Re: Goofblikscha’s DIGIT!
GoofBlikscha schreef:De linkervoorstoel moet vervangen worden (is uit het lood)
Als je de rugleuning bedoelt: dat is op zich geen enkel probleem; de leuning buig je zo weer bij door erachter te gaan zitten en dan de leuning met je hele lijf in de goede richting te duwen. Ik heb ook ooit wel eens een leuning vervangen maar vond dat achteraf erg stom toen ik dit ontdekte…
Ich bin ein Breaker
Totaal aantal Berichten: 3779
Geregistreerd: 25-05-2004
- XM 3.0 V6 24v
- XM 2.0i 8v
XBXG schreef:Het was ook meer uit voorzorgsmaatregel.
Niet iedereen vindt ze mooi namelijk. Ik zou het zonde vinden als ze zomaar in de prullenbak belanden. ops:
ze zijn ook niet mooi… ops: maar wel erg “BX”...
ieksEmmu schreef:XBXG schreef:Het was ook meer uit voorzorgsmaatregel.
Niet iedereen vindt ze mooi namelijk. Ik zou het zonde vinden als ze zomaar in de prullenbak belanden. ops:ze zijn ook niet mooi… ops: maar wel erg “BX”...
En ze komen van een C25.
Ami 8 Club (1970)
ex: 2CV (‘79) | Dyane (‘81) | GS (‘79) | AX (‘95) | 17 x BX
Totaal aantal Berichten: 3779
Geregistreerd: 25-05-2004
- XM 3.0 V6 24v
- XM 2.0i 8v
XBXG schreef:ieksEmmu schreef:XBXG schreef:Het was ook meer uit voorzorgsmaatregel.
Niet iedereen vindt ze mooi namelijk. Ik zou het zonde vinden als ze zomaar in de prullenbak belanden. ops:ze zijn ook niet mooi… ops: maar wel erg “BX”...
En ze komen van een C25.
Ik vind de spatlappen wel mooi
Dus weggooien doen we ze niet!
Ik ben net even wezen stoeien met de boordcomputer… Ik snap er echt helemaal niets van…. Piepen als een grote, maar dat instellen is een ramp…
Ik ben eindelijk zo ver dat ik nou weet hoe ik de klok kan laten zien \
Het gekke is, als je de auto uit zet, blijft het laatst ingedrukte knopje branden…. (zachtjes) moet je hem dan altijd handmatig uitzetten (knopje rechts boven) als je hem wegzet?
Oja de verlichting doet nog steeds niets…
@ xbxg: de huidige kmstand is geloof ik 255.XXX
BMW E38 735i 1998
Citroën C6 2.7HdiF 2007
Acadiane 1984
XM 2.1turboD12 1992
ZX Sport 1.8 1993
mssl schreef:Had XBXG net een (digitale) handleiding van die boardcomputer?
Ik heb al een handleiding, maar kan der nog niets mee
Als een apparaat zo moeilijk te bedienen is, is voor mij de lol er al gauw af trouwens.. Oja de af te leggen afstand kan ik ook al invoeren we leren wel…
Ben wel benieuwd eigelijk of de verbruiksmeters het nog doen…
BMW E38 735i 1998
Citroën C6 2.7HdiF 2007
Acadiane 1984
XM 2.1turboD12 1992
ZX Sport 1.8 1993
Klopt. Bedenk wel dat die boardcomputer is ontworpen in 1984, toen boardcomputers helemaal niet standaard waren. De bediening ervan is ook even wennen, maar als je het doorhebt is het wel leuk. Overigens doet die boardcomputer het helemaal niet, zoals jij eerder schreef. Enkel het klokje werkt en de afgelegde afstand en gemiddelde snelheid. De verbruiksgegevens zijn niet te krijgen wegens de defecte flowmeter.
Ami 8 Club (1970)
ex: 2CV (‘79) | Dyane (‘81) | GS (‘79) | AX (‘95) | 17 x BX
XBXG schreef:Klopt. Bedenk wel dat die boardcomputer is ontworpen in 1984, toen boardcomputers helemaal niet standaard waren. De bediening ervan is ook even wennen, maar als je het doorhebt is het wel leuk. Overigens doet die boardcomputer het helemaal niet, zoals jij eerder schreef. Enkel het klokje werkt en de afgelegde afstand en gemiddelde snelheid. De verbruiksgegevens zijn niet te krijgen wegens de defecte flowmeter.
En die flowmeter is niet te vervangen door een modern exemplaar?
Ik kan me herinneren dat we er een in de acadiane hadden zitten om het verbruik bij te houden…
Oja; enig idee wat er stuk is aan zo’n flowmeter?
BMW E38 735i 1998
Citroën C6 2.7HdiF 2007
Acadiane 1984
XM 2.1turboD12 1992
ZX Sport 1.8 1993
Totaal aantal Berichten: 3865
Geregistreerd: 08-05-2006
- BX 16V MK2
- C4 (2004-heden) Cactus BlueHDi 100 Shine L.E.
Gaaf hoor, Lars! Jammer hoe de vorige eigenaar er mee om is gegaan, maar nu die weer in goede handen is gaat het vast goedkomen! Zit er nou een vouw in het rechterachterportier?
Ja, jammergenoeg is de achterdeur en het achterspatbord een beejte deukig..
Ook is er bij het linkerachterlicht schaafschade (volgens mij al oud, want het roest al goed)
Ik ga morgen eens lekker met een lakstift aan de gang
BMW E38 735i 1998
Citroën C6 2.7HdiF 2007
Acadiane 1984
XM 2.1turboD12 1992
ZX Sport 1.8 1993
GoofBlikscha schreef:XBXG schreef:Klopt. Bedenk wel dat die boardcomputer is ontworpen in 1984, toen boardcomputers helemaal niet standaard waren. De bediening ervan is ook even wennen, maar als je het doorhebt is het wel leuk. Overigens doet die boardcomputer het helemaal niet, zoals jij eerder schreef. Enkel het klokje werkt en de afgelegde afstand en gemiddelde snelheid. De verbruiksgegevens zijn niet te krijgen wegens de defecte flowmeter.
En die flowmeter is niet te vervangen door een modern exemplaar?
Ik kan me herinneren dat we er een in de acadiane hadden zitten om het verbruik bij te houden…Oja; enig idee wat er stuk is aan zo’n flowmeter?
Je kunt misschien beter vragen: wat er mis mee is.
Het zijn gevaarlijke dingen omdat ze lek kunnen gaan; er lopen teveel slangen naartoe (en dat is een verbinding tussen de bewegende motor en de stilstaande radiatorbalk) waardoor je meer kansen op slangbreuk hebt.
Ich bin ein Breaker
heel mooi zo’n DIGIT !!!!
zou ook nog wel eens willen zien hoe dat nu is
Maar over dat water, weet 99% zeker dat je een roestgat hebt precies op de naad bij het schutbord. hier heb ik ook aan beide kanten een stuk n moeten lassen. Het water loopt dan zo boven op de zekeringkast en water en stroom gaan niet samen
Haal dus even het wiel er aan beide kanten af, modderkuip eruit en voel dan in de hoek langs het schutbord. geheid dat je een gat vind
hier een foto ter illustratie :
ik hoop je hiermee geholpen te hebben
liever 10 sterren in me ruit, dan 1 op me motorkap
GoofBlikscha schreef:XBXG schreef:Klopt. Bedenk wel dat die boardcomputer is ontworpen in 1984, toen boardcomputers helemaal niet standaard waren. De bediening ervan is ook even wennen, maar als je het doorhebt is het wel leuk. Overigens doet die boardcomputer het helemaal niet, zoals jij eerder schreef. Enkel het klokje werkt en de afgelegde afstand en gemiddelde snelheid. De verbruiksgegevens zijn niet te krijgen wegens de defecte flowmeter.
En die flowmeter is niet te vervangen door een modern exemplaar?
Ik kan me herinneren dat we er een in de acadiane hadden zitten om het verbruik bij te houden…Oja; enig idee wat er stuk is aan zo’n flowmeter?
Een flowmeter is een simpel stuk mechaniek. Citroën vond het nodig om deze apparaatjes enkel op de BX 19 GT en de technisch identieke BX 19 Digit te plaatsen, en dan wel bovenop de radiateur. Dat is natuurlijk vragen om problemen.
In de flowmeter zit een klein wieltje dat ronddraait met de aanstromende benzine. Een simpel ledje meet hoevaak dat wieltje ronddraait en zit verbonden met bedrading aan de rest van de kabelboom van de Digit.
Intern zijn 99% van alle flowmeters gewoon stuk.
Ik heb in 2003 ooit de mazzel gehad op Citromobile een nieuwe flowmeter te vinden ( klik! ). Hij zat verpakt in een onherkenbaar doosje en de eigenaar wist niet wat het was. Vandaar de prijs van slechts € 10.
Deze nieuwe flowmeter zit nog steeds in mijn ex-BX 19 GT (NN-12-GV).
Ik ken iemand die eens op zoek is gegaan naar zulke nieuwe flowmeters. Hij kwam ergens terecht in de USA waar zulke flowmeters nieuw te bestellen waren voor $ 700.
Ik zou dus zeggen: succes met zoeken….
GoofBlikscha schreef:Ja, jammergenoeg is de achterdeur en het achterspatbord een beejte deukig..
Ook is er bij het linkerachterlicht schaafschade (volgens mij al oud, want het roest al goed)Ik ga morgen eens lekker met een lakstift aan de gang
Die schade zat inderdaad al op de Digit toen ik ‘m kocht in augustus 2005.
Ami 8 Club (1970)
ex: 2CV (‘79) | Dyane (‘81) | GS (‘79) | AX (‘95) | 17 x BX
Het moet toch niet onmogelijk zijn om een standaard flowmeter (conrad oid) aan te passen, zodat deze het juiste signaal geeft aan de boordcomputer?
Maargoed ik heb geen electronica gestudeerd Mijn paps wel, dus ik zal hem er eens over aanvallen. (hij had zelf dat systeem in zijn acadiane gemaakt, inclusief 2 digitale tellers voor het verbruik. (en twee benzine tanks, schakelsysteem, en 2 orginele tankmeters en dan ging er in de ene tank ook nog petroleum…)
@ vortex: ik duik er morgen wel eens onder, grote kans dat dat het probleem is inderdaad. Oja en volgens mij woon jij zo dichtbij, als je het wil zien moet je maar es langsrijden
BMW E38 735i 1998
Citroën C6 2.7HdiF 2007
Acadiane 1984
XM 2.1turboD12 1992
ZX Sport 1.8 1993
vortex schreef:Maar over dat water, weet 99% zeker dat je een roestgat hebt precies op de naad bij het schutbord. hier heb ik ook aan beide kanten een stuk n moeten lassen. Het water loopt dan zo boven op de zekeringkast en water en stroom gaan niet samen
Het _zou_ natuurlijk ook een slecht gekitte voorruit kunnen zijn, dat komt vaak voor. Van dit probleem (specifiek type 1?) heb ik nog nooit gehoord, ik zal mijn trs-je er eens op doorlichten.
Ich bin ein Breaker