Vanmiddag wil ik de antennestandaard vervangen. Daarvoor moet de binnenverlichting losgemaakt worden. Weet niet meer hoe dat exact zit. Kun je die losklikken of zit er weer eens ergens een verborgen torxboutje?
Dank alvast,
Arjan
Misschien toch een beetje meer een type 1 type… of toch type 2
Citroën XM turbo ct
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Totaal aantal Berichten: 4870
- Xsara Scootertje.
Ik dacht dat je het doorzichtige stukje plastic naar je toe kon trekken en dat ie zo los komt, je moet toch ook een lampje kunnen verwisselen?
Staat er niets over in het instruktieboekje?
Als je hem los hebt kan je hem als het goed is zien zitten, hij licht meen ik wel verdiept.
” Citroën amateur monteur in ruste!? Mijn scootertje Kymco PeopleS 4T 50 “
Ha Wes,
Dank! Ga straks wat prutsen… Instructieboekje checken is een goed idee!
Groet, Arjan
Citroën XM turbo ct
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Totaal aantal Berichten: 359
- XM Break tct
- XM 2.0i 8v
- Xantia Break 1.8i 16v Pallas
- C5 C5 break difference 2 Ph1
XMTurboCT schreef:Ha Wes,
Dank! Ga straks wat prutsen… Instructieboekje checken is een goed idee!
Groet, Arjan
Ik denk niet dat er iets beschreven staat in het instructieboekje,alleen lampje(s) vervangen.
Maar dorzichtig plastig iets schuiven en komt los,daarna 2 x kruiskop schroeven ( ) die in het aluminium reflector verzinkt zitten losschroeven en voila de unit komt naar beneden vallen,maar vergeet de stekker niet los te maken i.v.m kortsluiting.
Succes.
C5 break ph1. 2004. Zilver. Orga:09599. Color:EZRC.
v/h:L300/Xantia HB’94/XM HB ‘91/XM break TCT ‘98/+ ongv.20 leasewagens
Regino ook bedankt! Tis inmiddels gelukt, waren bij mij alleen geen kruiskopschroeven maar de ouderwetse torxen. Maar kortsluiting?? Nu maak je me nieuwsgierig (en bang). Ik heb de unit eruit gehaald, daarna het metalen dopje los getrokken en vervolgens de bout losgeschroefd. En daarna alles in omgekeerde volgorde gedaan. Antenne geeft veel betere ontvangst! Nu maar hopen dat ie niet afbrandt…
Groet, Arjan
Citroën XM turbo ct
Totaal aantal Berichten: 4870
- Xsara Scootertje.
Dat zal wel los lopen, toch? Of is de XM waar we ‘t over hebben inmiddels al af gebrand?
” Citroën amateur monteur in ruste!? Mijn scootertje Kymco PeopleS 4T 50 “
Heb nog geen brandweer door de straat zien racen… Tot nu toe gaat het prima!
Groet, Arjan
Citroën XM turbo ct
Totaal aantal Berichten: 359
- XM Break tct
- XM 2.0i 8v
- Xantia Break 1.8i 16v Pallas
- C5 C5 break difference 2 Ph1
XMTurboCT schreef:Regino ook bedankt! Tis inmiddels gelukt, waren bij mij alleen geen kruiskopschroeven maar de ouderwetse torxen. Maar kortsluiting?? Nu maak je me nieuwsgierig (en bang). Ik heb de unit eruit gehaald, daarna het metalen dopje los getrokken en vervolgens de bout losgeschroefd. En daarna alles in omgekeerde volgorde gedaan. Antenne geeft veel betere ontvangst! Nu maar hopen dat ie niet afbrandt…
Groet, Arjan
Arjan,met kortsluiting bedoelde ik dat als je de stekker v/d lampunit laat zitten en dan de antenne-voet demonteerd het best mogelijk is dat je door e.a.manier sluiting maaakt omdat op 1 v/d draden 12 V staat met kontakt uit.Daarom vertelde ik om de stekker(s) los te maken.Maar ben blij dat het gelukt is
C5 break ph1. 2004. Zilver. Orga:09599. Color:EZRC.
v/h:L300/Xantia HB’94/XM HB ‘91/XM break TCT ‘98/+ ongv.20 leasewagens
Ha Regino,
Ok, nou blij toe dat het goed gegaan is zonder demontage. Wel iets om in de gaten te houden voor een volgende keer… Of gewoon de accukabels lostrekken…
Groet, Arjan
Citroën XM turbo ct