Matthijs309 schreef:Ik ga er zo ff weer onder kruipen. Ik ga mn bak olie aftappen om tek ijken of er slijpsel inzit en bijvullen. Hier hoort toch ook gewoon 2 liter in ?
Ga meteen even de steunen nalopen om te kijken of daar wat raars mee is.
1.7 liter dacht ik en je weet dat je het vanaf de linker voorwielkast moet doen hé? Plastic schotje weg en je kunt zo bij de peil/vulplug. Dus niet als die andere snuiter die de hele accubak en LHM reservoir weghaalde capice?
Die literflacons bakolie hebben een lange uitschuiftuit die je zo in het vulgat steekt, fluitje van €0.01.
Hahaha Han, dank je voor je raad Dat van die plug aan de zijkant weet ik idd. Kan je hem ook nooit tevoel doen tnx
Maar nu heeft ie weer een andere kuur Ik heb de slang op het compressorhuis van de turbo ff iets losser gedraaid en nu goed straks vas gezet, gaat de auto ineens bokken als ik 50 rijdt, en je boelt ook wat gemopper als ie stationair loopt Het wordt steeds erger met die auto naar mate ik hem probeer te fixen
Ouwe mopperkont
Totaal aantal Berichten: 4870
Geregistreerd: 13-08-2006
- Xsara Scootertje.
Zo gaat dat met een nukkigge dame, ik heb dat ook gahad met mijn 20i, komt uiteindelijk allemaal goed.
Ze trekt waarschijnlijk ergens valse lucht, ik weet niet of er een stappemotor op een diesel zit? Die zou je eventueel kunnen reinigen, kijken wat dat doet?
” Citroën amateur monteur in ruste!? Mijn scootertje Kymco PeopleS 4T 50 “
eXpelliarMus schreef:Zo gaat dat met een nukkigge dame, ik heb dat ook gahad met mijn 20i, komt uiteindelijk allemaal goed.
Ze trekt waarschijnlijk ergens valse lucht, ik weet niet of er een stappemotor op een diesel zit? Die zou je eventueel kunnen reinigen, kijken wat dat doet?
De 21 TD diesel heeft zeker geen stappenmotor.
Diesels die slecht stationair lopen hebben meestal last van lucht aanzuigen ipv diesel of een rot afgestelde brandstofpomp.
Heb je niet lopen rommelen aan 1 van de brandstofleidingen tijdens het sleutelen aan de luchtinlaat? zit allemaal vlak bij elkaar.
Nee, ik heb alleen van onder die slangklem iets losser gemaakt en even iets dichter tege het compressorhuis gezet en weer vast gezet. Misschien dat er een leiding aan die slang vast zit of blakbij ligt? Of dat die slang nu losligt, maar dat zou toch niet zoveel uit mogen maken ?
Ouwe mopperkont
Totaal aantal Berichten: 4870
Geregistreerd: 13-08-2006
- Xsara Scootertje.
Het kan wel nauw luisteren, check het toch nog maar een keer, het rubber zou ook gescheurd kunnen zijn.
” Citroën amateur monteur in ruste!? Mijn scootertje Kymco PeopleS 4T 50 “
Ik heb gister even alle klemmen van luchslangen aangedraaid, en bij de dieselslangen waar er een slangklem op zat. Ook heb ik even de accu 20min eraf gehad en het lijkt nu weer rustig te lopen
Wat betreft het geluid, ik heb nog steeds niets kunnen vinden, dus ik denk dat ik toch maar de bak ga trekken. Heb de olie nog steeds niet nagekeken ops: dus dat als eerste met een analyse en daarna de bak maar
Ouwe mopperkont
Ik ben dr uit, ik denk dat de 2e versnelling gaar is. van 1 naar 2 onder belasting = geratel, van 2 naar 3 onder belasting ook. De rest doet het niet, en zonder belasting hoor je ook de 2 niet. Bij het aftappen van de olie kwam er een boel ijzerschaafsel uit (De hele magneet zat vol).
Ik heb net een andere bak gehaald die al een tijdje heeft gelegen, van een type 1. Hoeveel speling mag er opzitten van links naar rechts als je aan de as draait, tot ie de tanden pakt zeg maar?
De bak is nu 175.000 oud. Het dekseltje van de 5 is er af geweest want er zit daar ook een aardig bultje in, denk dat die 5 ooit stuk is geweest. Ik wil zelf nog het dekseltje eraf halen om te checken maar die bouten zitten loeivast, misschien morgen even een torx30 halen voor op mn 1/2 duims ratel
ZIjn er nog tips voor het vervangen van de versnellingsbak ?
Ouwe mopperkont
Totaal aantal Berichten: 2329
Geregistreerd: 13-11-2003
- C5 V6 Exclusive BVM5
ja, reken maar dat je de hele motor eruit moet halen voordat je de bak eraf kan halen. Als je zo ver bent, doe dan alles vervangen wat je tegen komt omdat het anders zo verdomd lastig werken is
Weer wat eigenzinnigs: Saab 9-5 3.0t uit 2002
Sorry, maar daar geloof ik geen snars van
De kerel waar ik hem van gekocht heb, zei dat je hem via de bovenkant er nog wel tussen kon wurmen. Bij de 309 haalde ik hem altijd via de wielkast eruit.
Ouwe mopperkont
Totaal aantal Berichten: 2329
Geregistreerd: 13-11-2003
- C5 V6 Exclusive BVM5
Matthijs309 schreef:Sorry, maar daar geloof ik geen snars van
De kerel waar ik hem van gekocht heb, zei dat je hem via de bovenkant er nog wel tussen kon wurmen. Bij de 309 haalde ik hem altijd via de wielkast eruit.
Je hoeft me ook niet te geloven, van mij mag je het best proberen
Weer wat eigenzinnigs: Saab 9-5 3.0t uit 2002