onlangs hebben we een CX break op diesel gekocht, met redelijk wat werk, motorisch goed, echter wel een 2,5 liter ongeblazen.
Bodem is op ‘enkele’ plaatsen slecht, en d-stijlen zijn ook niet al te best.
1 steunlager van de aandrijfas is eraf “gevallen” waardoor er door rondvliegende aandrijfas nu een haarscheur in het carter zit.
vandaag een cx rd turbo berline gekocht met als idee deze als donor te gebruiken om de break van een ander interieur te voorzien en het turboblok over te hangen.
er zullen nog wel vragen komen want ik heb nog niet zoveel ervaring met CX-en; wel met c15’s, bx-en, xm-en, gs, ami8, en andere a-types
CX GTi Turbo 2 - All Black

Totaal aantal Berichten: 1412
- CX Prestige
- GS/GSA Club
- CX 2200 Pallas
Dan kun je je lol op! Succes!
Napoleon liet wegen aanleggen.
André liet ze gladstrijken.

Totaal aantal Berichten: 448
- CX break 2500 diesel
- AX 11 E S6
Leuk! Daarmee ben je volgens mij de derde hier die aan zo’n wagen werkt. Toevallig ook een witte? Ik hoop zelf het laswerk deze week af te ronden. Je hebt toch wel even onder de plastic dorpel"beschermers” gekeken? Daar kan ik nog wat horror-foto’s van tonen
Ik zou de mijne wel even afmaken voor de winter, en hem dan gebruiken om de ID voor pekel te behoeden. Toen ik anderhalve meter dorpel, een kriksteun en een groot stuk wielkast had weggeslepen heb ik dat plan maar herzien…
Twee opstekers heb je: ik vind het lekkerder lassen dan aan een a-type en bovendien verricht je (we) een goede daad door dit soort feitelijk volstrekt afgeschreven wagens in ere te houden…
Corrosion sympa!
idd
ik heb nog nergens goed naar gekeken, ik heb de auto niet zelf opgehaald, maar er scheen ongeveer 40 uur laswerk aan de bodem alleen te zitten, dus ik verwacht er wel wat van!
de kleur is een zilver-lichtblauw metallic.
en plaat-en laswerk vind ik een van de leukste dingen van het sleutelen aan auto’s dus dan kan ik hiermee mijn lol op
voorals nog niet verder gekomen dan het deels strippen van de donor turboD.