2 van de 3
 < Vorige 1 2 3 Volgende > 
   
Digit-avontuur deel II (exit TZI automatic)
stoterstangen90
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2230
Geregistreerd: 30-06-2005

Gepost: 28 juli 2007 12:02 AM
  [ # 16 ]
jaco schreef:

Shit! Val ik even door de mand… Laughing

gas los en koppeling in.

<————mag de 130 niet staan…...........
John Blauw, de man met de gouden praatjes.

Profiel  
 
GoofBlikscha
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2680
Geregistreerd: 16-01-2005

Gepost: 28 juli 2007 12:16 AM
  [ # 17 ]
stoterstangen90 schreef:
jaco schreef:

Shit! Val ik even door de mand… Laughing

gas los en koppeling in.

Dan klopt ie nog niet, bij zo’n snelheid moet de ‘straat’ helemaal tot achteraan verlicht zijn dacht ik zo. (tenzij je dash stuk ik, maar ik geloof dat dat mijn dash is, en die doet het perfect Laughing )

gaat wel erg oftoppic trouwens…

BMW E38 735i 1998
Citroën C6 2.7HdiF 2007
Acadiane 1984
XM 2.1turboD12 1992
ZX Sport 1.8 1993

Profiel  
 
XBXG
> 15000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 15822
Geregistreerd: 09-11-2004

- Ami 8 Club
Gepost: 28 juli 2007 12:36 AM
  [ # 18 ]
bartus schreef:

Gaat het je nou niet aan het hard je tzi te parkeren daar?

Ik vind het jammer dat ik nu niet meer kan genieten van de fantastische automaatbak. Voor de rest ben ik blij dat dit hok van de weg is, dat de gehele buurt niet meer ruikt naar motorolie en niet meer vol ligt met LHM.
Uiteraard kan ik ‘m nu schorsen (scheelt een hele hoop wegenbelasting) en de verzekering kan opgezegd worden.

Ik heb met de PH-85-BJ, die ook al van Hel1 was, eens 197 op het dashboard geklokt. Aangezien ik toen aan het racen was tegen de witte GTI van Harm, vond ik het belangrijker om beide handen aan het stuur te houden ipv een fotocamera vast te houden.  Rolling Eyes

Profiel  
 
BX-newbee
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 197
Geregistreerd: 17-04-2006

Gepost: 28 juli 2007 12:44 AM
  [ # 19 ]
XBXG schreef:
bartus schreef:

Gaat het je nou niet aan het hard je tzi te parkeren daar?

Ik heb met de PH-85-BJ, die ook al van Hel1 was, eens 197 op het dashboard geklokt. Aangezien ik toen aan het racen was tegen de witte GTI van Harm, vond ik het belangrijker om beide handen aan het stuur te houden ipv een fotocamera vast te houden.  Rolling Eyes

Dat was een wijze beslissing
Wink

Profiel  
 
hel1
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2256
Geregistreerd: 13-06-2005

Gepost: 28 juli 2007 09:09 PM
  [ # 20 ]

ja, die “85” wil wel, hoewel ie nog beter moet kunnen als ie weer de goede carburateur heeft

zo, dus het werkt nog wel, dat valt dan weer mee
dat heb je met franse auto’s nietwaar

Profiel  
 
Harm (verbannen)
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 4105
Geregistreerd: 29-07-2004

Gepost: 29 juli 2007 02:25 AM
  [ # 21 ]

Ik heb met de PH-85-BJ, die ook al van Hel1 was, eens 197 op het dashboard geklokt. Aangezien ik toen aan het racen was tegen de witte GTI van Harm, vond ik het belangrijker om beide handen aan het stuur te houden ipv een fotocamera vast te houden

Dat was ik alweer vergeten Smile maar ik kan me niet herinneren dat we zo hard gingen, ik heb met de GTi nooit harder dan 193 ofzo op de teller gereden.

Profiel  
 
XBXG
> 15000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 15822
Geregistreerd: 09-11-2004

- Ami 8 Club
Gepost: 29 juli 2007 07:53 AM
  [ # 22 ]
Harm schreef:

Ik heb met de PH-85-BJ, die ook al van Hel1 was, eens 197 op het dashboard geklokt. Aangezien ik toen aan het racen was tegen de witte GTI van Harm, vond ik het belangrijker om beide handen aan het stuur te houden ipv een fotocamera vast te houden

Dat was ik alweer vergeten Smile maar ik kan me niet herinneren dat we zo hard gingen, ik heb met de GTi nooit harder dan 193 ofzo op de teller gereden.

Ik weet het nog precies. Zomer 2005 scheurden we samen van Breda naar Dirksland. In Zeeland ging de teller tot 197 in mijn Digit.  Wink

Profiel  
 
Alcyone
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2485
Geregistreerd: 13-05-2004

- Xantia Turbo C.T. Activa "Merak"
Gepost: 30 juli 2007 07:23 PM
  [ # 23 ]

En bij 100 KM/H de Digit teller al 108 aangeeft… Of dat exemplarisch was weet ik niet, maar ik had erg goed zicht op de teller van de Modus waar ik toen naast reed.

Honderdzevenennegentig met een Digit kan alleen als je ver in het rood aan het gassen bent, die fabrieksopgave van 185 ECHTE kilometers lijkt me aan de rand van de rode zone. Persoonlijk kies ik er geen seconde voor om een topsnelheid van een auto te testen, als je zo langdurig boven de 12 m/s zuigersnelheid zit. Dat is echt moordend voor je blok, kun je net zo goed je luchtfilter verwijderen en af en toe zand voeren.

Aan de andere kant kan zo’n lolletje best aangezien we het over ouwe rotauto’s hebben die naar modale begrippen geen drol waard zijn.

Iemand een GPS te leen? Kun je de werkelijke snelheid van je Digit aflezen.

Over je stereo, bass op max!
http://www.youtube.com/watch?v=PbtdpnCrK7Y
http://www.youtube.com/watch?v=Kw6UWPaTUt0
Zo zou ik m’n motor willen starten. Ik kan dromen, nietwaar? http://www.youtube.com/watch?v=bEYEcVQklvY

Profiel  
 
mpostma
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 9231
Geregistreerd: 03-01-2004

Gepost: 30 juli 2007 07:32 PM
  [ # 24 ]
Alcyone schreef:

Iemand een GPS te leen? Kun je de werkelijke snelheid van je Digit aflezen.

Harm heeft zijn teller wel aan de GPS geijkt. Die bleek verrekte nauwkeurig en zelfs te negatief bij hoge snelheden.

Profiel  
 
vortex
> 1000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1055
Geregistreerd: 13-03-2004

- BX 16V
Gepost: 30 juli 2007 07:34 PM
  [ # 25 ]
XBXG schreef:

Ik heb met de PH-85-BJ, die ook al van Hel1 was, eens 197 op het dashboard geklokt. Aangezien ik toen aan het racen was tegen de witte GTI van Harm, vond ik het belangrijker om beide handen aan het stuur te houden ipv een fotocamera vast te houden.  Rolling Eyes

tja, ik heb toch ook met 230 nog een filmpje gemaakt Laughing
trouwens, 6200 toeren met een 8-klepper kan nog wel hoor, als het maar niet voor een lange periode is.
bij 6500 toeren vloog de GTi 8-klepper van mij nog niet in de begrenzer…..om over een (mijn) 16-kleppert nog maar te zwijgen Wink

liever 10 sterren in me ruit, dan 1 op me motorkap Wink

klik op de link voor het hele verslag van de BX 16V

Profiel  
 
hel1
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2256
Geregistreerd: 13-06-2005

Gepost: 31 juli 2007 12:49 AM
  [ # 26 ]

nou, ik heb in die digit mèt GPS gereden en bij 105 op de teller rijdt de digit 100 op de GPS. dus dat is ook weer opgelost. (of moet ik mijn GPS ook laten ijken?)

zo, dus het werkt nog wel, dat valt dan weer mee
dat heb je met franse auto’s nietwaar

Profiel  
 
C4 Berline
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 187
Geregistreerd: 03-07-2007

Gepost: 31 juli 2007 02:56 AM
  [ # 27 ]

Ik heb al gemerkt dat de snelheid op de gps nt overeenkomt met de echte snelheid.
Zowel in m’n ex berlingo als in m’n nieuwe C4 met digitale snelheidsmeter.
De Gps “liegt” tot ongeveer een 5 a 7 km/h

Profiel  
 
Mechuccio
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3455
Geregistreerd: 19-08-2005

- BX 16 Soupapes
- HY HY camper
- XM 2.0i 16V VSX Break
Gepost: 01 augustus 2007 12:46 AM
  [ # 28 ]

ik denk eigenlijk eerder dat dat andersom is Very Happy
Mijn TRI liep trouwens wel behoorlijk nauwkeurig op met de GPS, tot 170 gaven ze exact gelijke waardes aan, daarboven was het niet echt prettig karren met hem Laughing

http://www.mechuccio.nl
Mijn auto’s: XM 2.0i 16V break VSX, HY Camper DA-11-30, BX 16Valve MKII 10-GB-RX
Ex: 7 BX, 1 XM, 1 ZX

Profiel  
 
karel
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5738
Geregistreerd: 25-08-2003

Gepost: 01 augustus 2007 12:50 AM
  [ # 29 ]
C4 Berline schreef:

Ik heb al gemerkt dat de snelheid op de gps nt overeenkomt met de echte snelheid.
Zowel in m’n ex berlingo als in m’n nieuwe C4 met digitale snelheidsmeter.
De Gps “liegt” tot ongeveer een 5 a 7 km/h

Wat het in dit topic doet is me een raadsel, maar de C4 die ik te leen had, had zeker een afwijking van een kilometer of 6 a 7 tov het radar-bord langs de weg. Ik zou die GPS dus eerder geloven…

Ich bin ein Breaker

Profiel  
 
C4 Berline
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 187
Geregistreerd: 03-07-2007

Gepost: 01 augustus 2007 01:32 AM
  [ # 30 ]
karel schreef:
C4 Berline schreef:

Ik heb al gemerkt dat de snelheid op de gps nt overeenkomt met de echte snelheid.
Zowel in m’n ex berlingo als in m’n nieuwe C4 met digitale snelheidsmeter.
De Gps “liegt” tot ongeveer een 5 a 7 km/h

Wat het in dit topic doet is me een raadsel,

Een paar post terg ging het over snelheid op dashboard en gps Wink

karel schreef:

maar de C4 die ik te leen had, had zeker een afwijking van een kilometer of 6 a 7 tov het radar-bord langs de weg. Ik zou die GPS dus eerder geloven…

Die radarborden (bij mij op de arbeidsplaats staan er ook) zijn niet ge-ijkt.
De ene geeft een lagere snelheid aan en de andere een hogere, met de zelfd snelheid op het dashboard.

De snelheid die op het gps toestel staan is afhankelijk van merk tot merk (lees nauwkeurigheid).

Als je naar de hoogte kijkt waarop je je bevind zie je zelfs op een vlakke baan op het vlakke land een significant verschil alhoewel het er niet is.
Nog niet gesproken over de juistheid van bepaling op een brede weg met een middenbaan van 2x2 + buiten baan 2x2.
De ene keer rij je op het midden gedeelte en een beetje later op de buitenbaan Confused

Profiel  
 
 
2 van de 3
 < Vorige 1 2 3 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook