8 van de 14
« Eerste  < Vorige 6 7 8 9 10 Volgende >  Laatste »
   
Foto’s van de nieuwe Citroën C5 uitgelekt
Elmo87
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 96
Geregistreerd: 13-03-2006

Gepost: 28 juni 2007 01:00 PM
  [ # 106 ]
Citrophile schreef:
MaartenH schreef:

zou de nieuwe c5 gewoon HP geveerd zijn?

Jazeker, met de wielgeleiding van de C6/407 vandaar ook de 5 wielbouten.

Weet je het zeker?? Ik lees in de Autoweek (nou hoeft dat niet al teveel te zeggen) van deze week hele andere dingen.. “Geen veerbollen” bijvoorbeeld

“Savoir Vivre!”
CITROfans.nl
Citroën-Online.nl

Profiel  
 
eviltwin
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2937
Geregistreerd: 17-03-2005

Gepost: 28 juni 2007 01:11 PM
  [ # 107 ]
Elmo87 schreef:
Citrophile schreef:
MaartenH schreef:

zou de nieuwe c5 gewoon HP geveerd zijn?

Jazeker, met de wielgeleiding van de C6/407 vandaar ook de 5 wielbouten.

Weet je het zeker?? Ik lees in de Autoweek (nou hoeft dat niet al teveel te zeggen) van deze week hele andere dingen.. “Geen veerbollen” bijvoorbeeld

AW=sukkels.

zij hebben foto’s van het instapmodel,

De X7 uit de L’AJ heeft dezelfde hoogte /veerinstelling als de C6 dus die heeft gewoon Hydractive zoals het hoort Wink

C5 2.2HDi16v Exclusive, 5-bak Gris Aluminium, 2002

in de familie
C6 2.7HDi Exclusive, Ganache, pack Lounge
Xm V6 Exclusive, ES9J4 5-bak Bleu Mauritius
CX 25GTi, 5-bak Gris Perlé
Sm 3.0, 5-bak Blanc Meije

Profiel  
 
Elmo87
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 96
Geregistreerd: 13-03-2006

Gepost: 28 juni 2007 01:20 PM
  [ # 108 ]
Mattijn1980 schreef:

doe mij de berline maar met de holle achterruit.

Ja idd!

“Savoir Vivre!”
CITROfans.nl
Citroën-Online.nl

Profiel  
 
Elmo87
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 96
Geregistreerd: 13-03-2006

Gepost: 28 juni 2007 01:23 PM
  [ # 109 ]
eviltwin schreef:
Elmo87 schreef:
Citrophile schreef:
MaartenH schreef:

zou de nieuwe c5 gewoon HP geveerd zijn?

Jazeker, met de wielgeleiding van de C6/407 vandaar ook de 5 wielbouten.

Weet je het zeker?? Ik lees in de Autoweek (nou hoeft dat niet al teveel te zeggen) van deze week hele andere dingen.. “Geen veerbollen” bijvoorbeeld

AW=sukkels.

zij hebben foto’s van het instapmodel,

De X7 uit de L’AJ heeft dezelfde hoogte /veerinstelling als de C6 dus die heeft gewoon Hydractive zoals het hoort Wink

Ja dat lees ik hier nu inderdaad ook (a) Volgens mij probeert Autoweek de Citrofielen een beetje te nja hoe zal ik het zeggen.. prikkelen
En als ik die foto hier zie mét holle achterruit is het al een stuk beter.. (over die holle achterruit lees ik nl. niks in Autoweek), blijf ik het jammer vinden dat het een sedan wordt.
Zit trouwens nog te wachten op n reactie van Citroën (Nederland)  Laughing

“Savoir Vivre!”
CITROfans.nl
Citroën-Online.nl

Profiel  
 
mcitroen
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 192
Geregistreerd: 19-04-2005

Gepost: 28 juni 2007 10:30 PM
  [ # 110 ]

C5 in autoweek

Heb autoweek maar even gequote

[url]http://img47.imageshack.us/img47/3388/c52008scanautoweek001qf9.th.jpg [/URL]

[url]http://img47.imageshack.us/img47/9404/c52008scanautoweek002if7.th.jpg [/URL]

Het lijkt er steeds maar op dat Citroen met de C5 af wil van de standaard hydropneumatische. Om precies te zijn de instapmodellen, zullen hier na het schijnt niet meer mee uitgevoerd worden.

Is dit slim zul je je afvragen:

Ik denk van wel:
Citroen wil de nieuwe C5 niet veel duurder maken dan de huidige C5 fase 2;

Nieuwe klanten kring aanboren, want niet iederen is gecharmeerd van de “zwevende citroens”.

Voor-en nadeel: Door het als optie te gaan leveren zullen verstokte Citroen rijders er diep voor in de buidel willen tasten, alleen als men dit op een gegeven moment niet aanslaat, zullen de productiekosten voor de hydro-vering alleen maar stijgen waardoor het onrendabel gaat worden.

Schroom niet bezoek de site en wordt lid.

http://citroenc52008.hyves.nl/

Indien er iets te melden is over de nieuwe C5, dan vindt u het hier als eerst.

Profiel  
 
ernst23
> 1700 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1745
Geregistreerd: 18-09-2004

- C1 Ambiance
- CX Gti
Gepost: 29 juni 2007 02:20 AM
  [ # 111 ]

Dat roep ik ook al heel lang.
Bij al die hi-tech elektronica (ABS, EBD, enz) passen toch geen matrasspiralen die de auto bij belading met de kont naar het asfalt brengen, de geometrie van de auto veranderen en dus de wegligging nadelig beïnvloeden en in hoogte verstelbare koplampen noodzakelijk maken? Vandaar zie je ook inderdaad steeds meer intelligente vering/demping systemen op vooral de duurdere merken en types. Citroën moet en zal hun voorsprong hier ook ten volste moeten uitbuiten!

Dus HP een zachte dood sterven? Ik dacht het niet! HP heeft de toekomst!!

Zo, dat was mijn OT peptalk Wink

eviltwin schreef:

Nogal wat mensen zijn bang dat het verdwijnt omdat het nu een optie wordt, dat is m.i. niet juist. Andere fabrikanten beginnen nu in te zien wat “luchtvering” extra biedt (A6, MB-E, A4 opvolger? maar ook Cayenne’s etc.)

Als straks blijkt dat de Hydractive optie populair is (vgl GC4pic) dan is het niet eens zo gek om het ook op de C4 opvolger te gaan aanbieden. Idea

Ernst http://members.ziggo.nl/ernst23/
“Toen puntje bij paaltje kwam werd de speer uitgevonden…”

Profiel  
 
Matthijs
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 46
Geregistreerd: 15-11-2005

Gepost: 03 juli 2007 01:35 AM
  [ # 112 ]

c5 nieuw

Hij heeft zelf iets weg van een hwuuuhhaagrrrruwwel ford mondeo wha

Op een dag drink je geen grolsch meer,
maar rijd je XM!

Profiel  
 
david.tb
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 924
Geregistreerd: 02-06-2004

Gepost: 05 juli 2007 05:36 AM
  [ # 113 ]

Ik ben wel van mening dat Volkswagen nu eindelijk een beter interieur voor z’n Phaeton heeft ontworpen, toch blijft dat middenstuk wat detoneren. Verder ziet het er erg mooi uit, eindelijk doet Volkswagen een beetje mee met de iets apartere en gedrufdere styling die tegenwoordig ook in deze klasse heerst. Ik ben wel benieuwd wat de nieuwe C5 bijvoorbeeld nu gaat doen, de huidige loopt al weer een tijdje mee en het wordt toch wel tijd dat ze wat spannenders gaan maken. Gezien deze nieuwe Volkswagen lijkt het me dat Citroën even aan tafel moet gaan zitten met hun designafdeling, als de Duitsers tegenwoordig weer wat meer aan hun design doen kan Citroën natuurlijk niet achterblijven. Ik zal zo eens op het Citroën forum kijken of er wat bekend is over die nieuwe C5.

Gehad:
Visa 1.1E Leader RD35JV BX 1.9GTi XK89DY ZX 1.9i Volcane ZX46DG -3 jaar vanallus- AX 1.1 Bijou XG95RR AX1.1i First Impression HHPB94 ZX 1.6i Avantage FVLB14 ZX 1.9D Avantage HHRR95 ZX 2.0i Volcane GFLX57 ZX 1.9i Volcane FBRJ71 ZX 1.9D RHFR92

Profiel  
 
B_iks
> 1500 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1505
Geregistreerd: 18-08-2005

Gepost: 07 juli 2007 06:05 AM
  [ # 114 ]

Oei, die break lijkt zo in mijn ogen op alles behalve een Citroen. Maar inderdaad afwachten op het eindresultaat.

Profiel  
 
Pascal
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2864
Geregistreerd: 05-03-2006

- C5 PhII 1.8 16V 'Athena'
- ID/DS DSuper
Gepost: 08 juli 2007 02:50 PM
  [ # 115 ]

Eigenlijk snap ik al die ophef over het wel of niet aanwezig zijn van HP niet: er zijn genoeg non-HP Cits die allen worden bestuurd door Citrofielen…

Dat Citroën een serieuze poging onderneemt om een groter marktdeel te veroveren op de taart die ‘zakelijke lease’ heet,is in mijn ogen begrijpelijk: meer dan 65% van de automarkt in West-Europa is lease.
Nu zie je dat de meeste rijders toch voor Duits of Zweeds kiezen,omdat dat nu eenmaal de auto’s zijn met ‘zakelijke uitstraling’ (lees: dood-en doodsaai).
De Xant deed het destijds redelijk in de lease,zoook de huidige C5.
Toch is het marktaandeel van deze modellen in de zakelijke lease peanuts…
Dit is meer een ‘can’t win them,so join them’- insteek: een meer duits design,en conventionele vering.
De frivoliteit zit hem dan in de afwerking/interieur.
En verstokte (HP-)Citrofielen zullen een HP-optie wel prefereren boven een andere..toch?!
Ben overigens benieuwd hoe de wagen er in’t eggie uit zal gaan zien Wink

‘Spirit of avant-garde’

Profiel  
 
citroenzot
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 230
Geregistreerd: 30-10-2006

- C6 (2005-2012) 2.7 HDiF V6 Exclusive
- XM 2.1 TD Pullman
Gepost: 24 juli 2007 07:25 PM
  [ # 116 ]

k Vind hem best te pruimen en zie m’n eigen kop wel achter het stuur zitten Cool Er zit in ieder geval wat leven in de stijl en vooral ook in het interieur, dat zich toch een beetje probeert te onderscheiden van de gebruikelijke oer en oersaaie middenmoot..

Helaas, en zo gaat dat wel meer met hedendaagse auto’s, vrees ik dat je deze nieuwe even snel weer beu wordt, waardoor het snel weer uitkijken wordt naar het volgende nieuwe speelgoed…

Het zou tot slot erg betreurenswaardig zijn als er bespaard wordt op het weglaten van de HP op de ‘goedkope’ modelletjes.

Profiel  
 
Apprentice
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 757
Geregistreerd: 07-04-2006

- 2CV 6
Gepost: 29 juli 2007 12:53 AM
  [ # 117 ]

Oei! De kont van die break is wel heel erg nietszeggend. En die grote sjonnie-lampen zijn gewoonweg lelijk. Het lijkt wel een Mazda van een paar jaar geleden. Die hadden toen ook zo’n grote-achterlichten-manie. Het lijkt ook alsof de proporties niet helemaal kloppen (is helemaal erg op de camouflagefoto’s). Grote, overhangende voorkant en kort, gedrongen achterstuk.
Dan is de huidige break stukken eleganter.
De nieuwe berline vind ik er overigens wel goed uitzien.

Profiel  
 
GWHENDRIKS2
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5488
Geregistreerd: 01-07-2007

- Xantia 1,9D
- 2CV 6 Charleston
Gepost: 29 juli 2007 03:11 AM
  [ # 118 ]

Het is een mooie wagen, alleen de Break is niet echt mooi!~

mzzll GERT Cool  Cool  Cool

Profiel  
 
wnannings
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 15
Geregistreerd: 26-02-2007

- C5 III 2.0
- XM 3.0 24V serie II ZPJ4
- CX 2200 Pallas
- BX 19 TZI
Gepost: 30 juli 2007 05:20 PM
  [ # 119 ]

hallo,

Ik vond deze wel heel erg mooi. In ieder geval een verbetering ten opzichte van de voirge kodellen. Ik hoorde alleen dat deze C5 geen hydrolische vering meer zou hebben klopt dat. ik hoop het iig niet

Profiel  
 
eviltwin
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2937
Geregistreerd: 17-03-2005

Gepost: 31 juli 2007 03:19 PM
  [ # 120 ]

Nee dat klopt niet. Hydractive wordt een optie op het instapmodel, verder blijft het gewoon standaard.

wnannings schreef:

. Ik hoorde alleen dat deze C5 geen hydraulische vering meer zou hebben klopt dat?

C5 2.2HDi16v Exclusive, 5-bak Gris Aluminium, 2002

in de familie
C6 2.7HDi Exclusive, Ganache, pack Lounge
Xm V6 Exclusive, ES9J4 5-bak Bleu Mauritius
CX 25GTi, 5-bak Gris Perlé
Sm 3.0, 5-bak Blanc Meije

Profiel  
 
 
8 van de 14
« Eerste  < Vorige 6 7 8 9 10 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook