weet iemand misschien een truukje om de poelie van de krukas af te krijgen, die met 4 schijven, dit ivm beschadigde draad, dus ruimte voor snijijzer nodig, blok naar achter of stuurwerk eraf lijkt me wel erg ingrijpend.
Totaal aantal Berichten: 8480
Geregistreerd: 19-05-2007
- CX 25 RD break, Jacqueline
- BX 1.9 TURD, de Euro
ze is er dus?
alles verder goed gegaan met de reis?
foto? (film is ook leuk)
Totaal aantal Berichten: 2967
Geregistreerd: 15-01-2007
- ID/DS DSuper LPG 4bak Méchanique
Re: poelie verwijderen
f.rockefeller schreef:weet iemand misschien een truukje om de poelie van de krukas af te krijgen, die met 4 schijven, dit ivm beschadigde draad, dus ruimte voor snijijzer nodig, blok naar achter of stuurwerk eraf lijkt me wel erg ingrijpend.
Welke (schroef?)draad is dan beschadigd, de draad van de opsluitmoer?
ja, inderdaad, zoerg dat ik er of nieuwe draad op moet snijden of de poelie er simpelweg op vast las, hij hoeft er normaal gesproken toch niet af
Totaal aantal Berichten: 2967
Geregistreerd: 15-01-2007
- ID/DS DSuper LPG 4bak Méchanique
f.rockefeller schreef:ja, inderdaad, zoerg dat ik er of nieuwe draad op moet snijden of de poelie er simpelweg op vast las, hij hoeft er normaal gesproken toch niet af
Om de koppeling te vervangen moet hij er wel af, hoor.
Kun je niet proberen de poelie met een spanner/trekker op te spannen en dan de moer er af draaien door steeds de spanner aan te draaien?
de moer krijg ik wel los maar niet meer vast, mocht ik dan aan de koppeling moeten werken dan moet het blok er toch uit en slijp ik de lassen wel weer weg en snij er nieuwe draad op want dan heb je er in ieder geval de ruimte voor, maar voortrein is kennelijk niet zonder afsteltraumas even los te halen en dan weer vast,want dan is die poelie er zo af, kijk de motor heeft 18 jaar vastgestaan en is nu weer los, dus ik zou hem graag even horen lopen en compressiemeten ed schakelen enzo, dan kan ik alsnog zien wat te doen,want dan weet ik wat de algehele staat van het torretje is, maar ja met een slingerende poelie.
Totaal aantal Berichten: 2967
Geregistreerd: 15-01-2007
- ID/DS DSuper LPG 4bak Méchanique
Beugeltje maken en vastzetten aan de bak of zo om de poelie tegen te houden en motor laten draaien zonder riemen is een mogelijkheid misschien?
Dan slingert de poelie wel, maar zolang je er geen 120 mee wilt rijden is dat geen probleem, denk ik. De watertemperatuur zal (plaatselijk) wel oplopen, dus niet te lang achtereen laten draaien, dus!
Je weet dan weer iets meer van de motor…
Totaal aantal Berichten: 25607
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Zonder riemen draait je waterpomp niet en kookt ie in 1 minuut!
Waarom kan je poelie er niet af? Je zegt de moer eraf te krijgen toch?
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Totaal aantal Berichten: 43300
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
f.rockefeller schreef:de moer krijg ik wel los maar niet meer vast, mocht ik dan aan de koppeling moeten werken dan moet het blok er toch uit en slijp ik de lassen wel weer weg en snij er nieuwe draad op want dan heb je er in ieder geval de ruimte voor, maar voortrein is kennelijk niet zonder afsteltraumas even los te halen en dan weer vast,want dan is die poelie er zo af, kijk de motor heeft 18 jaar vastgestaan en is nu weer los, dus ik zou hem graag even horen lopen en compressiemeten ed schakelen enzo, dan kan ik alsnog zien wat te doen,want dan weet ik wat de algehele staat van het torretje is, maar ja met een slingerende poelie.
Waarom moet het blok d’r uit voor de koppeling?? Dat is echt onzin. Je haalt de bak er in 3 uurtjes uit.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 2967
Geregistreerd: 15-01-2007
- ID/DS DSuper LPG 4bak Méchanique
De bak kan er niet af als de poelie er op blijft…
Het gaat er om dat hij op voorhand meer te weten komt van de staat van de motor…
de poelie kan er niet af omdat ie tegen het stuurhuis aan botst voordat hij geheel van de as is, daar ik aanneem dat zowel stuurhuis als gehele motor op de juiste plek zit begrijp ik dit niet goed zelfs als de moer en draad nog gewoon goed zouden zijn heb je m.i. een probleem met het verwijderen van de poelie, om hem te steunen,tegen te houden met een beugel vanaf de bak vind ik een goeie, sowieso voor het proefdraaien, echter als de poelie er niet af hoeft voor de koppeling en voor de bak wat is er dan op tegen het vast te lassen en ooit tzt aan te pakken.
Totaal aantal Berichten: 43300
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
f.rockefeller schreef:de poelie kan er niet af omdat ie tegen het stuurhuis aan botst voordat hij geheel van de as is, daar ik aanneem dat zowel stuurhuis als gehele motor op de juiste plek zit begrijp ik dit niet goed zelfs als de moer en draad nog gewoon goed zouden zijn heb je m.i. een probleem met het verwijderen van de poelie, om hem te steunen,tegen te houden met een beugel vanaf de bak vind ik een goeie, sowieso voor het proefdraaien, echter als de poelie er niet af hoeft voor de koppeling en voor de bak wat is er dan op tegen het vast te lassen en ooit tzt aan te pakken.
Dan haal je toch gewoon even het stuurhuis uit de auto? Dat is maar een uurtje of 2 werk extra. De pouly moet helaas wel los om de bak van de motor te kunnen scheiden als je de koppeling ooit zou willen vernieuwen. Voor het demonteren van je stuurhuis hoef je enkel het linker voorscherm te demonteren, en kan de radiateur gewoon blijven zitten. wat betreft de afstelling van dat stuurhuis, ook dat is geen enkel probleem, gewoon even de handelingen in het werkplaatshandboek d’r bij.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
dat lijkt me een goed plan, want dan heb ik ruimte genoeg voor een snijijzer en kan ik de zaak meteen goed doen, alleen mis ik dat afstel hulpspul waar ze het wel eens over hebben maar weet niet of dat echt nodig is bij alleen los en weer vast of bedoelen ze hier het hulpje voor toe en uitspoor mee, dat heb ik wel nl.
Totaal aantal Berichten: 43300
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
f.rockefeller schreef:alleen mis ik dat afstel hulpspul waar ze het wel eens over hebben maar weet niet of dat echt nodig is bij alleen los en weer vast of bedoelen ze hier het hulpje voor toe en uitspoor mee, dat heb ik wel nl.
Nee, dat bedoelen ze zeer zeker NIET. Dat hulpstuk is ervoor om de hoogte en kanteling van het stuurhuis af te stellen, doe je dat niet goed dan krijg je zware punten in je besturing, of bekrachtigd het stuurhuis alleen maar 1 kant…...
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
goed het is dus mogelijk zonder bijzonder gereedschap, enkel precisie nu op zoek naar een werkplaatshandboek, haynes of olieslager vermoed ik, wat is de beste, of weet iemand misschien een link over die stuurhuisafstelgegevens, kan ik morgen meteen aan de slag
of een bouwtekening van dat hulpgereedschap