Pollenfilter vervangen is iedere onderhoudsbeurt, En deze ziet er nieuw al grijs uit ivm het actieve koolstof wat erin verwerkt is, in ieder geval bij een origineel filter is dit het geval…..(met klimaatregeling).
Bij een Phase II is dit om de 30.000
nou mijn ph2 moet om de 20000 voor de beurt en ik weet dat de filter die mijn dealer er bij 20000 km uithaalde snel door hem is terug geplaatst omdat die nog net nieuw was.
hij vond het gekken werk om die te vervangen.
dus bij 40000 heb ik pas een nieuw filter gekregen
@Ronama: ik zeg dus dat het voorschrift is iedere onderhoudsbeurt.
Dat er mensen zijn die het anders doen is altijd het geval.
Laat je hem langer zitten dan wordt de kans van onaangename geurtjes en eventuele verstopping wel groter.
Er zijn namelijk ook genoeg auto’s die met 20.000 het pollenfilter echt vol hebben zitten. Is ook erg afhanelijk van de plaats waar er met de auto gereden wordt.
Blade_ schreef:@Ronama: ik zeg dus dat het voorschrift is iedere onderhoudsbeurt.
Dat er mensen zijn die het anders doen is altijd het geval.
Laat je hem langer zitten dan wordt de kans van onaangename geurtjes en eventuele verstopping wel groter.
Er zijn namelijk ook genoeg auto’s die met 20.000 het pollenfilter echt vol hebben zitten. Is ook erg afhanelijk van de plaats waar er met de auto gereden wordt.
precies
Totaal aantal Berichten: 4695
- SM 2.7 carb
- C3 1.4 HDI exclusive
Blade_ schreef:@Ronama:Dat er mensen zijn die het anders doen is altijd het geval.
Als je mij bedoelt, dan zou je moeten weten dat een C5 phaseI om de 20.000 een onderhoudsbeurt krijgt, en de Phase II, met uitzondering van de 1.6 HDI,om de 30.000 een onderhousbeurt heeft!! dus ik bedoel net ‘t zelfde!!
@ ronama: kom jij dan maar eens 20.000 KM in het Brusselse rondrijden, dan is uw pollen filterke zo zwart als kolen
Blooper1963 schreef:
@ ronama: kom jij dan maar eens 20.000 KM in het Brusselse rondrijden, dan is uw pollen filterke zo zwart als kolen
no thanks hou het wel lekker in het groene limburg
maar je moet voor jezelf uitmaken wanneer je dat doet.
nu bij de 60000 beurt heb ik hem ook laten vervangen hoor
kost toch niks zo’n filter.
(maar bij de 20000 was hij raar maar waar nog net nieuw)
Totaal aantal Berichten: 4695
- SM 2.7 carb
- C3 1.4 HDI exclusive
ronama schreef:Blooper1963 schreef:
no thanks hou het wel lekker in het groene limburg
maar je moet voor jezelf uitmaken wanneer je dat doet.
nu bij de 60000 beurt heb ik hem ook laten vervangen hoor
kost toch niks zo’n filter.
(maar bij de 20000 was hij raar maar waar nog net nieuw)
Inderdaad, kan best, op den buiten ,dat er minder vervuilde lucht rond zweeft!! NEEN!!! zo is dat!!!