Totaal aantal Berichten: 22
Geregistreerd: 06-07-2006
- XM 3.0 V6 24V Exclusive
Hallo,
Ik wil graag de motor van mijn deurvergrendeling vervangen en/of goed testen. Het gaat om rechtsvoor. Deze weigert vaak (zie ook vaak wel een beetje beweging maar gaat niet open/dicht).
Voor de duidelijkheid, ik heb het forum al aardig afgespeurd, maar heb geen antwoord gevonden op hoe ik dit element helemaal los krijg…
Wat ik tot nog toe heb gedaan:
- element vanaf ‘afstand’ gemeeerd met WD40 en silicionen (eerst WD40, geen effect, naarna silicionen smeer geprobeerd, gene effect)
- bekleding van portier verwijderd
- schuim van bovenste gat verwijderd
- openingshendel binnenkant verwijder (alleen nog stangetje is over)
- drie bouten waarmee hele slot vast zit verwijderd (binnenkant rand portier)
- kleine boutje waarmee sleutelconsole vast zit verwijderd (binnenkant rand portier)
Moet ik nog meer losdraaien? Moet de hele sleutelconsole eruit, of vergeet ik een simpel schroefje om het geheel los te krijgen. Ik neem aan dat dit ding via het bovenste gat naar ‘buiten’ (eigenlijk binnen) moet kunnen. En moet het slot open en/of dicht zijn om dit te verwijderen.
Alvast bedankt!
Totaal aantal Berichten: 22
Geregistreerd: 06-07-2006
- XM 3.0 V6 24V Exclusive
Het is al gelukt.
Voor de geïnteresseerden,
- binnenkant los,
- binnenkant rand deur de drie bouten losdraaien
- binnenkant rand deur het kleine boutje iets hoger losdraaien (achter rubbertje)
- slot kan er nu uit
- deurhendel naar achteren schuiven, de kan er nu af
- nu een beetje pielen de stangetjes loshalen
- let op de kabelboom, deze zit met tape vast aan de deur, om een plastikje gewikkeld, ik heb dit losgehaald, misschien dat dit plastikje niet los hoeft of anders los kan.
nu kan je de console eruit halen.
Totaal aantal Berichten: 359
Geregistreerd: 01-05-2005
- XM Break tct
- XM 2.0i 8v
- Xantia Break 1.8i 16v Pallas
- C5 C5 break difference 2 Ph1
frozensky schreef:Het is al gelukt.
Voor de geïnteresseerden,
- binnenkant los,
- binnenkant rand deur de drie bouten losdraaien
- binnenkant rand deur het kleine boutje iets hoger losdraaien (achter rubbertje)
- slot kan er nu uit
- deurhendel naar achteren schuiven, de kan er nu af
- nu een beetje pielen de stangetjes loshalen- let op de kabelboom, deze zit met tape vast aan de deur, om een plastikje gewikkeld, ik heb dit losgehaald, misschien dat dit plastikje niet los hoeft of anders los kan.
nu kan je de console eruit halen.
Meestal is corrosie de oorzaak dat het mechaniek niet of niet goed meer werkt.Schoonmaken-smeren en testen kan helpen.Meestal draait het uit om een sloop of donor motortje te monteren.Dit heb ik na vele ellende LV ook moeten doen.(bekende XM kwaaltjes>)Let wel bij de montage dat de stangentjes niet verbogen worden en dat de plastic “op slothendel"soepel loopt.Succes.
C5 break ph1. 2004. Zilver. Orga:09599. Color:EZRC.
v/h:L300/Xantia HB’94/XM HB ‘91/XM break TCT ‘98/+ ongv.20 leasewagens