2 van de 4
 < Vorige 1 2 3 4 Volgende > 

BX turbo diesel maar de sloop of???
karimov
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 34

Gepost: 25 juli 2007 04:04 PM
  [ # 16 ]

Volgens mij was het zelfs nog anders: je mag een geschorste auto, waarvan de APK is verlopen, zonder hem te ´ontschorsen´, naar de keuring rijden zolang de auto verzekerd is. Ik ken een verhaal van iemand die werd aangehouden tijdens zo´n rit, hij heeft toen bezwaar aangetekend en de bekeuring is ongegrond verklaard. Dit is omdat je meteen een bekeuring schijnt te krijgen als je een auto zonder APK ´ontschorst´.

Klopt volgens mij. Enige tijd geleden heb ik eens bij de rdw geinformeerd of er een maximum aan het aantal kilometers zat wat je op de dag van de keuring van een ontschorste auto mocht afleggen. Kwam er op neer dat je een ontheffing moest aanvragen en na een paar keer doorvragen (5 keer, zat constant mijn vraag te ontwijken) kreeg ik de bevestiging dat er geen maximum aan het aantal afgelegde kilometers zat richting apk-keuring.

Profiel  

knäckor
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 3680

- C5 2.0 16v HDi Break
Gepost: 25 juli 2007 04:09 PM
  [ # 17 ]
karimov schreef:

Volgens mij was het zelfs nog anders: je mag een geschorste auto, waarvan de APK is verlopen, zonder hem te ´ontschorsen´, naar de keuring rijden zolang de auto verzekerd is. Ik ken een verhaal van iemand die werd aangehouden tijdens zo´n rit, hij heeft toen bezwaar aangetekend en de bekeuring is ongegrond verklaard. Dit is omdat je meteen een bekeuring schijnt te krijgen als je een auto zonder APK ´ontschorst´.

Klopt volgens mij. Enige tijd geleden heb ik eens bij de rdw geinformeerd of er een maximum aan het aantal kilometers zat wat je op de dag van de keuring van een ontschorste auto mocht afleggen. Kwam er op neer dat je een ontheffing moest aanvragen en na een paar keer doorvragen (5 keer, zat constant mijn vraag te ontwijken) kreeg ik de bevestiging dat er geen maximum aan het aantal afgelegde kilometers zat richting apk-keuring.

Nee, dat klopt. De enige eis die eraan gesteld wordt is dat de auto die dag moet worden afgemeld, dus als hij wordt afgekeurd moet dat ook aan de RDW worden doorgegeven. De meeste garages doen dat namelijk niet, die melden het pas bij de RDW als hij is goedgekeurd Wink

Eveneens ben ik tevens ook.

Profiel  

mpostma
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 9231

Gepost: 25 juli 2007 04:21 PM
  [ # 18 ]

Zullen we het weer over die diesel hebben? Dat “gezeur” over APK/schorsen en de 100.000en verschillende ervaringsverhalen klinken me als een bijna versleten jengelend bandje van een memorecorder in de oren.

Mocht iemand concreet expertise nodig hebben om dat ding op te halen/redden, dan wil ik in overleg wel helpen. Ik woon in Den Bosch dus het is relatief nog wel in de buurt ook.

Profiel  

OscarTZDTurbo
> 300 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 378

Gepost: 25 juli 2007 04:43 PM
  [ # 19 ]

weet je nog iets van de kilometerstand?

Citroën D Special 1970

Profiel  

B_iks
> 1500 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1505

Gepost: 25 juli 2007 06:18 PM
  [ # 20 ]
mpostma schreef:

Zullen we het weer over die diesel hebben? Dat “gezeur” over APK/schorsen en de 100.000en verschillende ervaringsverhalen klinken me als een bijna versleten jengelend bandje van een memorecorder in de oren.

Inderdaad, ik zwengelde die discussie per ongeluk aan. Ik wilde alleen weten of er een ambulance nodig zou zijn, daar kan ik misschien ook voor zorgen. Maar van Mathijs geen teken meer vernomen…......

Profiel  

knäckor
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 3680

- C5 2.0 16v HDi Break
Gepost: 25 juli 2007 06:49 PM
  [ # 21 ]
B_iks schreef:
mpostma schreef:

Inderdaad, ik zwengelde die discussie per ongeluk aan. Ik wilde alleen weten of er een ambulance nodig zou zijn, daar kan ik misschien ook voor zorgen. Maar van Mathijs geen teken meer vernomen…......

Om dan maar even ontopic te reageren: ik heb zaterdagmiddag wel tijd om mee te gaan kijken en eventueel ophalen.

Eveneens ben ik tevens ook.

Profiel  

oudelut
> 1700 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1761

Gepost: 25 juli 2007 06:49 PM
  [ # 22 ]

Als Mathijs vandaag niets meer laat horen ga ik morgen iig even een kijkje nemen…

Citroën-loos (maar wel nog een paar BX-onderdelen: zie Aangeboden http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/220826/ )

Profiel  

Matthijs2006
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2276

Gepost: 25 juli 2007 06:58 PM
  [ # 23 ]
B_iks schreef:
mpostma schreef:

Sorry, dit draadje helemaal vergeten…  Surprisedops:

Ik wil wel ff kijken, maar ik ga niet alleen….heb geen verstand van BXen en niet van diesels.

Profiel  

mpostma
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank

Gepost: 25 juli 2007 07:30 PM
  [ # 24 ]

Niemand echt serieus geinteresseerd? (ik ook niet echt)

Profiel  

B_iks
> 1500 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1505

Gepost: 25 juli 2007 08:01 PM
  [ # 25 ]

Ik ook niet echt….

Profiel  

beerpeet
> 3000 berichten
Totaal aantal Berichten: 3025

- BX 19 GT
- BX 16 RS
Gepost: 25 juli 2007 08:39 PM
  [ # 26 ]

Het trieste lot van zoveel BXen, niemand is echt serieus in ze geinteresseerd… Twisted Evil  Wink

Profiel  

mpostma
> 9000 berichten

Gepost: 25 juli 2007 08:42 PM
  [ # 27 ]
beerpeet schreef:

Het trieste lot van zoveel BXen, niemand is echt serieus in ze geinteresseerd… Twisted Evil  Wink

Dilemma wat je steeds vaker ziet met diesels.

Of ze moeten serieus gaan beulen en kms maken en dan moeten ze “goed” zijn. Of ze zijn “niet goed” en dan zijn ze te duur om aan de kant te zetten of te fixen.

Profiel  

Matthijs2006
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank

Gepost: 25 juli 2007 08:43 PM
  [ # 28 ]

En hij zal wel niet voor niets op de sloop staan.

Profiel  

mpostma
> 9000 berichten

Gepost: 25 juli 2007 08:47 PM
  [ # 29 ]
Matthijs2006 schreef:

En hij zal wel niet voor niets op de sloop staan.

Hij staat bij een garage met de nominatie naar de sloop te gaan. Voor een garage is het al snel niet meer lonend.

Stel dat je een ADAL moet doen en een octopus aan een onbekende auto die je wellicht niet hebt ingeruild.  Daarna moet ie weer verkocht worden en je wilt als garage geen gezeur achteraf (tenzij je echt beun bent). Vaak maken garages al snel de “geen gedoe” afweging om em maar naar de sloop te brengen. Dan verkopen ze de “betere” occassions die ze hebben staan ook nog eens makkelijker.

Profiel  

Matthijs2006
> 2000 berichten

Gepost: 25 juli 2007 08:49 PM
  [ # 30 ]
mpostma schreef:

Vaak maken garages al snel de “geen gedoe” afweging om em maar naar de sloop te brengen. Dan verkopen ze de “betere” occassions die ze hebben staan ook nog eens makkelijker.

Hoezo dat laatste in verband met dat eerste?

Profiel  

2 van de 4
 < Vorige 1 2 3 4 Volgende > 

© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook