Totaal aantal Berichten: 359
Geregistreerd: 26-09-2004
- 2CV 2cv6
- ID/DS ID 19 P
Ik denk erover om een BX te kopen. Heb een Leader uit juni 1986 op het oog, wel een leuke auto maar met een vergaan stuur (rest Dash en interieur ook niet zo goed meer).
Hoe vervang ik dat stuur? Is daar eigenlijk wel aan te komen, zo’ n grijs stuur in nette staat?
Verder hangt er een drup olie onder het 1400 blok. Wat is de meest waarschijnlijke oorzaak? Keerringen?
groetjes en alvast bedankt,
Maarten
Antieke fietsen zijn ook mooi! Kijk eens op http://www.antique-bicycles.net
Die drup olie zou ik mooi laten hangen. Tenzij er echt plassen olie onder komen te liggen is het de moeite waard daar iets mee te doen.
Is het eigenlijk een type I of II? Indien het laatste, dan moet een grijs ‘schrijftafelstuur’ in nette staat geen probleem zijn op de lokale sloop.
Totaal aantal Berichten: 359
Geregistreerd: 26-09-2004
- 2CV 2cv6
- ID/DS ID 19 P
het is een type 1. met zo’n dun stuur. Hoe gaat dat los?
En die olie drupt hard hoor, dat is echt wel een klein plasje als je stopt.
Antieke fietsen zijn ook mooi! Kijk eens op http://www.antique-bicycles.net
Weet niet precies hoe t met de ‘‘normale’’ sturen zit maar bij mijn Sport kan het stuur alleen bij de kruiskoppeling onder het dash losgemaakt worden…
niet alleen bij de kruiskoppeling maar ook nog de stuurkolom zelf waar je contactslot inzit moet ermee los. dat zal overigens ook nog wel verder uit elkaar kunnen maar ik heb het nog niet geprobeerd ivm de veer..