1 van de 4
 1 2 3 Volgende >  Laatste »
   
mayonaise vorming in koelvloeistof tank
davido
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 102
Geregistreerd: 28-03-2007

Gepost: 28 juli 2007 06:54 PM

hallo

bij het controleren van mijn koelvloeistof stuitte ik op brijerig troep (mayonaise)in koelvloeistof tank.waar komt die troep vandaan duidt dit op een defect?
Ik heb ergens gelezen over mayo.vorming kan mbv zoekfunctie het niet vinden.

mvg

Profiel  
 
Matthijs2006
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2276
Geregistreerd: 05-11-2006

Gepost: 28 juli 2007 07:05 PM
  [ # 1 ]

Errr….dit is een typische lekke koppakking denk ik….

Ze noemen het ook mayo… het is olie die door de KVS zit…

Rijdt je auto verder ok? Geen witte rook uit de uitlaat?

Profiel  
 
wendela (verbannen)
> 8000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 8480
Geregistreerd: 19-05-2007

- CX 25 RD break, Jacqueline
- BX 1.9 TURD, de Euro
Gepost: 28 juli 2007 07:14 PM
  [ # 2 ]

dit onstaat ook door alleen maar korte ritjes rijden. hoeft niet per se direct een lekke pakking te zijn, maar het kan wel.

Profiel  
 
hasimera
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 53
Geregistreerd: 25-05-2005

Gepost: 28 juli 2007 07:18 PM
  [ # 3 ]

Kijk ook even of je kvs borreld als de motor loopt.

Profiel  
 
davido
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 102
Geregistreerd: 28-03-2007

Gepost: 28 juli 2007 07:50 PM
  [ # 4 ]

oej koppakking,dan wordt het dokken Rolling Eyes

tot nu toe rijdt deze oke,geen wiite rook of zo,en hoe kan ik die gat dichten met bepaalde korrels?

en hoe kan ik die tanke schoonmaken en nieuwe koelvl.stof in gooien?

mvg

Profiel  
 
Matthijs2006
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2276
Geregistreerd: 05-11-2006

Gepost: 28 juli 2007 08:04 PM
  [ # 5 ]

Er zijn hier meerdere mensen die heel goed koppakkingen kunnen fixen, bijvoorbeeld Sohail of Wupke.

Dus als het inderdaad de koppakking is, dan kan die hier op het forum denk ik tegen een goede prijs gerepareerd worden.

Ik denk dat je het KVS-circuit kunt laten leeglopen en daarna opnieuw kunt vullen. Er zit een ventiel ergens onderin de auto of onderin de radiateur.

Profiel  
 
mark15
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 245
Geregistreerd: 06-08-2006

- Xsara 1.6i coupe chrono
Gepost: 28 juli 2007 11:12 PM
  [ # 6 ]
Matthijs2006 schreef:

Ik denk dat je het KVS-circuit kunt laten leeglopen en daarna opnieuw kunt vullen. Er zit een ventiel ergens onderin de auto of onderin de radiateur.

Of gewoon een slang los trekken.  toch???

garagestmarien schreef:

dit onstaat ook door alleen maar korte ritjes rijden. hoeft niet per se direct een lekke pakking te zijn, maar het kan wel.

Bij korte ritjes zit die mayo in je motorolie, volgens mij niet in je kvs.

gr mark

Profiel  
 
hasimera
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 53
Geregistreerd: 25-05-2005

Gepost: 28 juli 2007 11:33 PM
  [ # 7 ]

Je hoeft niet eerst witte rook te hebben voordat de koppakking het begeeft.
Ik ben ook door gereden na een beetje mayonaise.
(6000kilometer)
Maar het houdt een keer op.
Maar als het zoveel kost, waarom probeer je het dan niet zelf.
Wie niet waagt, wie niet wint.

Profiel  
 
hel1
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2256
Geregistreerd: 13-06-2005

Gepost: 28 juli 2007 11:38 PM
  [ # 8 ]

maar het kan ook gewoon komen door het rijden van kleine stukjes, het is niet altijd dramatisch… schoonmaken die sludge en kijken of het terugkomt..

zo, dus het werkt nog wel, dat valt dan weer mee
dat heb je met franse auto’s nietwaar

Profiel  
 
hasimera
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 53
Geregistreerd: 25-05-2005

Gepost: 29 juli 2007 12:12 AM
  [ # 9 ]

Van kleine stukjes rijden krijg je een beetje oppervlakkige mayo maar als je er echt een dotje op ziet liggen dan is het toch echt raak.
Ik wil je niet zenuwachtig maken maar we moeten er ook niet om heen draaien.
Er bij gezegd, dat ik er na constatering, nog ruim 6000 km ongestoord mee heb gereden.

Profiel  
 
hel1
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2256
Geregistreerd: 13-06-2005

Gepost: 29 juli 2007 12:15 AM
  [ # 10 ]

we weten niet eens wat voor een auto het is en ik kan je verzekeren dat het bij een bx behoorlijk veel kan zijn.
en dat krijg je er op een gegeven moment ook niet meer uit door een eind te rijden

zo, dus het werkt nog wel, dat valt dan weer mee
dat heb je met franse auto’s nietwaar

Profiel  
 
davido
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 102
Geregistreerd: 28-03-2007

Gepost: 29 juli 2007 12:57 AM
  [ # 11 ]

het is nl een zx 1.4i 117000km op de teller bj september 1995,

en om precies te zijn groene kleur Rolling Eyes ,

ik ga die tankje maar eens schoonmaken en nieuwe kvs ingooien en kijken wat deze doet

ik kan het zelf niet om de koppakking te repareren.
maar las het aan de koppakking ligt waarom loopt de motortempuratuur niet op,ligt tussen 90 en 100

mvg

Profiel  
 
hel1
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2256
Geregistreerd: 13-06-2005

Gepost: 29 juli 2007 02:18 AM
  [ # 12 ]

omdat de koeling van de auto normaal blijft
het is niet zo dat de KVS wegstroomt of zo.
maar eerst checken of het wel zo is dat de koppakking stuk is. daar zijn allerlei draadjes over te vinden met de zoekfunktie van het forum

zo, dus het werkt nog wel, dat valt dan weer mee
dat heb je met franse auto’s nietwaar

Profiel  
 
hasimera
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 53
Geregistreerd: 25-05-2005

Gepost: 29 juli 2007 04:14 AM
  [ # 13 ]

De pakking kan op verschillende plekken lek zijn. Tussen olie en kvs geeft mayonaise onder de oliedop.
Tussen kvs en de cylinder geeft geborrel bij de radiateurdop (of expantievaatje).
Hou het peil van de kvs in de gaten. Als deze goed blijft en de temperatuur ook dan zou ik me niet te veel zorgen maken.

Profiel  
 
ZX1.4i
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 12522
Geregistreerd: 15-04-2004

- C5 1.6 HDIF
Gepost: 29 juli 2007 04:36 AM
  [ # 14 ]
davido schreef:

het is nl een zx 1.4i 117000km op de teller bj september 1995,

en om precies te zijn groene kleur Rolling Eyes ,

ik ga die tankje maar eens schoonmaken en nieuwe kvs ingooien en kijken wat deze doet

ik kan het zelf niet om de koppakking te repareren.
maar las het aan de koppakking ligt waarom loopt de motortempuratuur niet op,ligt tussen 90 en 100

Een 1.4i is een TU motor, dit type motor is berucht om zijn lekkage na 100.000km of 10 jaar ben je aan de beurt.
Zeer waarschijnlijk heb je ook lekkage linksvoor bij de cylinderkop, net boven de dynamo.

Mayo vorming door korte ritjes bij dit type auto valt overigens mee, de 1.6i zoals in de BX heeft hier duidelijk meer problemen mee, maar dat is constructie technisch.

Waar ergens woon je, laat eens door iemand naar je ZX kijken, ik wil er ook wel naar kijken als je in de omgeving van Rotterdam woont.

Voor meer info over het fenomeen lekke koppakking bij een TU motor, zie mijn verhaal en foto’s http://www.citroen-forum.nl/viewtopic.php?t=164180&start=0

Profiel  
 
davido
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 102
Geregistreerd: 28-03-2007

Gepost: 29 juli 2007 03:08 PM
  [ # 15 ]

ik woon in bergen op zoom,dus maw het ligt 100% aan kopakking??

misschien tijd voor andere auto??

nuttige link trouwens

mvg

Profiel  
 
 
1 van de 4
 1 2 3 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook