Totaal aantal Berichten: 2485
Geregistreerd: 13-05-2004
- Xantia Turbo C.T. Activa "Merak"
Nou ik ben benieuwd! Hopelijk ben ik er snel bij om een handje toe te steken.
Overigens heb ik m’n eigen sores met m’n diGiT aangezien m’n subframe voor idd rot blijkt te zijn, en ik echt m’n originele PH-11-FL subframe moet gaan monteren. Dus eerst moet dat ding bij Wouter weg en dan nog een plek vinden waar ik het kan doen… Ga daar vanavond ff een topique over tikken denk ik. Nu eerst die Renault Trafic wegbrengen want anders zitten ze op de post te wachten.
Over je stereo, bass op max!
http://www.youtube.com/watch?v=PbtdpnCrK7Y
http://www.youtube.com/watch?v=Kw6UWPaTUt0
Zo zou ik m’n motor willen starten. Ik kan dromen, nietwaar? http://www.youtube.com/watch?v=bEYEcVQklvY
en ondertussen.
vandaag het GT-tje aangeslingerd. die had denk ik bijna drie maanden stilgestaan. eerst kijken of er nog een beetje stroom in de accu zit, startkabels lagen al klaar. branden de lampjes best wel fel na het omdraaien van de sleutel, dus ik heb maar geprobeerd te starten.
en na een paar seconden springt ie gewoon aan. fantastisch.
met een glimlach op het gezicht naar de operatielokatie gereden. en daar heb ik het interieur uit de GT gehaald. volgens mij kan ik volgende week aan het overzetten van de kabelboom beginnen, hopelijk met een beetje hulp, dat dan weer wel.
het viel me op hoe gaaf de GT nog is onder alle panelen en matten. geen roest, geen vocht, en alle isolatie onder de matten nog fris (voor zover dat kan na 22 jaar). geen wonder dat ik de GT zo rustig vond klinken. ik hoop wel dat ik het allemaal weer rammelvrij in elkaar krijg.
wordt vervolgd.
zo, dus het werkt nog wel, dat valt dan weer mee
dat heb je met franse auto’s nietwaar
en misschien moet ik het onder de motorkap ook maar een beetje aanpakken. als de auto ook al onder de bekleding glimt….
zo, dus het werkt nog wel, dat valt dan weer mee
dat heb je met franse auto’s nietwaar
nou vooruit dan maar, even snel:
eergisteren avond stonden er opeens een hele zooi aan bx-en bij mijn ouders;
ikke met de duitse Digit, 16V en de GT, alcyone met zijn DiGiT, woutersmits met zijn Digit en de ex-GTI van mechuccio.
die laatste had verstopte afvoeren van het open dak en moest even bekeken worden. (Tony, groeten van Miranda).
woutersmits kwam een deel van het interieur van de duitse Digit halen en Alcyone kwam omdat we de de transplantatie dit weekend zouden doen.
we hebben maar besloten eerst wat te gaan indrinken en bijkletsen in amsterdam. twas al te laat om nog wat te gaan doen.
zo, dus het werkt nog wel, dat valt dan weer mee
dat heb je met franse auto’s nietwaar
gisteren daarentegen zijn we vroeg begonnen aan de transplantatie.
alcyone (alex) en ik, allebei niet heel erg fris, maar alex had er alle vertrouwen in dat het goed zou komen.
eerst de dashboards los, en dan de kabelboom lospeuteren. we besloten de bedrading van de GT-satelieten te laten zitten, en dan de andere aansluitingen met het zekeringpaneel en kabelboom aan te passen.
duurde vrij lang voor er twee spaghettiknopen van kabels buiten lagen. de stekker van de aansluiting van de motor van de digit was verpulverd door accuzuur maar gelukkig was wel te zien waar alle (tien) draden hoorden, dus de stekker van de GT kon zo overgezet worden.
afijn. digitboom in GT prutsen. zere vingers en snijwondjes, maar het ging redelijk snel.
GT-dashboard weer terug (ik wilde het blauwe interieur houden, alleen de digitdingen inpassen) en aansluiten maar…
motortje liep meteen weer dus dat deel van de stroom klopte.
digitdash er aan en helemaal niets…..
alex zei nog een keer dat we er bijna waren maar ik had al honderden horrorscenario’s in mijn hoofd.
dash van alex dee ook niks.????
stekker controleren, zekeringen, en zo verder. bij het zekeringblok van alex zaten de zekeringen anders, vooral ook meer. en hopla, opeens hadden we beeld. ik ben vergeten een foto van mijn smile te maken.
langzaam alles aansluiten en testen. en aan het eind van de avond (tien uur) hadden we een GT met een digitkabelboom en digitdash en met verder alles wat een auto moet hebben, zoals verlichting etc..
vandaag geen tijd, ik ga zo werken, maar volgende week zet ik het blauwe interieur helemaal schoon er weer in.
het ziet er naar uit dat het inderdaad goed gaat komen!!!
foto’s heb ik wel een paar gemaakt, maar nu ga ik werken
zo, dus het werkt nog wel, dat valt dan weer mee
dat heb je met franse auto’s nietwaar
Totaal aantal Berichten: 3455
Geregistreerd: 19-08-2005
- BX 16 Soupapes
- HY HY camper
- XM 2.0i 16V VSX Break
Goed gedaan!
Ik ken dat wel van die horrorscenario’s, en zeker als je met electriek gaat pielen.
Mooi dat het gelukt is!
http://www.mechuccio.nl
Mijn auto’s: XM 2.0i 16V break VSX, HY Camper DA-11-30, BX 16Valve MKII 10-GB-RX
Ex: 7 BX, 1 XM, 1 ZX
Totaal aantal Berichten: 8156
Geregistreerd: 15-08-2004
- Ami Super
- C3 1.4 Exclusive automaat
- C5 Tourer2.0 HDi FAP
Knap werk zeg! Ik neem overigens zomaar meteen aan dat alles volgens De Voorschriften en De Reglementen is verlopen. Is er trouwens een paragraaf of sectie waarbij het indrinken wordt voorgeschreven??
Ik moet toch die reglementen maar eens opvragen….
Patrick
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
indrinken is essentieel bij dit soort projekten omdat dat overconcentratie voorkomt en teveel piekeren. met een duf hoofd heb je al moeite genoeg om op het werk te letten. (sleuteltip 23)
en volgens de statuten mag je je auto opwaarderen met accessoires die voor de auto bedoeld zijn geweest en uit de zelfde tijd komen. het digitdashboard valt hieronder door een speciaal sublid. omdat op deze wijze zoveel mogelijk digitdashboards als cultureel erfgoed bewaard blijven.
de beslissing hier over is vorig jaar genomen naar aanleiding van het vroegtijdig verscheiden van de digit van alcyone. en dankzij deze jurisprudentie is het sublid toegevoegd aan de normale voorschriften en reglementen (de zogenaamde type1-politiebijbel)
essentieel voor het van toepassing zijn van het sublid is dat de betreffende digit redelijkerwijs niet meer te redden is.
zo, dus het werkt nog wel, dat valt dan weer mee
dat heb je met franse auto’s nietwaar
hel1 schreef:
alex zei nog een keer dat we er bijna waren maar ik had al honderden horrorscenario’s in mijn hoofd.
dash van alex dee ook niks.????ik ben vergeten een foto van mijn smile te maken.
Ergens krijg ik toch een deja vu gevoel.
Mooi dat het gelukt is!!
ja ik ben blij dat die dradentroep op de plekt lijkt te zitten. nu moet het allemaal weer netjes gemaakt het het interieur schoon er weer in.
er is één deursensor die niet wil, maar die gaat zich nog wel bedenken
zo, dus het werkt nog wel, dat valt dan weer mee
dat heb je met franse auto’s nietwaar
hel1 schreef:ja ik ben blij dar die dradentroep op de plekt lijkt te zitten. nu moet het allemaal weer netjes gemaakt het het interieur schoon er weer in.
er is één deursensor die niet wil, maar die gaat zich nog wel bedenken
Dat heeft mijn turbo D12 ook al sinds mensenheugenis. De draden van de deurscharniercontacten (voor het schakelen van de interieurverlichting) zitten parallel aan elkaar gesoldeerd boven de zekeringkast. Bij mij had ik de schakelaar al eens vervangen, maar die was prima. Dit zijn nou typisch van die dingen die mij wel opvallen maar te weinig irriteren. Dus weet ik al 5 jaar de oplossing, maar ben te lam om het te doen. Toch is interieurverlichting best handig op de passagiersdeur :d
toch nog even drie plaatjes:
oude draadjes, (nu in een zak opgeslagen)
nieuwe draadjes, georganiseerd, ongeveer dan
en ja hoor!!
zo, dus het werkt nog wel, dat valt dan weer mee
dat heb je met franse auto’s nietwaar
Hee jij hebt wel een werkende oliepeil meter
Die van mij is, zoals het instructie boekje zegt ‘buiten werking’...
BMW E38 735i 1998
Citroën C6 2.7HdiF 2007
Acadiane 1984
XM 2.1turboD12 1992
ZX Sport 1.8 1993
GoofBlikscha schreef:Hee jij hebt wel een werkende oliepeil meter
Die van mij is, zoals het instructie boekje zegt ‘buiten werking’...
tja, ik heb ook een blok met maar 96000 km, en godzijdank was die kabelboom wel vies maar ook wel behoorlijk gaaf.
misschien eens een andere peilmeter proberen? (ik heb eerdaags een deel van een blok wat weg kan)
zo, dus het werkt nog wel, dat valt dan weer mee
dat heb je met franse auto’s nietwaar
Totaal aantal Berichten: 3830
Geregistreerd: 08-05-2005
- CX 2200
- CX 2200
gaaf hee!
hoop dat je woensdag knt dan kan ik hem zien…