2 van de 2
 < Vorige 1 2
   
Koeling NO problem
Ree
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5164
Geregistreerd: 29-06-2004

- HY H78 1600
- Dyane Akadyane
- Traction Avant 15
Gepost: 25 juli 2007 01:54 PM
  [ # 16 ]

Ik heb met mij 2 rijen radiator ook nooit problemen gehad, behalve als ik ze opzocht Wink

Dus voldoende toeren maken wanneer je een berg beklimt en bij een lange file boven de 30 graden op benzine rijden.

Ik kan dergelijke projectjes wel waarderen, maar noodzakelijk is het zeker niet Wink

Groet,

Ree

Forget safety.
Live where you fear to live.
Destroy your reputation.
Be notorious.

― Rumi

Profiel  
 
vikingo
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 736
Geregistreerd: 10-05-2005

Gepost: 25 juli 2007 03:07 PM
  [ # 17 ]
Mr. Smith schreef:

Kben wel benieuwd wat het verschil is in koelvermogen tussen een 2rijen en 3rijen..

scheelt hem gemakkelijk 10 a 15 graden minder met een 3 rijen.

Profiel  
 
vikingo
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 736
Geregistreerd: 10-05-2005

Gepost: 25 juli 2007 03:11 PM
  [ # 18 ]
vlietmansje schreef:

Mij DSuper met optionele (korte) 5-bak krijgt het na halfuurtje 130km/u langzaamaan te warm, de temp-lamp gaat flauwtjes branden als de meter ook tegen het rood aangaat, terugzakken naar 120 km/u is dan voldoende om terug te vallen naar betere temperaturen.
In de stad en op de buitenweg blijft de motor veel beter op temperatuur.

Dit hoeft niet perse aan je koelcircuit te liggen, anders zou hij ook te warm lopen in stadsverkeer.. kan bvb ook bij de voorontsteking zitten..

Profiel  
 
paso
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9613
Geregistreerd: 10-08-2005

Gepost: 25 juli 2007 05:18 PM
  [ # 19 ]

mijn Berlingo op gas loopt ook hoog op in temperatuur, ik heb een 2é fan bijgeplaatst en dat werkt heel goed
de Berlingo heeft er plaats voor maar de DS niet als ik het zo bekijk een fan met meer vermogen is dan ook een mogelijke oplossing

Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005,  Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017

Profiel  
 
vlietmansje
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2967
Geregistreerd: 15-01-2007

- ID/DS DSuper LPG 4bak Méchanique
Gepost: 25 juli 2007 09:52 PM
  [ # 20 ]

(Voor)ontsteking kan sowieso probleem zijn, mijn andere DS had ook versleten bediening van de vervroeging, de kunststof nok in de contactcassette verbrokkelde gewoon! Op deze wagen heb ik nu 123-ontsteking staan; heel tevreden mee.
Deze DS wordt ook niet warm.

Maar zoals gezegd, ga eerst de radiator schoonmaken: er zijn diverse middeltjes te koop, dus ik heb idd de verpakking goed gelezen om te voorkomen dat de boel gaat lekken!

knuffel

Profiel  
 
Mr. Smith
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1184
Geregistreerd: 21-12-2005

Gepost: 26 juli 2007 02:44 AM
  [ # 21 ]
bogaard77 schreef:

Het probleem van vlietmansje had ik ook. Ik stond met de eerst erit in de ardennen met een kokende motor…
Haal deze radiator eruit en zet er een gereviseerde 3 rijer in.

Hoe was je toen bepakt en geladen ?

Gootsteenstopper is één ding, en erg aggressief dat ik alleen in de radiator zou gebruiken.
Mag een ontkalker daar en tegen voor huishoud apparaten in de motorblok gebruikt mogen worden ?

La Bombe Qui Tue : Noblesse oblige

Profiel  
 
vlietmansje
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2967
Geregistreerd: 15-01-2007

- ID/DS DSuper LPG 4bak Méchanique
Gepost: 26 juli 2007 12:14 PM
  [ # 22 ]
vlietmansje schreef:

Maar zoals gezegd, ga eerst de radiator schoonmaken: er zijn diverse middeltjes te koop, dus ik heb idd de verpakking goed gelezen om te voorkomen dat de boel gaat lekken!

Even bij de les: de radiator wordt wel gedemonteerd, dus geen middeltjes in het koelcircuit van de motor!
Verder even een schuurpapiertje door de binnenkant van de slangen en montage zonder lekken.

knuffel

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25571
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 27 juli 2007 01:55 PM
  [ # 23 ]
Mr. Smith schreef:
bogaard77 schreef:

Het probleem van vlietmansje had ik ook. Ik stond met de eerste rit in de ardennen met een kokende motor…
Haal deze radiator eruit en zet er een gereviseerde 3 rijer in.

Hoe was je toen bepakt en geladen ?

 

Twee man en een hele zware tent…

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
 
2 van de 2
 < Vorige 1 2
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook