hallo mede citroen rijders, mijn multiriem was zondag geknapt, ik had dat pas door toen de auto moeite had met de motor op gang te houden
toen viel me op dat de ramen niet meer deden, dus de ACCU HELEMAAL LEEG GEREDEN, en geen lampje dat gaat branden zal wel kapot zijn
maar goed, ik heb gisteren er een nieuwe op gezet met wat frustraties omdat ik hem op de camping had staan in het gras, snap je
later reed ik naar huis en wat denk je.. rammelent en scheurent geluid
het wiel dat de helemeut aandrijft zit een losse poelli op. klopt dit>? hoort dit zo ?
nou ik dacht hij zal wel te los zitten maar de riem is daar door weer geknapt. dus ik doe iets fout of vergeet iest wat tipisch citroen is..
alle info is welkom. morgen probeer ik het weer, c a 15 euro weer
gn marco
Saxo.. no limits
nou nee dit hoort echt niet los te zitten.
de multiriempoulie zit met drie bouten op het krukastabdwiel voor je distributie.
als die drie bouten los zitten wordt de poulie waarschijnlijk nog wel meegedraaid maar wel scheef.
maar het kan ook nog zijn dat het hele krukastandwiel loszit.
goed controleren en vastzetten voor je de motor weer aanzet, want de boel kan echt goed stuk met dit soort grappen
CX limousine, TRD I, TRD II, Tatra 603, skoda 110, mercedes 240 TD, mercedes 406, mercedes 206, xantia 16v
klopt helemaal alleen de poelie is al afgrijnzend duur !! 290€ excl en niet leverbaar door nl dealers, dus ik vang naar altenatieven
demontage bedrijven enz. enz
zal wel een gouden poelie zijn..
update volgt
gr marco
Saxo.. no limits
bluediscus schreef:klopt helemaal alleen de poelie is al afgrijnzend duur !! 290€ excl en niet leverbaar door nl dealers, dus ik vang naar altenatieven
demontage bedrijven enz. enzzal wel een gouden poelie zijn..
Die poellies zijn inderdaad erg duur
De ZX1.4i type-2 met stuurbekrachtiging heeft dezelfde poellie, ook met 3 boutjes.
Deze zijn wel hier en daar te vinden op de sloop.