ik in overleg wel helpen. Ik woon in Den Bosch dus het is relatief nog wel in de buurt ook.
weet je nog iets van de kilometerstand?
Citroën D Special 1970
mpostma schreef:Zullen we het weer over die diesel hebben? Dat “gezeur” over APK/schorsen en de 100.000en verschillende ervaringsverhalen klinken me als een bijna versleten jengelend bandje van een memorecorder in de oren.
Inderdaad, ik zwengelde die discussie per ongeluk aan. Ik wilde alleen weten of er een ambulance nodig zou zijn, daar kan ik misschien ook voor zorgen. Maar van Mathijs geen teken meer vernomen…......
Totaal aantal Berichten: 3680
Geregistreerd: 24-08-2006
- C5 2.0 16v HDi Break
B_iks schreef:mpostma schreef:Zullen we het weer over die diesel hebben? Dat “gezeur” over APK/schorsen en de 100.000en verschillende ervaringsverhalen klinken me als een bijna versleten jengelend bandje van een memorecorder in de oren.
Inderdaad, ik zwengelde die discussie per ongeluk aan. Ik wilde alleen weten of er een ambulance nodig zou zijn, daar kan ik misschien ook voor zorgen. Maar van Mathijs geen teken meer vernomen…......
Om dan maar even ontopic te reageren: ik heb zaterdagmiddag wel tijd om mee te gaan kijken en eventueel ophalen.
Eveneens ben ik tevens ook.
Als Mathijs vandaag niets meer laat horen ga ik morgen iig even een kijkje nemen…
Citroën-loos (maar wel nog een paar BX-onderdelen: zie Aangeboden http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/220826/ )
B_iks schreef:mpostma schreef:Zullen we het weer over die diesel hebben? Dat “gezeur” over APK/schorsen en de 100.000en verschillende ervaringsverhalen klinken me als een bijna versleten jengelend bandje van een memorecorder in de oren.
Inderdaad, ik zwengelde die discussie per ongeluk aan. Ik wilde alleen weten of er een ambulance nodig zou zijn, daar kan ik misschien ook voor zorgen. Maar van Mathijs geen teken meer vernomen…......
Sorry, dit draadje helemaal vergeten… ops:
Ik wil wel ff kijken, maar ik ga niet alleen….heb geen verstand van BXen en niet van diesels.
Niemand echt serieus geinteresseerd? (ik ook niet echt)
Ik ook niet echt….
Totaal aantal Berichten: 3025
Geregistreerd: 22-08-2006
- BX 19 GT
- BX 16 RS
Het trieste lot van zoveel BXen, niemand is echt serieus in ze geinteresseerd…
beerpeet schreef:Het trieste lot van zoveel BXen, niemand is echt serieus in ze geinteresseerd…
Dilemma wat je steeds vaker ziet met diesels.
Of ze moeten serieus gaan beulen en kms maken en dan moeten ze “goed” zijn. Of ze zijn “niet goed” en dan zijn ze te duur om aan de kant te zetten of te fixen.
En hij zal wel niet voor niets op de sloop staan.
Matthijs2006 schreef:En hij zal wel niet voor niets op de sloop staan.
Hij staat bij een garage met de nominatie naar de sloop te gaan. Voor een garage is het al snel niet meer lonend.
Stel dat je een ADAL moet doen en een octopus aan een onbekende auto die je wellicht niet hebt ingeruild. Daarna moet ie weer verkocht worden en je wilt als garage geen gezeur achteraf (tenzij je echt beun bent). Vaak maken garages al snel de “geen gedoe” afweging om em maar naar de sloop te brengen. Dan verkopen ze de “betere” occassions die ze hebben staan ook nog eens makkelijker.
mpostma schreef:Vaak maken garages al snel de “geen gedoe” afweging om em maar naar de sloop te brengen. Dan verkopen ze de “betere” occassions die ze hebben staan ook nog eens makkelijker.
Hoezo dat laatste in verband met dat eerste?