Totaal aantal Berichten: 4695
Geregistreerd: 26-08-2005
- SM 2.7 carb
- C3 1.4 HDI exclusive
vlietmansje schreef:Misschien zijn alleen de koolborstels versleten, Bas.
Andere mogelijkheid is dat ze klemmen en daardoor niet goed contact maken.
Afgezet tegen de hoeveelheid werk die je verricht hebt monteer je liever een nieuwe startmotor, maar wie weet ben je met alleen borstels ook gered?
Juist! ik heb er nu het blok van mijn SM uitliggen, en heb er van geprofiteerd,om de startmotor te laten reviseren, wat mij net 200 € heeft gekost,maar: je behoud de originele startmotor en hij is weer goed voor tig aantal kilometers!!
Normaal kost een revisie niet zo veel,als ik hier aanhaal,maar bij mij moest het tandwieltje ook vervangen worden.
Zonder dit had het op 100 € uitgekomen.
Nog iets,wat mij aanspoorde tot revisie,was dat de originele stukken,eens gereviseerd, vele malen sterker zijn dan die nieuwe startmotoren,welke hun uithoudingsvermogen nog moeten bewijzen
Totaal aantal Berichten: 8480
Geregistreerd: 19-05-2007
- CX 25 RD break, Jacqueline
- BX 1.9 TURD, de Euro
Totaal aantal Berichten: 4695
Geregistreerd: 26-08-2005
- SM 2.7 carb
- C3 1.4 HDI exclusive
garagestmarien schreef:past dit dan eventueel op die van Bas?
Dat weet ik niet,want je hebt 9 tands modellen en 10 tands modellen!
Dus zal het afwachten worden welke Bas nu juist heeft?? En dan zou het eventueel kunnen dat dit past
Totaal aantal Berichten: 4695
Geregistreerd: 26-08-2005
- SM 2.7 carb
- C3 1.4 HDI exclusive
Oeps! ik zie nu pas dat dit voor een Paris Rhone starter is!! er zijn ook Ducelier starters geleverd geweest!
Dus opletten
Ik bestel gewoon een nieuwe, hoogvermogende Valeo startmotor. Het gaat om een 9-tands exemplaar. Bestelling gaat vandaag de deur uit en dan heb ik de startmotor hopelijk woensdag binnen. Dan kan deze er woensdagavond in. Ik denk dat inbouwen en alles terugplaatsen iets sneller gaat dan de 4 weekenden die het me gekost heeft om alles eruit/eraf te halen.
Als dat allemaal gedaan is, de uitlaat weer vastzetten en dan kan ik weer rijden. Ik zie dat de vooruitzichten weer beter zijn dus dan kan ik binnenkort weer gaan genieten.
“Life is what happens to you while you’re busy making other plans”
Citroen C5 SX 2.0 HDI BVA6 Estate Blanc Banguise
Toyota Landcruiser 4.5 GXL automaat
Totaal aantal Berichten: 25571
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Je moet wel het hitteschild aanpassen aan de nieuwe valeo. Heb je een popnagel tang?
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Totaal aantal Berichten: 43265
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Blooper1963 schreef:Nog iets,wat mij aanspoorde tot revisie,was dat de originele stukken,eens gereviseerd, vele malen sterker zijn dan die nieuwe startmotoren,welke hun uithoudingsvermogen nog moeten bewijzen
De nieuwe hoogvermogen startmotoren die Valeo nu voor de DS leveren, zijn 1 miljoen keer beter dan welke gereviseerde ouwe zooi.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Eh, nee…. Wat moet er aangepast worden dan? Je bedoelt dat ik het hitteschild in de huidige toestand niet vast kan maken aan de startmotor met die moer?
“Life is what happens to you while you’re busy making other plans”
Citroen C5 SX 2.0 HDI BVA6 Estate Blanc Banguise
Toyota Landcruiser 4.5 GXL automaat
Totaal aantal Berichten: 25571
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Yep. het steuntje aan de achterkant pas nu niet meer. Zit ‘te ver’.
Steuntje eraf boren en verplaatsen! De drie kleine M5 boutjes passen wel uiteraard.
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Moet het steuntje verplicht terug? Als het niet terug hoeft, liever niet. Als het hitteschild anders gaat vibreren wordt het natuurlijk een ander verhaal, dan verplaats ik het steuntje gewoon.
Kan ik het hitteschild dan ook inkorten? Dat zou het makkelijker maken om het weer terug te wringen op de juiste plek.
“Life is what happens to you while you’re busy making other plans”
Citroen C5 SX 2.0 HDI BVA6 Estate Blanc Banguise
Toyota Landcruiser 4.5 GXL automaat
Totaal aantal Berichten: 25571
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Yep, Gaat Zeker trillen en -kan- kortsluiting veroorzaken als het de plus draad raakt, die dar vlak in de buurt vast zit. Afkorten kan maar zou ik niet doen. Hoe beter de starter is afgeschermd hoe langer ze mee gaat.
Beetje vechten en ze zit er zo weer in.
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Totaal aantal Berichten: 586
Geregistreerd: 24-06-2005
- ID/DS DSuper
- 2CV 6 Club
- C4 (2004-heden) Ë C4
Ik kwam daar ook achter en heb het achterste draadeind verlengd met een draadeind en twee moertjes. Ik hoop dat dat goed gaat. Ook het kabeltje van je startrelais moet iets aangepast worden. Op de nieuwe Valeo zit een pootje voor een schuifstekker in plaats van een draadeindje voor een oogje. Als je de kabel niet gedemonteerd hebt, is dit makkerlijker te veranderen voordat de startmotor erin gaat.
Totaal aantal Berichten: 25571
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
GeraldDSuper schreef:Ik kwam daar ook achter en heb het achterste draadeind verlengd met een draadeind en twee moertjes. Ik hoop dat dat goed gaat. Ook het kabeltje van je startrelais moet iets aangepast worden. Op de nieuwe Valeo zit een pootje voor een schuifstekker in plaats van een draadeindje voor een oogje. Als je de kabel niet gedemonteerd hebt, is dit makkerlijker te veranderen voordat de startmotor erin gaat.
Dat kan ook, maar het even losboren, Op de starter monteren, merken waar de nieuwe gaatjes komen en weer vastpopnagelen is niet veel werk ( voor dat je de starter inbouwd.)
Let er verder op dat als je geen stuurdraad hebt, je de permanente plus(vanaf het relais aan je accu ) moet doorlussen naar dat platte schuifstekkertje.
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Wat is een stuurdraad???
“Life is what happens to you while you’re busy making other plans”
Citroen C5 SX 2.0 HDI BVA6 Estate Blanc Banguise
Toyota Landcruiser 4.5 GXL automaat
Totaal aantal Berichten: 4695
Geregistreerd: 26-08-2005
- SM 2.7 carb
- C3 1.4 HDI exclusive
waterman771 schreef:Blooper1963 schreef:Nog iets,wat mij aanspoorde tot revisie,was dat de originele stukken,eens gereviseerd, vele malen sterker zijn dan die nieuwe startmotoren,welke hun uithoudingsvermogen nog moeten bewijzen
De nieuwe hoogvermogen startmotoren die Valeo nu voor de DS leveren, zijn 1 miljoen keer beter dan welke gereviseerde ouwe zooi.
NIET akkoord!!Die ouwe zooi,heeft ‘t in mijn geval wel al 35 jaar uitgehouden,het was nogsteeds de originele,daarmede dat er zoveel aan vervangen moest.
Ik ben benieuwd of die super valeo,die jij noemt,ook nog deugdelijk gaat werken,na 35 jaar dienst??