5 van de 19
« Eerste  < Vorige 3 4 5 6 7 Volgende >  Laatste »
   
Arjan’s Xsara Coupé, Verkocht
2d
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7818
Geregistreerd: 30-11-2005

- C4 (2004-heden) Cactus PureTech 110 Shine EAT6
Gepost: 11 juli 2007 03:09 AM
  [ # 61 ]

Hmm.. ik heb de boel afgelopen zaterdag nog open gehad om te onderzoeken of ik de knop van de achterklep weer aan de gang kon krijgen..

Als je de bekleding en de binnenhandgreep los hebt gemaakt moet je ook de witte polyesther folie die vastgeplakt is losmaken. Dan zit je feitelijk in de klep. Zo ver was je al als je de ruitenwissermotor ziet zitten. Ook bij mijn Ph. III kan ik dan zo de kentekenverlichtingslampjes (drie keer woordwaarde) zo los klikken..

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27941
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 11 juli 2007 08:56 PM
  [ # 62 ]

Achter die witte folie zit toch alleen maar plaatwerk? Ik had niet het idee dat er nog wat achter zat, maar daar ben ik niet 100% zeker van.
Als dat los is, krijg je het dan nog beetje fatsoenlijk terug? Wink

Profiel  
 
2d
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7818
Geregistreerd: 30-11-2005

- C4 (2004-heden) Cactus PureTech 110 Shine EAT6
Gepost: 11 juli 2007 09:33 PM
  [ # 63 ]

Ja op zich wel, als je een beetje voorzichtig bent met het wegpulken kun je ‘t weer terugplakken.

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27941
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 14 juli 2007 09:47 PM
  [ # 64 ]
DigiDaan schreef:

Ja op zich wel, als je een beetje voorzichtig bent met het wegpulken kun je ‘t weer terugplakken.

Vandaag gelukt, moet alleen nog even lampje halen Wink
Dus het moet nog een keer los.

Denk dat ik ze direct beide maar doen Wink

Thanx voor de tips Very Happy

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27941
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 14 juli 2007 10:05 PM
  [ # 65 ]

Goed vandaag eens even naar de kachelmotor gekeken welke elke keer piept zodra ik een rechterbocht neem Rolling Eyes

Dashkastje eruit, deze zit met 6 torx schroeven vast, waarvan 3 onder de bekleding op de bodem van het kastje.

Na het verwijderen van het kastje zie je dit Smile
Veel ruimte omdat ik geen airco heb.

Vanaf de onderkant

De kachelmotor zit zelf zit met 4 torx schroeven vast
Daarna achter het rubber de 2 aansluitdraden verwijderd

De rubberslang die erop zit. Waar die voor is is me nog niet geheel duidelijk.
Mijn theorie: de elektromotor wordt gekoelt door middel van zijn eigen lucht Cool

Rechtop zoals die in het dash zit

En de onderkant, hier zitten de aansluitingen

Daarna de motor uit elkaar gehaald en schoon gemaakt.
Plastic kap kan eraf zodat je beetje bij de motor kan, daar zat wel wat vuil en oude bladeren in. Ook de as maar een klein beetje van olie voorzien.


Ook maar eens gekeken hoe het interieurfilter precies zat, was er nu toch in de buurt Wink

Hier komt die uit


Filter zelf, is wel erg vies, komt bij de volgende beurt wel weer een nieuwe in.

Iemand een idee wat dit is? Rolling Eyes



Dit zit dus in dezelfde ruimte als het interieur filter.
Ik kon hier nog een functie bij bedenken Rolling Eyes

Ook heeft de accupool er natuurlijk af geleden omdat ik die motor lost moest halen.
Na een kort ritje daarna leek het erop dat de dip die ik in de motor had nu weg was Cool
Of de piep weg is kan ik nog niet zeggen, aangezien het er niet altijd is.
Dus dag meld ik later Wink

Profiel  
 
2d
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7818
Geregistreerd: 30-11-2005

- C4 (2004-heden) Cactus PureTech 110 Shine EAT6
Gepost: 14 juli 2007 10:29 PM
  [ # 66 ]

Het dipje in de motor zal wel zijn verdwenen na het resetten van de ecu..

Ga je ook de armatuutjes van de kentekenverlichting vervangen? Deze worden als ik me niet vergis per twee verkocht.

Wel grappig om te zien hoe alles er weer anders uitziet in dezelfde auto Wink

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27941
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 14 juli 2007 10:31 PM
  [ # 67 ]
DigiDaan schreef:

Het dipje in de motor zal wel zijn verdwenen na het resetten van de ecu..

Ga je ook de armatuutjes van de kentekenverlichting vervangen? Deze worden als ik me niet vergis per twee verkocht.

Wel grappig om te zien hoe alles er weer anders uitziet in dezelfde auto Wink

Resetten van de comp zat zowiezo al in de planning, kwam mooi uit dus Wink

Ja klopt, mijn dashboardkastje is overigens ook veel groter als dan Xsara’s met Airco Wink
Bij Xsara type 1 heb je zelfs hele kale types zonder passagiersairbag, dan zit er op de plek van de airbag ook nog een opbergmogelijkheid Wink
Ziet er erg raar uit als je dat niet gewent ben Smile

Lampjes zelf zijn nog gaaf, dus doe denk ik alleen de bolletjes Smile

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27941
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 16 juli 2007 10:58 PM
  [ # 68 ]

De piep zit er nog steeds in Sad

Denk dat ik maar een nieuwe kachelmotor moet overwegen…

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27941
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 24 juli 2007 10:19 PM
  [ # 69 ]
Profiel  
 
2d
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7818
Geregistreerd: 30-11-2005

- C4 (2004-heden) Cactus PureTech 110 Shine EAT6
Gepost: 24 juli 2007 10:33 PM
  [ # 70 ]

Ik verwacht dat het in de Haynes wel is vermeld.. maar dan zul je ZX1.4i even moeten pb’en Wink

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
ZX1.4i
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 12524
Geregistreerd: 15-04-2004

- C5 1.6 HDIF
Gepost: 25 juli 2007 12:44 AM
  [ # 71 ]
DigiDaan schreef:

Ik verwacht dat het in de Haynes wel is vermeld.. maar dan zul je ZX1.4i even moeten pb’en Wink

Thanks voor de Haynes ik heb hem vandaag ontvangen, het boek overtreft mijn verwachtingen, de DW8 en de HDI staan er ook in Razz

Voor dat ding op de foto heb ik het boek niet nodig, dat zit ook in de ZX, dat is de kachelweerstand, die spiralen erin zijn de weerstanden.

Wat het piepen betreft, bij diverse ZX heb ik het opgelost door het motortje helemaal uitelkaar te halen, de collector goed schoonmaken. Voor het smeren geen gewone olie of vet, maar iets waar teflon inzit, dat blijft zitten, daarna piepten de ZXen niet meer, nou ja bij een enkele werd het piepen van de remmen opeens hoorbaar Laughing

Profiel  
 
2d
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7818
Geregistreerd: 30-11-2005

- C4 (2004-heden) Cactus PureTech 110 Shine EAT6
Gepost: 25 juli 2007 12:47 AM
  [ # 72 ]
ZX1.4i schreef:
DigiDaan schreef:

Ik verwacht dat het in de Haynes wel is vermeld.. maar dan zul je ZX1.4i even moeten pb’en Wink

Thanks voor de Haynes ik heb hem vandaag ontvangen, het boek overtreft mijn verwachtingen, de DW8 en de HDI staan er ook in Razz

Ja die is zijn vijfentwintig euro al méér dan waard geweest, dus goed dat hij nu een tweede leven krijgt Wink

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27941
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 25 juli 2007 12:58 AM
  [ # 73 ]

Die weerstand zorgt ervoor dat de fan langzaam en hard kan draaien zeg maar?

Wel vreemde plek dan, of mis ik de logica? Wink

Profiel  
 
ZX1.4i
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 12524
Geregistreerd: 15-04-2004

- C5 1.6 HDIF
Gepost: 25 juli 2007 05:03 AM
  [ # 74 ]
Arjan Verkade schreef:

Die weerstand zorgt ervoor dat de fan langzaam en hard kan draaien zeg maar?

Wel vreemde plek dan, of mis ik de logica? Wink

Inderdaad, als het goed is dan zijn er ook evenveel weerstanden (spiralen) in dat ding als standen, elke weerstand neemt een hoeveelheid spanning weg waardoor de fan langzamer gaat draaien.

De plek is eigenlijk niet zo raar, de kachelmotor trekt nogal wat stroom, dat ding word dus best wel warm, de spanning word immers omgezet in warmte. Door deze in de verse luchtinlaat te zetten, word deze gekoeld door de lucht die van buiten binnenstroomt.

@DigiDaan, met dit boek kan ik niet alleen de Xsara rijders helpen, maar ook alle andere Citroen rijders met DW8 of HDI motor.
Ik krijg nu wel heimwee naar mijn ex Xsara, een zilvergrijze met DW8 motor Crying or Very sad

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27941
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 25 juli 2007 08:52 PM
  [ # 75 ]
ZX1.4i schreef:
Arjan Verkade schreef:

Die weerstand zorgt ervoor dat de fan langzaam en hard kan draaien zeg maar?

Wel vreemde plek dan, of mis ik de logica? Wink

Inderdaad, als het goed is dan zijn er ook evenveel weerstanden (spiralen) in dat ding als standen, elke weerstand neemt een hoeveelheid spanning weg waardoor de fan langzamer gaat draaien.

De plek is eigenlijk niet zo raar, de kachelmotor trekt nogal wat stroom, dat ding word dus best wel warm, de spanning word immers omgezet in warmte. Door deze in de verse luchtinlaat te zetten, word deze gekoeld door de lucht die van buiten binnenstroomt.

@DigiDaan, met dit boek kan ik niet alleen de Xsara rijders helpen, maar ook alle andere Citroen rijders met DW8 of HDI motor.
Ik krijg nu wel heimwee naar mijn ex Xsara, een zilvergrijze met DW8 motor Crying or Very sad

Helemaal duidelijk Wink
Dan is het zeker een goede plek, daar zal wel wat lucht langs komen.

Je mag binnenkort wel even stukje rijden hoor Wink
Al heb ik geen diesel erin liggen..

Profiel  
 
 
5 van de 19
« Eerste  < Vorige 3 4 5 6 7 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook