19 van de 38
« Eerste  < Vorige 17 18 19 20 21 Volgende >  Laatste »
   
Mechuccio’s 16V-6 [Happy klepper]
Mechuccio
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3455
Geregistreerd: 19-08-2005

- BX 16 Soupapes
- HY HY camper
- XM 2.0i 16V VSX Break
Gepost: 26 juli 2007 03:28 PM
  [ # 271 ]

Na maanden sparen en dromen is het dan eindelijk zover Very Happy de 16V wordt voorzien van een 6-Bak!!!
Momenteel hangt de bak al onder de auto, en het afwerken ervan gebeurt vrijdag (morgen)
Met heeel erg veel dank aan mijn vader zonder wiens kennis en kunde dit geintje waarschijnlijk niet meer dan bloedende vingers en gevloek opgeleverd had Laughing
De fotoreportage van het eerste gedeelte kun je HIER bekijken!

to be continued!!

http://www.mechuccio.nl
Mijn auto’s: XM 2.0i 16V break VSX, HY Camper DA-11-30, BX 16Valve MKII 10-GB-RX
Ex: 7 BX, 1 XM, 1 ZX

Profiel  
 
hel1
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2256
Geregistreerd: 13-06-2005

Gepost: 26 juli 2007 03:36 PM
  [ # 272 ]

stoer! ik ben benieuwd hoe dat gaat rijden

zo, dus het werkt nog wel, dat valt dan weer mee
dat heb je met franse auto’s nietwaar

Profiel  
 
OscarTZDTurbo
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 378
Geregistreerd: 21-06-2006

Gepost: 26 juli 2007 03:46 PM
  [ # 273 ]

dat is wel zeer netjes jongen Cool

Citroën D Special 1970

Profiel  
 
Gepost: 26 juli 2007 04:06 PM
  [ # 274 ]

Netjes Tonie!

Gaat je wiel niet tegen de bak komen bij het afdraaien?

BX 19 RD break -> Dagelijks transport
BX SPORT -> Zondagsknaller

La passion ne s’arrête pas, les restaurations ne s’arrêtaient jamais.

Profiel  
 
Mechuccio
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3455
Geregistreerd: 19-08-2005

- BX 16 Soupapes
- HY HY camper
- XM 2.0i 16V VSX Break
Gepost: 26 juli 2007 04:55 PM
  [ # 275 ]

Bedankt voor de reacties Very Happy

Het wiel zal wellicht in de uiterste bochten tegen de bak kunnen komen, maar dat is wellicht af te stellen zodat dat niet meer kan.
Waar Pa en ik ons momenteel drukker om maken is dat de stabilisatiestang bij een uiterste veerslag tegen het uiteinde van de bak kan knallen, enhard staal tegen aluminium zal niet prettig zijn vrees ik.
Maar we moeten het morgen als allesafgemonteerd is eens bekijken, wellicht kortere stabilisatiestangetjes gebruiken endan dehoogteregelaar opnieuw afstellen. Maar voor alles zal gelukkig een oplossing bestaan (hopen we dan maar Laughing)

http://www.mechuccio.nl
Mijn auto’s: XM 2.0i 16V break VSX, HY Camper DA-11-30, BX 16Valve MKII 10-GB-RX
Ex: 7 BX, 1 XM, 1 ZX

Profiel  
 
mpostma
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 9231
Geregistreerd: 03-01-2004

Gepost: 26 juli 2007 06:03 PM
  [ # 276 ]
Mechuccio schreef:

Bedankt voor de reacties Very Happy

Het wiel zal wellicht in de uiterste bochten tegen de bak kunnen komen, maar dat is wellicht af te stellen zodat dat niet meer kan.
Waar Pa en ik ons momenteel drukker om maken is dat de stabilisatiestang bij een uiterste veerslag tegen het uiteinde van de bak kan knallen, enhard staal tegen aluminium zal niet prettig zijn vrees ik.
Maar we moeten het morgen als allesafgemonteerd is eens bekijken, wellicht kortere stabilisatiestangetjes gebruiken endan dehoogteregelaar opnieuw afstellen. Maar voor alles zal gelukkig een oplossing bestaan (hopen we dan maar Laughing)

Ik meende al iets van wielsporen over de zijkant van de bak te zien.. Is natuurlijk iets waar je vooral bij volle stuuruitslag last van hebt. Lijm er desnoods een plaat kevlar voor. Is wat minder wrijving voor de band.

Het lijkt er toch sterk op dat ze gewoon ipv het dekseltje van de 5 een extra groot deksel erop geklooid hebben. Ben benieuwd hoe dat gelagerd is.

Korter stabilisatorstangetje: dan moet je ook wel de basisveerinstelling van de stabsilisatorstang ook veranderen. Bovendien: als de hoek veranderd waaronder het stangetje de stabilisatorstang “aanduwt” verander je ook de krachten op de stang. Hoe meer die hoek van de 90 graden afwijkt, hoe groter de klappen op de lagering van de stang.

Profiel  
 
Mechuccio
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3455
Geregistreerd: 19-08-2005

- BX 16 Soupapes
- HY HY camper
- XM 2.0i 16V VSX Break
Gepost: 26 juli 2007 07:08 PM
  [ # 277 ]
mpostma schreef:

Ik meende al iets van wielsporen over de zijkant van de bak te zien.. Is natuurlijk iets waar je vooral bij volle stuuruitslag last van hebt. Lijm er desnoods een plaat kevlar voor. Is wat minder wrijving voor de band.

Het lijkt er toch sterk op dat ze gewoon ipv het dekseltje van de 5 een extra groot deksel erop geklooid hebben. Ben benieuwd hoe dat gelagerd is.

Korter stabilisatorstangetje: dan moet je ook wel de basisveerinstelling van de stabsilisatorstang ook veranderen. Bovendien: als de hoek veranderd waaronder het stangetje de stabilisatorstang “aanduwt” verander je ook de krachten op de stang. Hoe meer die hoek van de 90 graden afwijkt, hoe groter de klappen op de lagering van de stang.

Jah, die wielsporen zitten er inderdaad op, maar de man van wie ik de bak kocht had het complete 306gti6 blok in zijn peugeot 306 cabrio gebouwd, en dat pastte kennelijk niet. Ik zal eens aanzien hoe dat gaat lopen onder de BiX.
Dat van die stabilisatorstang is nog een idee, we moeten even kijken wat de meest bevredigende oplossing is.
Als de bak en de stang alleen in de garagestand in contact met elkaar kunnen komen dan volstaat wat mij betreft een rubberen laag op de versnellingsbak om die tik te voorkomen.
Maar het blijft spannend Very Happy en oh jongens wat verheug ik me op de eerste meters…..

http://www.mechuccio.nl
Mijn auto’s: XM 2.0i 16V break VSX, HY Camper DA-11-30, BX 16Valve MKII 10-GB-RX
Ex: 7 BX, 1 XM, 1 ZX

Profiel  
 
Mechuccio
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3455
Geregistreerd: 19-08-2005

- BX 16 Soupapes
- HY HY camper
- XM 2.0i 16V VSX Break
Gepost: 27 juli 2007 12:55 AM
  [ # 278 ]
mssl schreef:

Fantastisch dat je eraan bent begonnen Laughing ! Je hebt het er lang over gehad….maar de verbouwing is echt een feest om te lezen Laughing

Ja he Very Happy maar tis ook geen goedkope grap voor een student.
Al met al kost dit geintje net zoveel als de aanschaf van de 16V en ik ga geen bak verwijderen zonder een koppeling te vervangen, dus dat moest natuurlijk ook nog even aangeschaft worden.
Maar nu is het dan zover Very Happy
Ik kan niet wachten tot morgen als ik de eerste meters kan gaan knallen met mijn unieke-enige-bx-ter-wereld-met-6-bak Very Happy

http://www.mechuccio.nl
Mijn auto’s: XM 2.0i 16V break VSX, HY Camper DA-11-30, BX 16Valve MKII 10-GB-RX
Ex: 7 BX, 1 XM, 1 ZX

Profiel  
 
Harm (verbannen)
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 4105
Geregistreerd: 29-07-2004

Gepost: 27 juli 2007 01:39 AM
  [ # 279 ]

[6-BAK montage in progress!! P20]

Heb ik wat gemist? ben je nou die 6-bak ineens in een Progress aan het knutselen die je al hebt verpatst? Wink

Profiel  
 
hel1
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2256
Geregistreerd: 13-06-2005

Gepost: 27 juli 2007 01:40 AM
  [ # 280 ]
Harm schreef:

[6-BAK montage in progress!! P20]

Heb ik wat gemist? ben je nou die 6-bak ineens in een Progress aan het knutselen die je al hebt verpatst? Wink

tjonge, goed dat jij wèl bij de les bent. maar dan zal dat met die stangetjes bij de 16 klepper wel loslopen Wink

zo, dus het werkt nog wel, dat valt dan weer mee
dat heb je met franse auto’s nietwaar

Profiel  
 
vortex
> 1000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1055
Geregistreerd: 13-03-2004

- BX 16V
Gepost: 27 juli 2007 03:03 AM
  [ # 281 ]

link naar fotoreportage werkt hier niet…kan pagina niet vinden Confused

liever 10 sterren in me ruit, dan 1 op me motorkap Wink

klik op de link voor het hele verslag van de BX 16V

Profiel  
 
Mechuccio
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3455
Geregistreerd: 19-08-2005

- BX 16 Soupapes
- HY HY camper
- XM 2.0i 16V VSX Break
Gepost: 27 juli 2007 03:37 AM
  [ # 282 ]

Tsja, de server blijkt een beetje overbelast, die staat ook maar bij iemand op zolder.
gewoon blijven proberen! de link klopt iig wel!

http://www.mechuccio.nl
Mijn auto’s: XM 2.0i 16V break VSX, HY Camper DA-11-30, BX 16Valve MKII 10-GB-RX
Ex: 7 BX, 1 XM, 1 ZX

Profiel  
 
Mechuccio
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3455
Geregistreerd: 19-08-2005

- BX 16 Soupapes
- HY HY camper
- XM 2.0i 16V VSX Break
Gepost: 28 juli 2007 01:45 AM
  [ # 283 ]

En we zijn weer verder gegaan vandaag.
Allereerst hulde aan mijn Pa!! Hij heeft alle hydrauliek opnieuw op zijn plek gehangen, en het bakeinde van de linker aandrijfas overgezet.
De 6-bak is niet zo heel erg plug&play; als ik dacht, de HD-pomp is zo te plaatsen, maar de rest van het hydro spul past voor geen meter meer!
De hd-regelaar en het verdeelblok dat daarboven hangt kan niet meer geplaatst worden op de plek waar het bedoelt is, maar moet een stuk hoger komen te hangen en ook de plaatsing ten opzichte van elkaar verandert. dat houdt dus is dat de stalen leidingen allemaal verbogen en verhangen moeten worden en dat is nogal arbeidsintensief.
Verder loop je nog tegen legio andere kleine dingetjes aan die gaan tegenwerken, maar goed de aanhouder wint zullen we maar zeggen!

Helaas helaas kan ik nog niet met de auto rijden Crying or Very sad hij is helemaal afgemonteerd, maar bij het starten liep ik meteen tegen 2 probleempjes aan:

probleem 1: de motor loopt meteen 4000 toeren stationair, vanwege het 2e probleem heb ik hier niet meer naar gekeken, maar heeft iemand enig idee wat dit kan veroorzaken? ik ben er zeker van dat alle slangen op hun plek zitten en ook de gaskabel staat niet te strak, de gasklep is gewoon helemaal gesloten, en toch bleren.

probleem 2: bij het monteren van de 6bak is de stalen leiding van de stuurbekrachtiging klem komen te zitten en hier zit dus nu een mooi gaatje in. erg jammer dus, want nu kom ik niet meer weg Sad Maar goed, niet getreurd, diezelfde leiding hangt onder mijn TRI dus zondag gaan we maar weer verder. leidingkje omhangen en eens nagaan waarom het toerental zo belachelijk hoog is.

Maar in elkaar zit ie. en als alles in één keer goed gaat wordt het leven ook maar saai zegt men wel eens Laughing ik leg me er voor vanavond maar bij neer! lekker biertje erbij en mijmeren over het rijden met de 6bak.

Foto’s van vandaag met nog wat tekst en uitleg vind je HIER

http://www.mechuccio.nl
Mijn auto’s: XM 2.0i 16V break VSX, HY Camper DA-11-30, BX 16Valve MKII 10-GB-RX
Ex: 7 BX, 1 XM, 1 ZX

Profiel  
 
marx-7
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 932
Geregistreerd: 09-09-2005

Gepost: 28 juli 2007 01:13 PM
  [ # 284 ]

Pfff, je moet maar durven, maar mooi projectje!

Nog ‘n geluk dat je de TRI al op de nominatie had staan om als onderdelen bak te gaan gebruiken…..komt zo’n rijdend magazijntje toch goed van pas Wink

Marc

ex-bx gt
ex-bx tri
ex-saxo
ex-xantia
ex-bx progress
ex-C4 Picasso
2012 C5 Tourer

Profiel  
 
Simpele Ziel
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7098
Geregistreerd: 29-07-2003

Gepost: 28 juli 2007 02:13 PM
  [ # 285 ]

je kan niet van je pieken genieten zonder dalen… Wink

BMW E91 30D Touring, BMW E36 320i Cabrio
Ex BX 16v, Ex AX GTI

Profiel  
 
 
19 van de 38
« Eerste  < Vorige 17 18 19 20 21 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook