Totaal aantal Berichten: 220
Geregistreerd: 06-04-2007
- ID/DS Dspecial
Ik ben een sukkel ops: ik heb onze DS nog lelijker gemaakt dan ze al is
avond van te voren ff LHM bijgevuld vergeet ik de kap dicht doen niets in de gaten natuurlijk rijd naar huis ook niets aan de hand.
Smorgens ga ik naar m,n werk rijd de snelweg op
ik versnel naar de maximum snelheid van 100 en in een keer BOEM
geloof me je weet niet wat je overkomt dan stop je kijkt je schrikt en je begint je zelf voor de kop te slaan
daar komt nog bij dat ie qua uiterlijk er al niet uitziet (technisch 100%)
en nu dus helemaal niet meer ops:
zie foto,s
Groet Martijn
http://s169.photobucket.com/albums/u231/C5V6BREAK-CXGTITURBO2/Ds Schade/
Greetz Martijn
Totaal aantal Berichten: 2259
Geregistreerd: 28-04-2006
- CX 2400 GTi
- ID/DS DS 21 Pallas hydraulique
Balen! Maar een motorkap is nog makkelijk aan te komen volgens mij. Je hebt geluk dat je voorruit nog heel is!
Totaal aantal Berichten: 783
Geregistreerd: 16-06-2005
- ID/DS DS20 Pallas hydraulique
- 2CV 6 Special (652)
Dat was schrikken zeker. Je hebt inderdaad geluk dat je voorruit nog heel is.
En? Kon je toen inderdaad onder de motorkap doorkijken zoals wordt gezegd?
Veel succes met het herstellen van de schade.
DS 20 Pallas Hydraulique ‘71, Dsuper5 ‘74, 2CV (652) ‘75 en Kawasaki W650 ‘03
Ik heb nog wel een prima kap voor je liggen. Pb maar als je interesse hebt.
Animal triste post coitum
Idd veel geluk dat de ruit nog heel is.
Hopelijk is de schade vlug hersteld!!!
C5 Tourer 2.0HDi 135 Exclusive ‘14
Voorheen: C5 2.0HDI 110 ‘02
AX 1.0 Tonic ‘95
Totaal aantal Berichten: 2967
Geregistreerd: 15-01-2007
- ID/DS DSuper LPG 4bak Méchanique
Het is mij toch ook wel eens overkomen…boven de 65 km/u komt de kap dan uit zijn ruststand omhoog, ik kan dan onder de kap door op het rechtervoorscherm kijken, maar hij blijft altijd in de vanghaak hangen!
Stoppen op een goede plek en de kap dichtdrukken en klaar.
Was de vanghaak soms verbogen?
Ik heb er al vaak aangedacht om een extra stalen beveilingskabel te plaatsen maar praktisch zal dit niet zijn.
Totaal aantal Berichten: 220
Geregistreerd: 06-04-2007
- ID/DS Dspecial
langevelsloo schreef:Dat was schrikken zeker. Je hebt inderdaad geluk dat je voorruit nog heel is.
En? Kon je toen inderdaad onder de motorkap doorkijken zoals wordt gezegd?
Veel succes met het herstellen van de schade.
DAt was idd erg schrikken
en ja het klopt idd wat ze zeggen je kan er idd onderdoor kijken gelukkig maar
Greetz Martijn
Totaal aantal Berichten: 220
Geregistreerd: 06-04-2007
- ID/DS Dspecial
Serge schreef:Ik heb nog wel een prima kap voor je liggen. Pb maar als je interesse hebt.
We hadden nog een kap liggen
een zilvergrijze welliswaar maar ja kanariegeel is ook al niet meer zit ook al een zwarte deur in
maar bedankt in ieder geval!
zal je mail bewaren want we hebben er nog 3 staan die nog gerestaureerd moeten worden
Greetz Martijn
Totaal aantal Berichten: 220
Geregistreerd: 06-04-2007
- ID/DS Dspecial
vlietmansje schreef:Het is mij toch ook wel eens overkomen…boven de 65 km/u komt de kap dan uit zijn ruststand omhoog, ik kan dan onder de kap door op het rechtervoorscherm kijken, maar hij blijft altijd in de vanghaak hangen!
Stoppen op een goede plek en de kap dichtdrukken en klaar.
Was de vanghaak soms verbogen?
nee hij was niet verbogen maar gewoon afgeknapt vermoedelijk was ie al slecht dan. maar ja alles komt weer goed
Greetz Martijn
Tja, het is niet leuk je zal zwaar geïrriteerd zijn.
Maar je heb nog geluk gehad bij mijn is dit ook eens voorgekomen de motorkap was geknikt over da dakrand
Dus dak gescheurd voorruit stuk en een motorkap in harmonica uit voering op drie plaatsen gevouwen
en ikzelf, niet te genieten
Heb gereden in xantia 2.0 8v ber .ax volcane bx 1.4 saxo 1.1 en 1.4 xantia br 2.0 16v, C5 br 2.0 excl 2004 Rij nu C5 tourer 2.0 exclusive van 08.08.08 en een GSA 1981 en DS 21 pallas 1968.
Ja, je hebt nu eenmaal auto’s en Citroeën
motorkap
er zijn er al vele voor je gegaan!! de slotvanger kan de kap niet houden als je rond de 100 km/uur komt, dan worden simpel weg de krachten te groot. remedie : zorgen dat hij altijd goed dicht zit!!
b.v door: de kabels naar de vergrendeling NIET te strak zetten en mag besl lekker veel vrije slag op zitten.
b.v door : de vergrendelingen NIET te smeren.
b.v door : altijd aan de kap tillen als je hem gesloten hebt! De kap sluit ik altijd zelf en daar moet je een gewoonte van maken. De kap kan je het beste in de vergrendeling duwen in plaats van hem dicht te laten vallen, dan WEET je gelijk dat het goed zit.
b.v door : goed afgestelde vergrendelingen, je moet niet aan de kap moeten duwen of trekken om hem te sluiten.
b.v door een signaal circuit te maken met een lampje wat geschakeld wordt door een schakelaar onder de kap. Heb ik zelf niet maar er zijn er zeker die het wel hebben op dit forum.
gr. Rens en succes
id19b 1970, gris d’anjou,zwart dak met schuifdak Coenen, aftermarket airco ( project console gevraagd!, zwart sky int.
Totaal aantal Berichten: 2259
Geregistreerd: 28-04-2006
- CX 2400 GTi
- ID/DS DS 21 Pallas hydraulique
Ja, nooit dicht laten vallen, altijd rustig dicht doen en dan aanduwen links en rechts totdat het klikt.
Totaal aantal Berichten: 4695
Geregistreerd: 26-08-2005
- SM 2.7 carb
- C3 1.4 HDI exclusive
fluidphreak schreef:Ja, nooit dicht laten vallen, altijd rustig dicht doen en dan aanduwen links en rechts totdat het klikt.
Inderdaad! laten dichtvallen is ook niet goed voor de verf, want die kan er dan afspringen,van die alu kap!