![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Avatar](/images/avatars/uploads/avatar_1577.jpg)
Totaal aantal Berichten: 7072
Geregistreerd: 21-04-2005
- BX Sport MK2
- AX GT chic
Michielio schreef:xm_turbo schreef:Die gasten zijn zeer betrouwbaar, erg goed in hun vak, ik kom er ook al dik 8 jaar zelf…plus nog een jaar of wat met paps mee
![]()
Ze gebruiken altijd nieuwe, of goede gebruikte onderdelen. ADALS zijn altijd nieuw. Zal je de boel niet eerst ff spuiten voordat je het erop zet?![]()
Die 16V is gekieteld, vraag me niet hoe erg, maar hij schijnt rete snel te zijn.
Er zit ook een regensensor in.
Ik denk dat hij gewoon eens wat anders wilt, hij loopt ook al tegen de 60![]()
Voor 350 gaat-ie niet weg McDean hahahahahaha! Dat is de prijs voor beide adals. Die 16V gaat wel wat kosten, denk ik zo.Ok nou dan laat ik het gewoon door hun doen, heb ik ook weer een adresje in de buurt
Maar uiteraard worden ze gespoten wijsneus
Maar aangezien het niet echt een “perfect fit” is wil ik ze eerst er mooi op hebben zodat ik niet met vers gespoten onderdelen ga lopen klooien
Hij had het trouwens over 10.000 euro voor die 16V, lijkt me wel wat overdreven, moet er wel bijzeggen dat dat ding nog maar 110.000 km heeft gelopen.
Overigens, over gekietelde auto’s, ik heb vanmiddag even in een Subaru Impreza STI meegereden, die overigens ook behoorlijk gekieteld was, 280 PK, turbodruk van 1,25
naar de 100 onder de 5 seconden, was echt genieten! en tja daarna weer gewoon in het Bixje, ach ja, verschil moet er wezen
Was wel erg leuk om 2 jonge gastjes in een golf GTI er finaal uit te rijden, ze konden er wel om lachen achteraf
lol zelfs een BX 1600 is sneller dan zoon patserige golf
Bx, its not just a car! its a lifestyle!!!!
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Avatar](/images/avatars/uploads/avatar_1510.jpg)
Totaal aantal Berichten: 841
Geregistreerd: 08-04-2005
- XM Turbo C.T. Ambiance "Musketier"
10 rooien voor een 16V??? Dat ding is niet van 24 karaats goud! Hij zit je te dollen, denk ik zo…puur omdat jij met een biks aan komt zetten. Wat Karel zegt moet je met een zak pekel nemen.
Als BXbressers en ik komen worden we allebei uitgelachen en uitgejouwd omdat we een XM rijden. Dat gaat zo:” Als je naar de sloop gaat he, kijk dan meteen ff of er een plekkie is voor dat hok van je!”
Dan roep ik altijd:” U wilt nog op vakantie, meneer? Zie hier, hier staat uw vakantiegeld!”
En dat gaat zo maar door.
Maar maak je geen zorgen, je Chic is daar absoluut in goede handen. Van ouwe Citro’s weten ze het meest haha.
See, buy, fly C5 V6
Michielio schreef:xm_turbo schreef:Knappe foto’s man! Karel doet z’n 16V weg??? Das een nieuwe voor mij! Zeg maar dat-ie een XM moet kopen, kan je lachen hehehe!
Ik vind 350 wel een nette prijs voor beide adals. Het is natuurlijk geld. Maar zie het wel zo, als je naar Eindhoven rijdt verstook je je voordeel op aan benzine.![]()
En als je het daar laat doen gebeurd het ook prima.ja das waar, maar die jongens zijn wel te vertrouwen dus? er gaan wel goeie onderdelen in enzo? dat ik niet over 4 maanden opnieuw kan beginnen
en ik zal het zeggen
ik vermoed dat er iets mis is met die 16V van hm, ik vroeg waarom ie hm wegdeed, na 9 jaar ofzo in zijn bezit, maar daar kon ie niet echt een antwoord op geven
Die stoeltjes in zo’n dingen zitten wel geweldig btw!
bij deze nog maar een positief commentaartje over de groot en prins….., goed bedrijf, alleen Karel moest eens van xm’s gaan houden.
Kan eigenlijk niet geloven dat hij hem wegdoet trouwens….
edit. zie net het laatste postje van Ruben, hij zit inderdaad waarschijnlijk te dollen, die 16v en Karel zijn een beetje versmolten, dat hij hem weg doet zou wel heel erg raar zijn, alsof de dinsdag plots na vrijdag zou komen
BX Deauville, 1994, Diesel, 301000 km…. RIP..
BX TRD Turbo,1989, 119000 km nu 134000, verkocht
BX 16TRS Automatic, 1986, 192000 km…,verkocht
XM D12Turbo, 1997, 384000…...1-2009, 465000 verkocht
XM 2.1TD, 1997, 321000….....354000 te koop
xm_turbo schreef:10 rooien voor een 16V??? Dat ding is niet van 24 karaats goud! Hij zit je te dollen, denk ik zo…puur omdat jij met een biks aan komt zetten. Wat Karel zegt moet je met een zak pekel nemen.
Als BXbressers en ik komen worden we allebei uitgelachen en uitgejouwd omdat we een XM rijden. Dat gaat zo:” Als je naar de sloop gaat he, kijk dan meteen ff of er een plekkie is voor dat hok van je!”![]()
Dan roep ik altijd:” U wilt nog op vakantie, meneer? Zie hier, hier staat uw vakantiegeld!”
En dat gaat zo maar door.
Maar maak je geen zorgen, je Chic is daar absoluut in goede handen. Van ouwe Citro’s weten ze het meest haha.
Ja te dollen, of hij denkt dat ik gek ben en hem het er miss voor wil betalen.
Mooie anecdote trouwens!
————————————————————————————-
Auto’s:
BX 1.6 TZI (zwart) (DN-DZ-29) (gesloopt)
BX Chic (DB-XD-32) (Verkocht)
bxbressers schreef:Michielio schreef:xm_turbo schreef:Knappe foto’s man! Karel doet z’n 16V weg??? Das een nieuwe voor mij! Zeg maar dat-ie een XM moet kopen, kan je lachen hehehe!
Ik vind 350 wel een nette prijs voor beide adals. Het is natuurlijk geld. Maar zie het wel zo, als je naar Eindhoven rijdt verstook je je voordeel op aan benzine.![]()
En als je het daar laat doen gebeurd het ook prima.ja das waar, maar die jongens zijn wel te vertrouwen dus? er gaan wel goeie onderdelen in enzo? dat ik niet over 4 maanden opnieuw kan beginnen
en ik zal het zeggen
ik vermoed dat er iets mis is met die 16V van hm, ik vroeg waarom ie hm wegdeed, na 9 jaar ofzo in zijn bezit, maar daar kon ie niet echt een antwoord op geven
Die stoeltjes in zo’n dingen zitten wel geweldig btw!bij deze nog maar een positief commentaartje over de groot en prins….., goed bedrijf, alleen Karel moest eens van xm’s gaan houden.
Kan eigenlijk niet geloven dat hij hem wegdoet trouwens….
![]()
edit. zie net het laatste postje van Ruben, hij zit inderdaad waarschijnlijk te dollen, die 16v en Karel zijn een beetje versmolten, dat hij hem weg doet zou wel heel erg raar zijn, alsof de dinsdag plots na vrijdag zou komen
Ik was al overgehaald hoor mn bixje staat er woensdag
————————————————————————————-
Auto’s:
BX 1.6 TZI (zwart) (DN-DZ-29) (gesloopt)
BX Chic (DB-XD-32) (Verkocht)
Alleen rechtsachter was versleten, slechts 145 euro kwijt, valt dus weer mee
————————————————————————————-
Auto’s:
BX 1.6 TZI (zwart) (DN-DZ-29) (gesloopt)
BX Chic (DB-XD-32) (Verkocht)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Avatar](/images/avatars/uploads/avatar_1510.jpg)
Totaal aantal Berichten: 841
Geregistreerd: 08-04-2005
- XM Turbo C.T. Ambiance "Musketier"
Michielio schreef:Alleen rechtsachter was versleten, slechts 145 euro kwijt, valt dus weer mee
Kijk aan, das netjes. Kan je weer ff karren hehe!
See, buy, fly C5 V6
kwijt is een relatief begrip….....
BX Deauville, 1994, Diesel, 301000 km…. RIP..
BX TRD Turbo,1989, 119000 km nu 134000, verkocht
BX 16TRS Automatic, 1986, 192000 km…,verkocht
XM D12Turbo, 1997, 384000…...1-2009, 465000 verkocht
XM 2.1TD, 1997, 321000….....354000 te koop
bxbressers schreef:kwijt is een relatief begrip….....
Ik neem aan dat je daarmee bedoelt te zeggen dat ik voor dat geld, behoorlijk wat heb terug gekregen.
dan ben ik dat met je eens
————————————————————————————-
Auto’s:
BX 1.6 TZI (zwart) (DN-DZ-29) (gesloopt)
BX Chic (DB-XD-32) (Verkocht)
xm_turbo schreef:Michielio schreef:Alleen rechtsachter was versleten, slechts 145 euro kwijt, valt dus weer mee
Kijk aan, das netjes. Kan je weer ff karren hehe!
ja absoluut, ze gaat weer als de brandweer!
Op naar de volgende reparatie!
ja zo voelt het toch altijd wel met een BXje
————————————————————————————-
Auto’s:
BX 1.6 TZI (zwart) (DN-DZ-29) (gesloopt)
BX Chic (DB-XD-32) (Verkocht)
Sinds deze week merk ik dat mn bixje behoorlijk veel “tikt”
Ik weet al een tijdje dat de voorraadbol (bijna) leeg is, ik denk dat ie nu echt leeg is, hij tikt elke seconde.
Kan het kwaad om hiermee door te rijden, moet morgen namelijk behoorlijk wat kilometers afleggen. en kan ik zelf zo’n bol vervangen?
2e vraagje is; ik hoor een sissend geluid bij mn rempedaal vandaan komen, alleen bij intrappen, is dit normaal?
————————————————————————————-
Auto’s:
BX 1.6 TZI (zwart) (DN-DZ-29) (gesloopt)
BX Chic (DB-XD-32) (Verkocht)
Michielio schreef:Sinds deze week merk ik dat mn bixje behoorlijk veel “tikt”
Ik weet al een tijdje dat de voorraadbol (bijna) leeg is, ik denk dat ie nu echt leeg is, hij tikt elke seconde.
Kan het kwaad om hiermee door te rijden, moet morgen namelijk behoorlijk wat kilometers afleggen. en kan ik zelf zo’n bol vervangen?2e vraagje is; ik hoor een sissend geluid bij mn rempedaal vandaan komen, alleen bij intrappen, is dit normaal?
1. Platte bol kan geen kwaad voor zover ik weet.. Je moet eens horen als mijn BX opstijgt, dan tikt is zo’n 5 a 10x per seconde… Zo’n bol kan je gewoon vervangen, klusje van niks.
2. is normaal.
Michielio schreef:Sinds deze week merk ik dat mn bixje behoorlijk veel “tikt”
Ik weet al een tijdje dat de voorraadbol (bijna) leeg is, ik denk dat ie nu echt leeg is, hij tikt elke seconde.
Kan het kwaad om hiermee door te rijden, moet morgen namelijk behoorlijk wat kilometers afleggen. en kan ik zelf zo’n bol vervangen?2e vraagje is; ik hoor een sissend geluid bij mn rempedaal vandaan komen, alleen bij intrappen, is dit normaal?
Als je niet veel remt en verder geen druk verbruikt (vering) dan zou de tikfrequentie wel lager mogen zijn ongeacht de staat van de voorraadbol.
Is de LHM al eens vervangen en de rest goed doorgespoeld?
Het vaak tikken van de drukregelaar kan leiden tot ellende in de kleine octopus (drukregelaar-retour), het is niet verstandig door te rijden tot je bijna een mitrailleur-geluid hoort want dan kan er wel wat gaan lekken.
Ich bin ein Breaker
karel schreef:Michielio schreef:Sinds deze week merk ik dat mn bixje behoorlijk veel “tikt”
Ik weet al een tijdje dat de voorraadbol (bijna) leeg is, ik denk dat ie nu echt leeg is, hij tikt elke seconde.
Kan het kwaad om hiermee door te rijden, moet morgen namelijk behoorlijk wat kilometers afleggen. en kan ik zelf zo’n bol vervangen?2e vraagje is; ik hoor een sissend geluid bij mn rempedaal vandaan komen, alleen bij intrappen, is dit normaal?
Als je niet veel remt en verder geen druk verbruikt (vering) dan zou de tikfrequentie wel lager mogen zijn ongeacht de staat van de voorraadbol.
Is de LHM al eens vervangen en de rest goed doorgespoeld?
Het vaak tikken van de drukregelaar kan leiden tot ellende in de kleine octopus (drukregelaar-retour), het is niet verstandig door te rijden tot je bijna een mitrailleur-geluid hoort want dan kan er wel wat gaan lekken.
ok dus ik moet wel binnenkort een bol op de kop tikken, dus als iemand nog een goeie heeft liggen hoor ik het graag
Verder heb ik een aantal maanden terug een LHM lekkage gehad, die is toen helemaal leeg gelopen, dus er is toen wel verse in gegaan, maar doorspoelen heb ik nooit gedaan, hoe gaat dat in zn werk en is dat zo noodzakelijk dan?
————————————————————————————-
Auto’s:
BX 1.6 TZI (zwart) (DN-DZ-29) (gesloopt)
BX Chic (DB-XD-32) (Verkocht)
Michielio schreef:karel schreef:Michielio schreef:Sinds deze week merk ik dat mn bixje behoorlijk veel “tikt”
Ik weet al een tijdje dat de voorraadbol (bijna) leeg is, ik denk dat ie nu echt leeg is, hij tikt elke seconde.
Kan het kwaad om hiermee door te rijden, moet morgen namelijk behoorlijk wat kilometers afleggen. en kan ik zelf zo’n bol vervangen?2e vraagje is; ik hoor een sissend geluid bij mn rempedaal vandaan komen, alleen bij intrappen, is dit normaal?
Als je niet veel remt en verder geen druk verbruikt (vering) dan zou de tikfrequentie wel lager mogen zijn ongeacht de staat van de voorraadbol.
Is de LHM al eens vervangen en de rest goed doorgespoeld?
Het vaak tikken van de drukregelaar kan leiden tot ellende in de kleine octopus (drukregelaar-retour), het is niet verstandig door te rijden tot je bijna een mitrailleur-geluid hoort want dan kan er wel wat gaan lekken.
ok dus ik moet wel binnenkort een bol op de kop tikken, dus als iemand nog een goeie heeft liggen hoor ik het graag
Verder heb ik een aantal maanden terug een LHM lekkage gehad, die is toen helemaal leeg gelopen, dus er is toen wel verse in gegaan, maar doorspoelen heb ik nooit gedaan, hoe gaat dat in zn werk en is dat zo noodzakelijk dan?
Ik zou gewoon een nieuwe bol erop draaien, die 30 euro loop je ook niet op leeg
Over spoelen:
http://www.citroen-forum.nl/viewtopic.php?t=167095