dak afkitten
xm_addict
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 195

Gepost: 26 juli 2007 02:19 AM

M’n dak wordt eerstdaags gespoten. Toen ik de voorruit onlangs verving viel de roets thv het dakprofiel wel mee. Netjes behandeld en tussen RVS profiel en dakrand ingespoten met wax . Het dakrubber dat op model ‘73 tussen de buitendakrand en de RVS profielen geklemd zit sloot niet meer aan. Ik heb het zover mogelijk weggesneden en ook hier viel alles mee. De aansluiting vooraan is nog niet opgezwollen waardoor ik besloten heb het dak te laten zitten. Vraag is nu welke kit gebruik je best als je dakrandrubber niet meer plaatst ? Praktische tips voor een mooi resultaat zijn ook meer dan welkom.

Profiel  

citroen23
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 7306

- SM 2.7 carb
Gepost: 26 juli 2007 02:44 AM
  [ # 1 ]

lopen al meerdere draadjes over op dit forum:
dus ff zoeken Idea

dit is 1 van de vele:  

Citroën SM: Ceci n’est pas une voiture…..c’est un art de vivre !!

history: BX gti (2x), BX sport, BX 16V MK2,Xantia 2.0 SX, DS23 pallas injection.

Profiel  

vlietmansje
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2967

- ID/DS DSuper LPG 4bak Méchanique
Gepost: 26 juli 2007 12:11 PM
  [ # 2 ]

Je kunt ook het dak laten zitten, de rvs-strips eraf, kitten, nieuw rubber onder de lijst en strips weer monteren…

knuffel

Profiel  

Aerdvark
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 129

Gepost: 26 juli 2007 01:19 PM
  [ # 3 ]

Hoi,

Ik heb ook de dakrand kit vervangen. BIj mij hadden ze er in de loop van de jaren (voorgangers) een leuke kleurenspektakel van gemaakt. “Och ik heb nog een beetje van dit, hup dat er overheen en klaar.” Gevolg dat het verkleurde (verschillend) en dat ie uiteindelijk nog steeds lek was.

Ik heb alles zo goed mogelijk weggesneden en ook zo diep mogelijk. Daarna alles schoongeblazen en toen ontvet. Ik heb daar ammonia voor genomen. Vervolgens het dak in de was gezet (dus voor het kitten) zodat je de kitnaad de eerste tijd kunt ontzien bij het poetsen. Het is als het nog fris is erg gevoelig vandaar…

Na het poetsen heb ik nog een keer alles gecontroleerd en toen de kit er in gespoten, niet al te grote opening gebruikt aan het tuitje zodat je de kit er helemaal in krijgt, tot onderin wel te verstaan. Gewoon rustig gedicht, afgestreken met een sopje en laten drogen.

Ik heb het buiten gedaan; dat kon niet anders maar binnen is beter, bij mij dwarrelde er een beetje troep van de bomen op. Kwam wel weer goed maar toch…

De kit die ik heb gebruikt was Bison Sanitair kit met een sticker er op van 15 jaar garantie op schimmelvrij en kleurechtheid. Belangrijker nog vond ik de kreet “UV bestendig”.

Inmiddels vind ik toch dat het weer een beetje verkleurd, na 2 maand al. Misschien is het gewoon vies want eerlijkheidshalve moet ik bekennen dat ik hem al een tijdje niet geassen heb.

Sikaflex kon ik nergens vinden, toen het dak klaar was vond ik warempel een schilder die het had. De wet van ....

Profiel  

gerardeux
> 300 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 314

Gepost: 26 juli 2007 04:08 PM
  [ # 4 ]

Voor een mooi en goed resultaat ben ik het met vlietmansje eens: Nieuw dakrubber plaatsen. Als je na afloop de ruimte tussen dak en dakrubber licht afkit kan er nooit meer water tussen.

Profiel  

© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook