sans-pareil schreef:Om het V-Power topic nieuw leven in te blazen, ik ben tegenwoordig V-Power bij wijze van experiment in mijn CX aan het gooien… en ik moet zeggen, ik krijg de indruk dat ie zeker soepeler rijdt..
Ik gooi het de laatste tijd ook V-power erin en inderdaad, de motor loopt rustiger en soepeler, maar de auto is niet echt merkbaar feller.
Ook het verbruik is niet echt bijzonder anders.
Ik weet niet wat er zo anders is aan V-power dan met de oude Pura bezine, daar merkte ik wel een groter verschil in stillere/fellere motor.
M&M schreef:Vanaf 1 januari is er bij Shell Euro 95 met biocomponent ....
wel leuk van shell maar deze brandstof wordt wel een stuk duurder in 2007
Totaal aantal Berichten: 7774
Geregistreerd: 30-11-2005
- C4 (2004-heden) Cactus PureTech 110 Shine EAT6
Effe oud topicje afstoffen.
Sinds ik mijn nieuwe Xsara met 110pk Hogedruk Diesel Injectie zelfontbrander beest heb, ben ik bewust alleen maar voor de premium-diesels gegaan - V-power diesel, Total Excellium diesel, BP Ultimate Diesel (de laatste moet ik nog proberen). Dit met name vanwege de zuiverheid van de brandstof. Ook bewaar ik alle benzinebonnetjes mocht er onverhoopt iets mis zijn.
Waarom - vraag je je nu misschien af - ben je daar zo voorzichtig mee? Het dieselsysteem van de HDi’ mag dan misschien high tech maar toch bewezen betrouwbaar zijn, mocht je er stukken aan krijgen ben je qua kosten serieus de pineut. Behalve dus dat bij mij om de 20K het dieselfilter vervangen wordt, tank ik alleen de duurste peut.
Zijn er mensen met positieve/negatieve premium diesel ervaring? Zo kan ik me voorstellen dat zandvoorta achteraf misschien ook de witte pomp liever had gemeden..
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Totaal aantal Berichten: 3779
Geregistreerd: 25-05-2004
- XM 3.0 V6 24v
- XM 2.0i 8v
bartus schreef:Wat is zo’n ‘‘witte pomp’’ precies dan?
Totaal aantal Berichten: 3779
Geregistreerd: 25-05-2004
- XM 3.0 V6 24v
- XM 2.0i 8v
2e-hands lijkt me niet…
maar als je een hypergevoelig motortype hebt kan het wellicht problemen geven
DigiDaan schreef:Ook bewaar ik alle benzinebonnetjes mocht er onverhoopt iets mis zijn.
Waarom - vraag je je nu misschien af -
en heb je dan ook alle bonnetjes van de vorige eigenaar?
Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005, Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017
Totaal aantal Berichten: 7774
Geregistreerd: 30-11-2005
- C4 (2004-heden) Cactus PureTech 110 Shine EAT6
bartus schreef:2e hands ‘‘prut’’ dus..
Niet per sé. In mijn vorige auto ook vaak bij een niet-landelijke keten getankt. Maar mocht het misgaan is er niet te herleiden waar de benzine of diesel vandaan is gekomen. Bonnetjes bewaren is dus het devies. Niet zo lang geleden hebben ze bij een shell langs de A4 ook foute benzine geleverd. Alleen mensen met aantoonbare bewijzen (dus bonnetje) kwamen in principe in aanmerking voor restitutie en reparatiekosten - alhoewel aan de hand van camerabeelden ook een en ander vast te stellen moet zijn geweest..
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Totaal aantal Berichten: 7774
Geregistreerd: 30-11-2005
- C4 (2004-heden) Cactus PureTech 110 Shine EAT6
paso schreef:DigiDaan schreef:Ook bewaar ik alle benzinebonnetjes mocht er onverhoopt iets mis zijn.
Waarom - vraag je je nu misschien af -
en heb je dan ook alle bonnetjes van de vorige eigenaar?
Nee, maar ik heb de boel laten controleren door de dealer en weet dat het nu goed zit - alle filters vervangen en de boel is in orde.
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Totaal aantal Berichten: 5164
Geregistreerd: 29-06-2004
- HY H78 1600
- Dyane Akadyane
- Traction Avant 15
Starks is er iets mis, en dan? Ga je uitrekenen welk procent bij welke pomp vandaan komt en vervolgens de pomphouders aansprakelijk stellen voor het bewuste percentage van de reparatiekosten?
Bonnetjes is handig als je iets wilt ruilen, maar bewaren voor het geval er iets mis gaat met je motor lijkt me nutteloos.
Groet,
Ree
ps, ik had laatst met mijn HY van die superdeluze benzine gekocht, en hij deed ineens 1:9 in berachtig gebeid…
Forget safety.
Live where you fear to live.
Destroy your reputation.
Be notorious.
― Rumi
DigiDaan schreef:paso schreef:DigiDaan schreef:Ook bewaar ik alle benzinebonnetjes mocht er onverhoopt iets mis zijn.
Waarom - vraag je je nu misschien af -
en heb je dan ook alle bonnetjes van de vorige eigenaar?
Nee, maar ik heb de boel laten controleren door de dealer en weet dat het nu goed zit - alle filters vervangen en de boel is in orde.
dan moet je miniaal een bewijs van die controle hebben, een factuur bvb. waar het op staat
doe je eigenlijk veel km’s? anders is het overwegen van een tankkaart misschien een optie, krijg je op het einde van de maand een net overzicht met km standen erbij
maar dan ben je weer beperkt tot dat ene merk
Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005, Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017
Totaal aantal Berichten: 7774
Geregistreerd: 30-11-2005
- C4 (2004-heden) Cactus PureTech 110 Shine EAT6
Als er iets stuk gaat en het valt mogelijkerwijs te herleiden naar slechte brandstof heb ik met een bonnetje in ieder geval iets in handen om dat aan te tonen. Toegegeven, dat is wel een doemscenario.
Toch zal ik de duurdere diesels blijven tanken en witte pompen mijden omdat elk risico op vuil in het systeem uit de weg wil gaan. Als dit dan ook schonere en zuiniger verbranding oplevert dan heb ik die tien cent per liter daar best voor over.
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!