4 van de 36
« Eerste  < Vorige 2 3 4 5 6 Volgende >  Laatste »
   
Goofblikscha’s DIGIT Update.
B_iks
> 1500 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1505
Geregistreerd: 18-08-2005

Gepost: 27 juli 2007 01:32 AM
  [ # 46 ]
Poekoek schreef:

Je bent wel een echt liefhebber, meteen zo met het interieur aan de slag zeg!

Absoluut ja! Zo’n fris interieur geeft mij ook meteen het gevoel dat je auto lekkerder rijdt Confused.

Profiel  
 
vortex
> 1000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1055
Geregistreerd: 13-03-2004

- BX 16V
Gepost: 27 juli 2007 03:11 AM
  [ # 47 ]

ik zag dat je de vloerbedekking eruit had aan de voorzijde. heb je nog gekeken voor roest in de naden rechts en links van de voeten, of ben je dat vergeten ??
kon je dan namelijk gelijk heel mooi zien en bij Exclamation

iig ziet er weer super netjes uit Cool

liever 10 sterren in me ruit, dan 1 op me motorkap Wink

klik op de link voor het hele verslag van de BX 16V

Profiel  
 
GoofBlikscha
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2680
Geregistreerd: 16-01-2005

Gepost: 27 juli 2007 03:32 AM
  [ # 48 ]
vortex schreef:

ik zag dat je de vloerbedekking eruit had aan de voorzijde. heb je nog gekeken voor roest in de naden rechts en links van de voeten, of ben je dat vergeten ??
kon je dan namelijk gelijk heel mooi zien en bij Exclamation

iig ziet er weer super netjes uit Cool

Ik heb alle naden ed nagekeken, en ik heb nergens roest kunnen vinden Cool
Daarnet in de stromende regen nog even gekeken: geen lekkage.. dus waar gisteren dat water vandaan kwam….

Het viel me wel op dat het ‘subframegat’ diy dichtgeplakt was. is het subframe ooit vervangen?


Oja voor ik het weer vergeet, iemand een idee hoelang de distributie er al om ligt??

BMW E38 735i 1998
Citroën C6 2.7HdiF 2007
Acadiane 1984
XM 2.1turboD12 1992
ZX Sport 1.8 1993

Profiel  
 
hel1
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2256
Geregistreerd: 13-06-2005

Gepost: 27 juli 2007 12:14 PM
  [ # 49 ]

wouter vragen, die weet het wel

zo, dus het werkt nog wel, dat valt dan weer mee
dat heb je met franse auto’s nietwaar

Profiel  
 
woutersmits
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3837
Geregistreerd: 08-05-2005

- CX 2200
- CX 2200
Gepost: 27 juli 2007 01:29 PM
  [ # 50 ]

motor:

ik zie op dit plaatje dat de flowmeter precies andersom aangesloten zit dan bij mij. Bij zit rechts de aanvoer en links de uitgang naar de carb…
Wat zou nu de officieele manier zijn?

Profiel  
 
McDean
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7072
Geregistreerd: 21-04-2005

- BX Sport MK2
- AX GT chic
Gepost: 27 juli 2007 03:42 PM
  [ # 51 ]
XBXG schreef:

mag zijn op de jouwe. Meestal zien die velgen er tegenwoordig zo uit:

quote]

die vallen nog mee Laughing

mijne waren erger die ik nu voor me winterbanden heb.
Ze zijn goed op te knappen hoor Wink

Bx, its not just a car! its a lifestyle!!!!

Profiel  
 
Alcyone
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2485
Geregistreerd: 13-05-2004

- Xantia Turbo C.T. Activa "Merak"
Gepost: 27 juli 2007 05:13 PM
  [ # 52 ]

Gefeliciteerd met je Digit! Heb geen tijd nu om alles te lezen jammer genoeg. Wil dat motortje wel weer een keer horen, heb er veel plezier aan gehad. Doe wel ff groot onderhoud aan dat blok want die had er tot mijn Digit wegens roest ter ziele ging, 253K KM gedraaid. Gereden vanaf 218K KM in 2004. Toen al was de status onbekend van distributieriem, kleppen en waterpomp. Olieverbruik was toen overigens NUL.

Over je stereo, bass op max!
http://www.youtube.com/watch?v=PbtdpnCrK7Y
http://www.youtube.com/watch?v=Kw6UWPaTUt0
Zo zou ik m’n motor willen starten. Ik kan dromen, nietwaar? http://www.youtube.com/watch?v=bEYEcVQklvY

Profiel  
 
Alcyone
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2485
Geregistreerd: 13-05-2004

- Xantia Turbo C.T. Activa "Merak"
Gepost: 27 juli 2007 05:16 PM
  [ # 53 ]
woutersmits schreef:

motor:

ik zie op dit plaatje dat de flowmeter precies andersom aangesloten zit dan bij mij. Bij zit rechts de aanvoer en links de uitgang naar de carb…
Wat zou nu de officieele manier zijn?

Volgens de pijlen Razz

Over je stereo, bass op max!
http://www.youtube.com/watch?v=PbtdpnCrK7Y
http://www.youtube.com/watch?v=Kw6UWPaTUt0
Zo zou ik m’n motor willen starten. Ik kan dromen, nietwaar? http://www.youtube.com/watch?v=bEYEcVQklvY

Profiel  
 
Alcyone
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2485
Geregistreerd: 13-05-2004

- Xantia Turbo C.T. Activa "Merak"
Gepost: 27 juli 2007 05:23 PM
  [ # 54 ]
karel schreef:
GoofBlikscha schreef:
XBXG schreef:

Klopt. Bedenk wel dat die boardcomputer is ontworpen in 1984, toen boardcomputers helemaal niet standaard waren. De bediening ervan is ook even wennen, maar als je het doorhebt is het wel leuk. Overigens doet die boardcomputer het helemaal niet, zoals jij eerder schreef. Enkel het klokje werkt en de afgelegde afstand en gemiddelde snelheid. De verbruiksgegevens zijn niet te krijgen wegens de defecte flowmeter.

En die flowmeter is niet te vervangen door een modern exemplaar?
Ik kan me herinneren dat we er een in de acadiane hadden zitten om het verbruik bij te houden…

Oja; enig idee wat er stuk is aan zo’n flowmeter?

Je kunt misschien beter vragen: wat er mis mee is.

Het zijn gevaarlijke dingen omdat ze lek kunnen gaan; er lopen teveel slangen naartoe (en dat is een verbinding tussen de bewegende motor en de stilstaande radiatorbalk) waardoor je meer kansen op slangbreuk hebt.

Ben van mening dat dat gevaar heel erg meevalt, na 3 jaar met zo’n ding onder de kap. Het is echt een kwestie van regelmatig je slangen controleren, zoals je dat met alle benzineslangen dient te doen. Juist de aanvoer en afvoerslang tussen tank en motor zijn kritisch omdat die in de buurt van het uitlaatspruitstuk zitten. Totale slangbreuk is een symptoom van verkeerde lengtes gebruiken en/of verkeerd materiaal en/of verkeerde manier van bevestigen en altijd te lang laten zitten.

Over je stereo, bass op max!
http://www.youtube.com/watch?v=PbtdpnCrK7Y
http://www.youtube.com/watch?v=Kw6UWPaTUt0
Zo zou ik m’n motor willen starten. Ik kan dromen, nietwaar? http://www.youtube.com/watch?v=bEYEcVQklvY

Profiel  
 
Alcyone
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2485
Geregistreerd: 13-05-2004

- Xantia Turbo C.T. Activa "Merak"
Gepost: 27 juli 2007 05:31 PM
  [ # 55 ]
XBXG schreef:

Alcyone was (is?) volgens mij ook van plan om een Conradachtig apparaat om te bouwen voor de BX. Vraag eens aan hem in hoe verre hij daarmee is gevorderd.

Nee geen zin meer in. Kost teveel tijd voor wat het me oplevert.

Over je stereo, bass op max!
http://www.youtube.com/watch?v=PbtdpnCrK7Y
http://www.youtube.com/watch?v=Kw6UWPaTUt0
Zo zou ik m’n motor willen starten. Ik kan dromen, nietwaar? http://www.youtube.com/watch?v=bEYEcVQklvY

Profiel  
 
GoofBlikscha
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2680
Geregistreerd: 16-01-2005

Gepost: 27 juli 2007 05:56 PM
  [ # 56 ]

Goed, als de tzi break verkocht is (dan heb ik weer geld) ga ik dus de distributie plus spanrollen doen, kvs vervangen, lhm spoelen enz. Dat gaat nog wel een maand duren voor dat ik daar weer financiele middelen voor heb. Olie verversen ga ik vandaag of morgen nog doen, ik heb alles daarvoor al in huis.

Oja ik moet zeggen dat deze motor mij erg vreemd in de oren klinkt. Niets aan de hand hoor, maar het was gewoon een geluid wat ik niet eerder gehoord had. (andere XU blokken die ik heb gereden lijken er absoluut niet op) En stationair klinkt het echt als een naaimachine Laughing. Ik vind hem qua geluid erg subtiel. Als je vlink wegtrekt hoor je nog alleen maar een beschaafde roffel.

Vandaag heb ik het hele interieur weer in elkaar gezet, en de boel nog maar een keer schoon gemaakt. Nog een paar keer schoonmaken en alles is weer mooi. (muv de bekleding)

Er zit nu ook een radio in, alleen is de bassluidspreker stuk (niet alleen gescheurd, maar de conus beweegt niet meer) en doen de speakers achter het niet, want het scrollwieltje voor het fader (tussen voorstoellen) is weg. Ik heb er nog wel ergens een liggen, maar heb echt geen idee meer waar….

BMW E38 735i 1998
Citroën C6 2.7HdiF 2007
Acadiane 1984
XM 2.1turboD12 1992
ZX Sport 1.8 1993

Profiel  
 
McDean
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7072
Geregistreerd: 21-04-2005

- BX Sport MK2
- AX GT chic
Gepost: 27 juli 2007 07:11 PM
  [ # 57 ]

heerlijk motorblokje he Cool

en verassend snel Cool

Bx, its not just a car! its a lifestyle!!!!

Profiel  
 
Alcyone
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2485
Geregistreerd: 13-05-2004

- Xantia Turbo C.T. Activa "Merak"
Gepost: 27 juli 2007 07:34 PM
  [ # 58 ]

En dat terwijl ik dat blok eigenlijk redelijk luidruchtig vind vergeleken met de 159A uit m’n “nieuwe” GT/Digit. Idd erg fijn geluid. Af en toe verandert de karakteristiek iets en komt er een geluid bij wat lijkt op een diesel tokkel, vooral bij lage toeren als je wegrijdt in z’n 1.

Over je stereo, bass op max!
http://www.youtube.com/watch?v=PbtdpnCrK7Y
http://www.youtube.com/watch?v=Kw6UWPaTUt0
Zo zou ik m’n motor willen starten. Ik kan dromen, nietwaar? http://www.youtube.com/watch?v=bEYEcVQklvY

Profiel  
 
GoofBlikscha
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2680
Geregistreerd: 16-01-2005

Gepost: 27 juli 2007 10:21 PM
  [ # 59 ]

Even een foto update van vandaag.

De voor zo ver mogelijk schoongemaakte voorstoel, waar een nieuw zitkussen in zit:

De achterbank: (en ja ik moet de ruiten nog schoonmaken Laughing )

De kofferbak toen ik begon:

Kaalgemaakt:

Hoekje 1: (beetje roest, lassen niet nodig)

Hoekje 2:

Zo schoon mogelijk:

Ik moet op de sloop nog even op zoek naar een nieuwe kofferbakmat, uit een BX met wat minder kms.

Oja nog een afbeelding van eergisteren, toen de auto nog vol zat met zooi:


En dan ook nog de romantique broertjes:

En wat ik nou met de 14RE ga doen is nog niet echt duidelijk… Er kwamen al gedachten langs om hem als onderdelenbak te gaan gebruiken voor de Digit…
Ik vermoed nl dat de type 1 politie hier niet zo erg veel moeite mee heeft, omdat de Digit een bedrijgde autosoort is. En ik kan aardig wat spullen gebruiken. Jammergenoeg is de 14RE nog perfect (op lege veerbollen en een missende APK na) dus eigelijk ook zonde…

Iemand intresse in een 14RE voor 250 euro?  Laughing

BMW E38 735i 1998
Citroën C6 2.7HdiF 2007
Acadiane 1984
XM 2.1turboD12 1992
ZX Sport 1.8 1993

Profiel  
 
XBXG
> 15000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 15827
Geregistreerd: 09-11-2004

- Ami 8 Club
Gepost: 28 juli 2007 12:32 AM
  [ # 60 ]

Als ik namens de Type 1 politie mag spreken: sloop die 14RE niet!

Profiel  
 
 
4 van de 36
« Eerste  < Vorige 2 3 4 5 6 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook