17 van de 37
« Eerste  < Vorige 15 16 17 18 19 Volgende >  Laatste »

Willems BX GTi 16v mk2 (toch TE KOOP)
BX19TZI
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 974

Gepost: 26 juli 2007 11:11 PM
  [ # 241 ]

Ja mssl jij wist het al. Je hebt in ieder geval gelijk. Spiegel tegen spiegel en mijn spiegel verloor Wink  Hij is alleen wat beschadigd en het motertje werkt nog wel maar de spiegel beweegt nauwelijks.

Vandaag is de skirt onder handen genomen. Hij moet nog wel gespoten worden en strak gemaakt. Maar het is een verbetering.

Nu ben ik bezig met orginele 16v mk2 velgen op dat ding te krijgen en een originele tellerbak lijkt gevonden te zijn door mijn garage. dus die zou dan ook zo snel mogelijk worden ingebouwd. Very Happy

BX 19TZI Break (blauw): GTI blok (standaard) weer fantastisch rijdend gemaakt.
BX GTi 8 klepper (rood): blok gekieteld, 50 tinten rood en een wagen die weer gered is.
BX Ourane (grijs): gekocht in Frankrijk. Opties zoals airco en abs. Inmiddels 152.000km gelopen. Heerlijke en complete wagen.
BX GTi 16v Mk1(zwart): Opties zoals cruise control, lederen bekleding en schuif-kanteldak. (De mooiste BX van de wereld) Compleet gerestaureerd.

Profiel  

BX19TZI
> 900 berichten

Gepost: 26 juli 2007 11:14 PM
  [ # 242 ]

Btw er is mij verteld wat het probleem was met het hoge stationair lopen. Ik heb ook gezien. Het is een stekkertje ergens van waar ik de naam van vergeten ben. Surprisedops:

BX GTi 8 klepper (rood): blok gekieteld, 50 tinten rood en een wagen die weer gered is.
BX Ourane (grijs): gekocht in Frankrijk. Opties zoals airco en abs. Inmiddels 152.000km gelopen. Heerlijke en complete wagen.
BX GTi 16v Mk1(zwart): Opties zoals cruise control, lederen bekleding en schuif-kanteldak. (De mooiste BX van de wereld) Compleet gerestaureerd.

Profiel  

vortex
> 1000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1055

- BX 16V
Gepost: 27 juli 2007 03:03 AM
  [ # 243 ]

gasklep positie sensor Wink

dat is de boosdoener. even een beetje pielen met de stekker en hij loopt perfect. ook als hij perfect loopt, en je pielt eraan, gaat ie sneller lopen.

hier moet je dus een ander exemplaar op komen Wink

liever 10 sterren in me ruit, dan 1 op me motorkap Wink

klik op de link voor het hele verslag van de BX 16V

Profiel  

BX19TZI
> 900 berichten

Gepost: 29 juli 2007 12:50 AM
  [ # 244 ]
vortex schreef:

dat is de boosdoener. even een beetje pielen met de stekker en hij loopt perfect. ook als hij perfect loopt, en je pielt eraan, gaat ie sneller lopen.

Goed ik ben dus op zoek naar zo’n sensor. Mijn garage kan die helaas niet meer bestellen. Wie wat heeft laat maar horen? Of wie weet waar ik het kan krijgen? Zit zo’n sensor trouwens ook op een gti of niet?? Ik heb zelf zoals gewoonlijk weer geen idee. Surprisedops:

De Xsara velgen ga ik ook verkopen. Wie intresse heeft laat maar wat horen. Het betreft de velgen met zo goed als nieuwe bandjes. Tenzij vortex en ik gaan ruilen voor mk2 velgen, want dat is natuurlijk helemaal geweldig.  Laughing Maar stuur maar pb als je intresse hebt in de velgen.

Ik heb ook eindelijk een tellerbak gescoord. Was wel gruwelijk duur. Maja ik heb veel over voor mijn BX. Very Happy (wie niet) Wink 

De begrenzer gaat dus niet door, want dat is niet meer nodig.

Als laatste zou ik mijn carroserie helemaal willen laten opknappen en laten overspuiten. Iemand suggestie waar ik dat het beste kan laten doen?

Profiel  

vortex
> 1000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1055

- BX 16V
Gepost: 29 juli 2007 02:06 AM
  [ # 245 ]
BX19TZI schreef:
vortex schreef:

Goed ik ben dus op zoek naar zo’n sensor. Mijn garage kan die helaas niet meer bestellen. Wie wat heeft laat maar horen? Of wie weet waar ik het kan krijgen? Zit zo’n sensor trouwens ook op een gti of niet?? Ik heb zelf zoals gewoonlijk weer geen idee. Surprisedops:

De Xsara velgen ga ik ook verkopen. Wie intresse heeft laat maar wat horen. Het betreft de velgen met zo goed als nieuwe bandjes. Tenzij vortex en ik gaan ruilen voor mk2 velgen, want dat is natuurlijk helemaal geweldig.  Laughing Maar stuur maar pb als je intresse hebt in de velgen.

Ik heb ook eindelijk een tellerbak gescoord. Was wel gruwelijk duur. Maja ik heb veel over voor mijn BX. Very Happy (wie niet) Wink 

Als laatste zou ik mijn carroserie helemaal willen laten opknappen en laten overspuiten. Iemand suggestie waar ik dat het beste kan laten doen?

bij de automaterialen groothandels kan je ze nog wel krijgen, en op de sloop ook. zijn hetzelfde als een GTi of andere XU blokken, bv peugeot 405, 205, 309….overal waar 1.9 en 2.0 XU motoren in zitten (XM, XANTIA, ZX mmisschien ook nog wel)

gewoon effe snuffelen dus Wink

Wat de velgen betreft, wil nog steeds wel ruilen, mocht ik velgen willen hebben voor bv de winte, hou ik mijn 17” een beetje schoon. zit ik nu net aan te denken.
Zijn we allebei nog steeds blij Very Happy

Natuurlijk knap ik zel wel eerst even voor je op dan Wink

liever 10 sterren in me ruit, dan 1 op me motorkap Wink

klik op de link voor het hele verslag van de BX 16V

Profiel  

PrutsyLJ
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 3107

- C1 1.0 5 drs
Gepost: 29 juli 2007 03:59 AM
  [ # 246 ]
BX19TZI schreef:
vortex schreef:

Maandag gaan wij wel even gezellig met zijn 2’en naar Addie toe. Scoren we wel ff een goede gaskleppotmeter want ik weet zeker dat er bij Van Olst nog wel wat motoren met dezelfde potmeter staan.

Huidig dagelijks hok: BMW E61 530D break (of touring in BMW jargon) 2005

Profiel  

BX19TZI
> 900 berichten

Gepost: 01 augustus 2007 02:07 AM
  [ # 247 ]

Zo er is weer beetje veranderd aan de BX. De open katalysator hangt er weer onder en het geluid is weer geweldig. Ze lijkt ook meer puf te hebben maar dat zal wel psychisch zijn.

Momenteel heb ik de auto een tijdje uitgeleend. Ik kon toch kiezen uit 3 auto’s dus Lj maakt ff gebruik van mijn 16v. Hij fixed hier en daar nog wat dus dat is mooi meegenomen. Smile

Profiel  

Status Quo
> 1500 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1542

- AX GT injection ph1
Gepost: 02 augustus 2007 01:29 AM
  [ # 248 ]
BX19TZI schreef:

Zo er is weer beetje veranderd aan de BX. De open katalysator hangt er weer onder en het geluid is weer geweldig. Ze lijkt ook meer puf te hebben maar dat zal wel psychisch zijn.

Momenteel heb ik de auto een tijdje uitgeleend. Ik kon toch kiezen uit 3 auto’s dus Lj maakt ff gebruik van mijn 16v. Hij fixed hier en daar nog wat dus dat is mooi meegenomen. Smile

kan ik nu eindelijk mijn kat. ophalen Razz

Profiel  

BX19TZI
> 900 berichten

Gepost: 04 augustus 2007 01:41 AM
  [ # 249 ]

Gisteren hebben LJ en ik de 16v opgehaald. Ik moest flink het gas in trappen om hem nog enigzins bij te kunnen houden. Surprisedops:
Maar het was erg gaaf. LJ kon bijna niet meer praten. We hadden de terugweg ook even omgereden Very Happy

Vandaag was voor mij weer een kansloze dag. De bx startte weer eens niet. Nou na 1.5 urr prutsen en beuken op de startmoter niks. Garage gebeld. Die man geeft een beuk op de startmoter en ze doetr het weer. Ik snel naar het werk toe. Was gelukkif net op tijd.
Na het werk ga ik angstig in de 16v zitten met de gedachte: zal ze het wel doen??? En inderdaad ze deed het natuurlijk niet. Evil or Very Mad
Aantal collega’s tegen gehouden die naar huis wilden Laughing  En duwen maar!! En zowaar het lukte!!!

Nu kan ik alleen niet zoveel meer met de bx, want zonder startmoter heb ik toch minimaal 3 man nodig om weg te komen Confused
Dus de stortmoter is nu helemaal dood. Tijd voor een nieuwe denk ik Laughing

Profiel  

Status Quo
> 1500 berichten

- AX GT injection ph1
Gepost: 04 augustus 2007 02:07 AM
  [ # 250 ]

hm ik heb laatst net een startmoter weggegeven Razz

en idd best wel “kansloos” om elke keer met 3 man je auto aan te moeten duwen Evil or Very Mad

Profiel  

PrutsyLJ
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 3107

- C1 1.0 5 drs
Gepost: 04 augustus 2007 03:28 AM
  [ # 251 ]
BX19TZI schreef:

Gisteren hebben LJ en ik de 16v opgehaald. Ik moest flink het gas in trappen om hem nog enigzins bij te kunnen houden. Surprisedops:
Maar het was erg gaaf. LJ kon bijna niet meer praten. We hadden de terugweg ook even omgereden Very Happy

Vandaag was voor mij weer een kansloze dag. De bx startte weer eens niet. Nou na 1.5 urr prutsen en beuken op de startmoter niks. Garage gebeld. Die man geeft een beuk op de startmoter en ze doetr het weer. Ik snel naar het werk toe. Was gelukkif net op tijd.
Na het werk ga ik angstig in de 16v zitten met de gedachte: zal ze het wel doen??? En inderdaad ze deed het natuurlijk niet. Evil or Very Mad
Aantal collega’s tegen gehouden die naar huis wilden Laughing  En duwen maar!! En zowaar het lukte!!!

Nu kan ik alleen niet zoveel meer met de bx, want zonder startmoter heb ik toch minimaal 3 man nodig om weg te komen Confused
Dus de stortmoter is nu helemaal dood. Tijd voor een nieuwe denk ik Laughing

Heb ik voorraad Wink  We zouden morgen toch al ff naar die gaskleppotmeter kijken. Nou jah, we zien wel even.

Huidig dagelijks hok: BMW E61 530D break (of touring in BMW jargon) 2005

Profiel  

B_iks
> 1500 berichten
Totaal aantal Berichten: 1505

Gepost: 04 augustus 2007 11:20 PM
  [ # 252 ]

Ow, die startmotor van Ab ligt dus hier. Mocht het nodig zijn, dan hoor ik het wel.

Profiel  

Status Quo
> 1500 berichten

- AX GT injection ph1
Gepost: 06 augustus 2007 06:11 AM
  [ # 253 ]
PrutsyLJ schreef:

Heb ik voorraad Wink  We zouden morgen toch al ff naar die gaskleppotmeter kijken. Nou jah, we zien wel even.

ik geloof da da wel goed komt Smile

Profiel  

BX19TZI
> 900 berichten

Gepost: 07 augustus 2007 12:22 AM
  [ # 254 ]

Ik nu een koevoet en een hamer in de auto liggen voor het geval dat ze niet start. Nu start ze natuurlijk weer de hele tijd! Very Happy Heerlijk zo’n BX.

Volgende week gaat ze flink onder handen genomen worden door mijn garage.

- nieuwe startmoter
- nieuwe orginele tellerbak (prijs wil ik niet over praten)
- deurverklikkersysteem fixen
- nieuwe d-riem, spanrollen
- nieuwe distributiekap en nieuwe verdelerkap
- nieuwe gasklep positie meter
- auto laten uitlijnen/balanseren
- alle motersteunrubbers vervangen

Ik besteed deze klus dus uit aan een garage. Hier zal ik dus flink voor in de buidel moeten tasten.
Ik moet toch ergens in de leer gaan bij iemand want ik wil dit gewoon zelf kunnen. Bij wie kan ik dit allemaal leren Wink

Btw een lampje van mijn kentekenplaat is stuk. Kan ik dit als leek vervangen of zeggen jullie kansloos? Laughing

Profiel  

hel1
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2256

Gepost: 07 augustus 2007 12:24 AM
  [ # 255 ]

kan je als leek zomaar oplossen!

zo, dus het werkt nog wel, dat valt dan weer mee
dat heb je met franse auto’s nietwaar

Profiel  

17 van de 37
« Eerste  < Vorige 15 16 17 18 19 Volgende >  Laatste »

© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook