Zo dan, in twee dagen tijd van het Nederlandsche zeikweer naar de oververhitte Balkan gereden. (Macedonie)
De nieuwe 2400km op de teller heb ik 25 uur rijtijd weten te realiseren.
(overnachting in Hongarije)
gemiddeld verbruik 1 op21,5 (!)
En in duitsland iets over de 165 km/h op de teller gehaald. (1.9D)
En nu een biertje.
Jeroen
ZX-1,9D avantage ‘92 (RIP)
ZX 1.9D break Tentation ‘97
Proost
Totaal aantal Berichten: 7778
Geregistreerd: 30-11-2005
- C4 (2004-heden) Cactus PureTech 110 Shine EAT6
Doe je goed. Heerlijk dat soort lange ritten
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Mijn verbruik is normaal rond de 1 op 17 a 18.
Lange autobaan ritten is dus wel degelijk goed voor het verbruik.
komt ook bij dat die diesel dan een echt lekker warm kan worden.
@ Maikellll,
Mijn vrouw is van Macedonische afkomst.
Derhalve zitten wij vrij regelmatig hier in dit deel van europa.
Vanuit mijn schoonouders’ huis gaan we vaak nog naar Griekenland, Bulgarije, etc, op valantie.
‘s winters gaan we met het vliegtuig. ‘s zomers vind ik het zelf wel leuk om dat stuk te rijden.
Daarnaast krijgt de auto hier ook vaak een onderhoudsbeurt.
Vorig jaar de distributieriem, rolletjes en waterpomp laten vervangen voor nog geen 90 euro arbeidsloon en dat bij een officiele citroen garage.
Qua wegen is het goed te doen, het is een beetje te vergelijken met de wegen in Belgie, vaak zelfs beter dan dat.
Jeroen => in cyrilisch schrift JEPYH
ZX-1,9D avantage ‘92 (RIP)
ZX 1.9D break Tentation ‘97
Re: Kilometerconsument
Jepyh schreef:gemiddeld verbruik 1 op 21,5 (!)
En in duitsland iets over de 165 km/h op de teller gehaald. (1.9D)
Kijk dat doet de auto erg netjes
Rij je nog steeds met afgekoppelde EGR rond?
Verder nog grote onderhoudsplannen voor de ZX daar?
Als ik je een tip mag geven, je ZX zit nu op c.a. 300k als ik me niet vergis, kijk of je goedkoop een setje gereviseerde verstuivers erin kan laten zetten. De verstuivers zelf kun je bij een dieselspecialist halen, als je het type auto en pomp opgeeft, dan krijg je de juiste. Sta er echter wel op dat ze nog een keer getest worden voor je ze meeneemt, je moet nog een eind terug rijden en het zou zonde zijn als er eentje begon te lekken.
Lees mijn positieve ervaring met een setje gereviseerde verstuivers, zie http://www.citroen-forum.nl/viewtopic.php?t=181586&start=0
De auto zit nu rond de 250.000.
En die EGR sit er nog steeds voor de show op.
Er is niet veel dat bekeken dient te worden, geen klachten.
en eigenlijk willen we hem voor de volgende zomervakantie vervangen.
Het is een sublieme reisauto, en hij voldoet aan veel wensen.
...........Maar we hebben sinds april gezinsuitbreiding. (Deze keer ging mijn vrouw met de kinderen al in juni richting Balkan met het vliegtuig)
En deze jongedame zal over een paar maandjes in een grotere kinderstoel komen te zitten.
In de nabije toekomst betekend het weer dat we iedere keer de kinderen in de auto moeten hengelen.
Ik ben vrij lang en die kinderstoelen zijn vrij hoog.
Geen handige combinatie want de auto is weer relatief laag.
Anyway, hij is vanaf januari ofzo te koop.
Wij gaan zoeken naar iets met schuifdeuren en airco.
(Berlingo/Evasion/...C8?)
Die laatste omdat er ook iets op het gebied van werk te verwachten valt.
waardoor ik wellicht vaker in de regio Balkan te zien ben.
We zullen zien.
ZX-1,9D avantage ‘92 (RIP)
ZX 1.9D break Tentation ‘97
Jepyh schreef:Maar we hebben sinds april gezinsuitbreiding.
En deze jongedame zal over een paar maandjes in een grotere kinderstoel komen te zitten..
Kijk eens aan gefeliciteerd, de jongedame maakt meteen kennis met het Citroen-Virus
Jepyh schreef:
Wij gaan zoeken naar iets met schuifdeuren en airco.
(Berlingo/Evasion/...C8?)
Of Picasso, 806, 7-zitter 307SW, 1007
Daar zijn we weer!
7512km extra op het klokje,
Op de terugweg een verbruik van 1 op 22,5.
Langdurig 130-160 gereden
en olieconsumptie nagenoeg nul. (over 7500km)
Met de motor is zo op het oog niks aan de hand zou ik zeggen.
ZX-1,9D avantage ‘92 (RIP)
ZX 1.9D break Tentation ‘97