10 van de 10
« Eerste  < Vorige 8 9 10

Mijn BX GTI Automaat. nooit klaar?
BX19trs
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 3830

- BX 19 trs
Gepost: 24 juli 2007 12:43 AM
  [ # 136 ]

Een update:

Ik wil deze BX graag verkopen, echter zit ik nog met een probleem, de motor slaat soms af en reageerd niet op het gaspedaal…

Ik vermoed een defecte L-klep, ik heb verder alle bedrading gecontroleerd, stationaire stappen motor gereinigd, alle ontstekingsdelen gecontroleerd en ga zo maar door…

Wie heeft een L-klep liggen voor een type 2 GTI????

Ik begin behoorlijk te balen..

Emiel

Profiel  

karel
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 5738

Gepost: 24 juli 2007 02:32 AM
  [ # 137 ]
BX19trs schreef:

Een update:

Ik wil deze BX graag verkopen, echter zit ik nog met een probleem, de motor slaat soms af en reageerd niet op het gaspedaal…

Ik vermoed een defecte L-klep, ik heb verder alle bedrading gecontroleerd, stationaire stappen motor gereinigd, alle ontstekingsdelen gecontroleerd en ga zo maar door…

Wie heeft een L-klep liggen voor een type 2 GTI????

Ik begin behoorlijk te balen..

Emiel

Dat kan ik me voorstellen, Emiel.

Heb je ook al aan valse lucht gedacht? Als dat na je gasklep intreedt (zit er een vacuumvervroeging op?) dan weet je maar nooit…

Ich bin ein Breaker

Profiel  

BX19trs
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank

- BX 19 trs
Gepost: 24 juli 2007 01:16 PM
  [ # 138 ]

Alle vacuumslangen zijn oke, en er zit geen vervroeger op… ik heb zelfs enkele slangen vervangen uit voorzorg..

Spruitstukpakkingen zijn nieuw..

Emiel

Profiel  

beerpeet
> 3000 berichten
Totaal aantal Berichten: 3025

- BX 19 GT
- BX 16 RS
Gepost: 24 juli 2007 01:31 PM
  [ # 139 ]
BX19trs schreef:

Alle vacuumslangen zijn oke, en er zit geen vervroeger op… ik heb zelfs enkele slangen vervangen uit voorzorg..

Spruitstukpakkingen zijn nieuw..

Emiel

Ik heb een 19 TZi (op LPG) gehad met, lijkt ‘t, hetzelfde probleem. Het is nooit opgelost, maar als laatste is daarbij de BDP-sensor vervangen, met de opmerking “dat we daar niet eerder aan gedacht hebben!”... Is misschien bij jou ook een optie.

Mijn CX GTiT heeft ook iets vergelijkbaars gehad, maar daarbij werd de oorzaak wel gevonden: een rottig relais in het ontstekingscircuit.

Profiel  

BX19trs
> 3000 berichten

- BX 19 trs
Gepost: 24 juli 2007 03:52 PM
  [ # 140 ]

Mmmm goed idee, ik heb nog een reserve bdp-sensor liggen, die zal ik deze week even proberen.

Alle relais onder de kap heb ik gecontroleerd en ik heb de aansluitingen gereinigd, waar nodig, en natuurlijk ingespoten met WD40.

De BPD sensor ga ik zsm vervangen, echter ik hou me aanbevolen voor een goeie L-klep.

Bedankt voor je advies.

Emiel

Profiel  

beerpeet
> 3000 berichten
Totaal aantal Berichten: 3025

- BX 19 GT
- BX 16 RS
Gepost: 24 juli 2007 04:26 PM
  [ # 141 ]

Toch nog even wat betreft dat relais: bij m’n CX deed die meestal wat ‘ie moest doen, maar op willekeurige momenten even niet, varierend van 2x per week tot 1x in de vier maanden. Dan viel ‘t toerental terug tot stationair en kon je ‘t gaspedaal intrappen zover je wilde, had geen enkel effect. Meestal was ‘t binnen een paar minuten weer over. De laatste keer dat ‘t gebeurde sloeg ‘ie af en wilde vervolgens niet meer starten, en toen ‘ie (veel) later wel startte, bleef ‘ie niet blijven lopen. En de volgende dag was er weer niets aan de hand.

Moraal: ook als de relais goed lijken, wat uiteraard zo is zolang die gewoon loopt, misschien toch de moeite waard om ze ff te verwisselen als de andere BDP sensor niks uithaalt.

Profiel  

PrutsyLJ
> 3000 berichten
Totaal aantal Berichten: 3107

- C1 1.0 5 drs
Gepost: 25 juli 2007 11:22 PM
  [ # 142 ]
BX19trs schreef:

Een update:

Emiel, ik heb nu een tijd dezelfde symptonen gehad. De oplossing bij mij was de gaskleppositiemeter. Heb hem vervangen, en het gestotter en inhouden is nu over. Misschien heb je der wat aan…

Huidig dagelijks hok: BMW E61 530D break (of touring in BMW jargon) 2005

Profiel  

BX19trs
> 3000 berichten

- BX 19 trs
Gepost: 26 juli 2007 01:47 AM
  [ # 143 ]
PrutsyLJ schreef:
BX19trs schreef:

Een update:

Emiel, ik heb nu een tijd dezelfde symptonen gehad. De oplossing bij mij was de gaskleppositiemeter. Heb hem vervangen, en het gestotter en inhouden is nu over. Misschien heb je der wat aan…

Daar heb ik zeker wat aan Prutsy!!! bedankt, ik ga een opzoeken en proberen!!

Emiel

Profiel  

PrutsyLJ
> 3000 berichten
Totaal aantal Berichten: 3107

- C1 1.0 5 drs
Gepost: 26 juli 2007 01:56 AM
  [ # 144 ]

Wel even laten weten of dat het ook daadwerkelijk is he Wink . Ben erg benieuwd of het hetzelfde euvel is.

Huidig dagelijks hok: BMW E61 530D break (of touring in BMW jargon) 2005

Profiel  

BX19trs
> 3000 berichten

- BX 19 trs
Gepost: 26 juli 2007 02:22 AM
  [ # 145 ]

Dat zal ik zeker doen, ik snap en merk nu ook dat diagnose stellen zonder enige hulp en apparatuur extra moeilijk is… Confused ,ik heb alleen een spanningszoeker en m’n verstand, bij volvo heb ik een diagnosekast, electrische schema’s een scoop en de ondersteuning van een helpdesk….

Laat in mijn geval die hulp en apparatuur alle leden van het forum zijn!!!!

Emiel

Profiel  

BX19trs
> 3000 berichten

- BX 19 trs
Gepost: 01 augustus 2007 03:57 PM
  [ # 146 ]

Gisteravond heb ik de Bdp-sensor vervangen met als resultaat dat de auto gisteravond niet meer in storing gegaan is, hij blijft mooi stationair draaien en lijkt weer in orde te zijn, echter ik juich nooit meer te vroeg, eerst nog wat vaker proberen.

Emiel

Profiel  

mpostma
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 9231

Gepost: 01 augustus 2007 05:03 PM
  [ # 147 ]
BX19trs schreef:

ik juich nooit meer te vroeg, eerst nog wat vaker proberen.
Emiel

Dat lijk me verstandig Wink Ik zal je dan nog maar niet feliciteren…

Profiel  

BX19trs
> 3000 berichten

- BX 19 trs
Gepost: 01 augustus 2007 10:02 PM
  [ # 148 ]

Ik ga vrijdagavond weer even proberen, helaas kan ik niet einden proefrijden, de gti is geschorst…

Emiel

Profiel  

10 van de 10
« Eerste  < Vorige 8 9 10

© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook