7 van de 12
« Eerste  < Vorige 5 6 7 8 9 Volgende >  Laatste »
   
Klik - klik - niets
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43265
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 24 juli 2007 08:28 PM
  [ # 91 ]
Bas schreef:

OK, OK. Vergeet even niet dat het voor mij de eerste keer is dat ik iets aan mijn auto doe!! Alles is nieuw voor me, dus ja, het is moeilijk!!!

Tuurlijk, dat is wel waar, maar vergeet ook niet dat het wel erg lang duurt…. Wink

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
Bas
> 1000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1003
Geregistreerd: 13-07-2004

Gepost: 24 juli 2007 08:59 PM
  [ # 92 ]

Helemaal mee eens, het had veel sneller gekund maar dan had ik er weinig van geleerd. Nu leer ik meteen een beetje hoe mijn auto in elkaar steekt en met behulp van het forum kom ik er alsnog uit.

Uberhaupt is het de afgelopen week zulk slecht weer geweest dat ik toch niet met de DS gereden zou hebben, dus dat het wat langer duurt is niet zo erg.

“Life is what happens to you while you’re busy making other plans”

Citroen C5 SX 2.0 HDI BVA6 Estate Blanc Banguise
Toyota Landcruiser 4.5 GXL automaat

Profiel  
 
vlietmansje
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2967
Geregistreerd: 15-01-2007

- ID/DS DSuper LPG 4bak Méchanique
Gepost: 24 juli 2007 11:10 PM
  [ # 93 ]

Trial and error is vaak de beste manier om bij te leren.
Heb ook al vaak genoeg (iets) meer kapot gemaakt bij reparatiepogingen…
Volgende keer kun je een ander dan adviseren!

Meestal vergeet ik bij montage ook wel wat, moet je dus ook aan denken, en alles uittesten (voor zover dat kan) voordat je verder gaat met monteren.

Verder kun je tegenwoordig gemakkelijk digitaal vastleggen hoe je de boel hebt losgemaakt.

En aan het eind van de dag: het gevoel dat je snoek weer rijdt, en zelf gedaan!

knuffel

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25571
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 25 juli 2007 02:49 PM
  [ # 94 ]


Plaatje van de starter met nog de originele oren eraan, gezien vanuit het blok, dus de kant die je nu niet kan zien…

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
Bas
> 1000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1003
Geregistreerd: 13-07-2004

Gepost: 26 juli 2007 11:55 AM
  [ # 95 ]

Hoi,

Nou, gisteren bij GeralDsuper op bezoek geweest. Was erg gezellig en erg leerzaam. Ik weet nu precies wat ik nog los moet schroeven en wat ik moet laten zitten. Tot nu toe heb ik nog steeds de juiste bouten losgedraaid, alleen die laatste die verborgen zit onder de HD pomp kon ik niet vinden en die weet ik dus nu met gesloten ogen aan te wijzen. Ik weet nu ook meteen hoe zo’n nieuwe, hoogvermogende Valeo startmotor eruit ziet. Deze zal ik vandaag ook eens gaan bestellen en dan kunnen we weer verder. Dit weekend hoop ik toch wel klaar te zijn met alles.

Met een lekkere bak koffie erbij ook nog even bijgepraat over de historie van onze auto’s en na nog wat leuke anekdotes te hebben gedeelt was het toch tijd om weer naar huis te gaan.

Ik wil hem vriendelijk bedanken voor de tijd, en de koffie natuurlijk, en wens hem veel succes met zijn hele mooie Dsuper.

“Life is what happens to you while you’re busy making other plans”

Citroen C5 SX 2.0 HDI BVA6 Estate Blanc Banguise
Toyota Landcruiser 4.5 GXL automaat

Profiel  
 
GeraldDSuper
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 586
Geregistreerd: 24-06-2005

- ID/DS DSuper
- 2CV 6 Club
- C4 (2004-heden) Ë C4
Gepost: 26 juli 2007 04:50 PM
  [ # 96 ]

‘t Was zeker gezellig en het is altijd leuk om met DS-vrienden over DS’en te ouwehoeren. Ook goed om eens buiten het cyberwereldje van een forum te stappen.

Met die startmotor gaat het helemaal lukken (zo niet, bel je maar even). Vanavond ga ik de mijne inbouwen. Ik ben benieuwd of de startsnelheid merkbaar hoger is. Echt nodig was dat niet, want ook in de winter met een startsnelheid van 1toer per seconde slaat m’n DS op gas nog aan. Misschien dat het starten van een hete motor nu vlotter gaat. Dit is het slachtoffer dat ik overigens bij CTA Service in Zeeland heb gehaald voor 189 euro.

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43265
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 26 juli 2007 08:53 PM
  [ # 97 ]

Weet je ook zeker dat jouw auto al een nieuw model vliegwiel heeft, wat geschikt is voor de montage van de kleine Valeo startmotor?

Er zijn namelijk startmotoren met 9 tanden en met 10 tanden…
De valeo is alleen geschikt voor auto’s met een motor en vliegwiel van na september 1969, dus met het dashboard met de ronde meters.
Als je auto een motorblok heeft van het nieuwere model gaat het ook goed.

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
vlietmansje
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2967
Geregistreerd: 15-01-2007

- ID/DS DSuper LPG 4bak Méchanique
Gepost: 26 juli 2007 10:52 PM
  [ # 98 ]

Tip: pas onderdelen bestellen als je de oude in je handen hebt.

Heb ervaring opgedaan met koolborstels van een dynamo, bleek een GS-dynamo op mijn snoek te zitten!

knuffel

Profiel  
 
Bas
> 1000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1003
Geregistreerd: 13-07-2004

Gepost: 27 juli 2007 11:42 AM
  [ # 99 ]

Ik heb een DY3 motor, precies dezelfde als die in GeralDsuper zijn Dsuper ligt, dus eigenlijk het verkeerde type motor voor het bouwjaar. Ik zal sowieso eerst de startmotor eruit halen voordat ik een nieuwe ga halen, dan neem ik gewoon de oude mee als ik een nieuwe ga halen.

Misschien vanavond nog de laatste paar bouten en anders morgen. Het zijn er nog maar 3 en ik weet ze nu te vinden. Met het nieuwe gereedschap en wat nieuwe batterijen voor mijn zaklamp moet het geen probleem meer zijn.

“Life is what happens to you while you’re busy making other plans”

Citroen C5 SX 2.0 HDI BVA6 Estate Blanc Banguise
Toyota Landcruiser 4.5 GXL automaat

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43265
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 27 juli 2007 11:56 AM
  [ # 100 ]
Bas schreef:

Ik heb een DY3 motor, precies dezelfde als die in GeralDsuper zijn Dsuper ligt, dus eigenlijk het verkeerde type motor voor het bouwjaar. Ik zal sowieso eerst de startmotor eruit halen voordat ik een nieuwe ga halen, dan neem ik gewoon de oude mee als ik een nieuwe ga halen.

Misschien vanavond nog de laatste paar bouten en anders morgen. Het zijn er nog maar 3 en ik weet ze nu te vinden. Met het nieuwe gereedschap en wat nieuwe batterijen voor mijn zaklamp moet het geen probleem meer zijn.

Ok, voor een DY3 motor is het nieuwe model startmotor gewoon te gebruiken. Overigens hoort er een DY2 motor in je wagen.

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
wendela (verbannen)
> 8000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 8480
Geregistreerd: 19-05-2007

- CX 25 RD break, Jacqueline
- BX 1.9 TURD, de Euro
Gepost: 27 juli 2007 11:59 AM
  [ # 101 ]

ga het nou niet ingewikkeld maken, straks wil hij een DY2 in gaan bouwen… Wink

Profiel  
 
Bas
> 1000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1003
Geregistreerd: 13-07-2004

Gepost: 27 juli 2007 01:38 PM
  [ # 102 ]
waterman771 schreef:
Bas schreef:

Ik heb een DY3 motor, precies dezelfde als die in GeralDsuper zijn Dsuper ligt, dus eigenlijk het verkeerde type motor voor het bouwjaar. Ik zal sowieso eerst de startmotor eruit halen voordat ik een nieuwe ga halen, dan neem ik gewoon de oude mee als ik een nieuwe ga halen.

Misschien vanavond nog de laatste paar bouten en anders morgen. Het zijn er nog maar 3 en ik weet ze nu te vinden. Met het nieuwe gereedschap en wat nieuwe batterijen voor mijn zaklamp moet het geen probleem meer zijn.

Ok, voor een DY3 motor is het nieuwe model startmotor gewoon te gebruiken. Overigens hoort er een DY2 motor in je wagen.

Ik schreef toch ook al dat het verkeerde type erin lag?? Het maakt mij niet zo heel veel uit, de DY3 heeft iets meer vermogen en dat is wel prettig.

“Life is what happens to you while you’re busy making other plans”

Citroen C5 SX 2.0 HDI BVA6 Estate Blanc Banguise
Toyota Landcruiser 4.5 GXL automaat

Profiel  
 
Bas
> 1000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1003
Geregistreerd: 13-07-2004

Gepost: 28 juli 2007 07:16 PM
  [ # 103 ]

Nou, hij is er eindelijk uit. Na de uitleg van GeralDsuper waren de laatste bouten een fluitje van een cent (nou ja, niet helemaal, echt bereikbaar is die laatste onder de HD pomp niet echt), dat heb ik gisteren nog gedaan. Vandaag het hitteschild verwijdert, dat was echt een gepuzzel. Uiteindelijk ben ik er niet aan ontkomen om deze te verbuigen om hem eruit te wurmen. Daarna was het 3 minuten om met wat gepuzzel de startmotor te verwijderen.

Deze heb ik ook nog even aangesloten op de accu en hij doet helemaal niets meer. Dus ik ga maandag een nieuwe bestellen en zodra die binnen is kan hij ingebouwd worden. Ik denk dat dat een avondje werk zal zijn. Dan de uitlaat nog controleren, het ziet er naar uit dat de bevestiging van middendemper gewoon losgeschoten is. Hopelijk is het niet meer dan dat en kan dat ook in een uurtje opgelost worden.

Zodra alles weer werkt, of zodra ik weer een vraag heb, meld ik me weer.

“Life is what happens to you while you’re busy making other plans”

Citroen C5 SX 2.0 HDI BVA6 Estate Blanc Banguise
Toyota Landcruiser 4.5 GXL automaat

Profiel  
 
Blooper1963
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4695
Geregistreerd: 26-08-2005

- SM 2.7 carb
- C3 1.4 HDI exclusive
Gepost: 28 juli 2007 11:16 PM
  [ # 104 ]

Knap! Bas! met gedeelde kennis en een paar goede handen en degelijk gereedschap kom je er zowizo Wink

Profiel  
 
vlietmansje
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2967
Geregistreerd: 15-01-2007

- ID/DS DSuper LPG 4bak Méchanique
Gepost: 29 juli 2007 12:19 AM
  [ # 105 ]

Misschien zijn alleen de koolborstels versleten, Bas.
Andere mogelijkheid is dat ze klemmen en daardoor niet goed contact maken.
Afgezet tegen de hoeveelheid werk die je verricht hebt monteer je liever een nieuwe startmotor, maar wie weet ben je met alleen borstels ook gered?

knuffel

Profiel  
 
 
7 van de 12
« Eerste  < Vorige 5 6 7 8 9 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook