Het moet ongeveer 1980 zijn geweest.
Ik had al diverse Citroëns onder de 1000 gulden gehad maar
ik wilde (nog steeds uniek) ook wel eens een “hydropneumatisch geveerde coupe”...
Gelukkig had ik toen nog geen hypotheek en van dat soort dingen…
Ik was jong en wild, dus…
Lenelenelene, en de laatste Citroën werd een witte SM, de 45-00-RF
Hij werd gekocht bij garage van Mierlo in Asten in Brabant.
In die tijd was de SM min of meer nog een “gewone oude auto” die elk jaar wat goedkoper werd…
Gelukkig bleek de auto het goed te doen voor mijn dagelijkse woon-werk ritje. In die tijd kon je nog veel “achterwiel-aandrijvers” kopen maar de 220 pk van de SM leerden mij ook het begrip “onderstuur” kennen…
Van mijn laatste ritje met de SM raakte ik echter wat “overstuur”...
Op het laatste kruispunt -in de woonwijk- op weg naar huis ging ik kennelijk iets te hard rechts af en ik had de dag er voor nog
zitten sleutelen aan het portierslot…
Ik leunde iets te veel tegen het portier en even later werd ik plaatselijk bekend als “de jongen die uit een SM was gevallen”....
De auto kwam tot stilstand tegen de achterste van een rijtje geparkeerde auto’s… Schade oa koplampglas en een halve bumper…
Te duur… De auto werd verkocht aan garage (Luis?) Helbers, destijds een hele kleine Citroen-garage in Klaaswaal (?), ergens onder Rotterdam.
Daarna loopt het spoor dood want nu, jaren later, vraag ik mij nog steeds af “wat er van geworden is”, maar hij lijkt wel opgelost….
Dus hier eindigt het verhaal… ....(?)....
Piett
Ja. Prima.
Totaal aantal Berichten: 43272
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Wat was het chassisnummer van deze auto? Ik heb net even de lijsten van de SM club bekeken, en helaas: de 45-00-RF lijkt inderdaad niet meer te bestaan. Met een chassisnummer kan ik nog verder zoeken.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Helaas, dat is niet meer bekend. Het kenteken zit gelukkig wel “in mijn kop gebeiteld”, en ergens tussen heeel, maar dan ook heeel veel rommel, kom ik misschien nog wel eens een keer iets tegen… Piett.
Totaal aantal Berichten: 43272
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Piett schreef:Helaas, dat is niet meer bekend. Het kenteken zit gelukkig wel “in mijn kop gebeiteld”, en ergens tussen heeel, maar dan ook heeel veel rommel, kom ik misschien nog wel eens een keer iets tegen… Piett.
Tsja…. zonder chassis nummer kunnen we weinig doen….
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Kenteken al bij de RDW ingetoetst ?
Schijt aan originaliteit.
Totaal aantal Berichten: 4695
Geregistreerd: 26-08-2005
- SM 2.7 carb
- C3 1.4 HDI exclusive
Zal FF in mijn lijst kijken die ik van Paul Artaud van de Franse club heb gehad, daar staan alle SM’s in die nog gekend zijn over gans de wereld!
Totaal aantal Berichten: 43272
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Blooper1963 schreef:Zal FF in mijn lijst kijken die ik van Paul Artaud van de Franse club heb gehad, daar staan alle SM’s in die nog gekend zijn over gans de wereld!
Daar heb je toch een chassisnummer voor nodig!
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 4695
Geregistreerd: 26-08-2005
- SM 2.7 carb
- C3 1.4 HDI exclusive
waterman771 schreef:Blooper1963 schreef:Zal FF in mijn lijst kijken die ik van Paul Artaud van de Franse club heb gehad, daar staan alle SM’s in die nog gekend zijn over gans de wereld!
Daar heb je toch een chassisnummer voor nodig!
Neen!! op nummerplaat gaat ook, maar ik vind ze niet!!
Is dit een SM die in NL geleverd is ,of ingevoerd??
En als dit een geleverd model in NL is, is dit dan het eerste kenteken?
Ik dacht dat hij van iemand in de buurt van die garage was geweest maar het is lang geleden…. Ik had dus het idee dat het wel een Nederlandse auto was. De RDW-kentekenpagina heb ik uiteraard al geprobeerd en 10 jaar geleden ook wel eens op de Auto-RAI.
Blooper1963 schreef:Is dit een SM die in NL geleverd is ,of ingevoerd??
En als dit een geleverd model in NL is, is dit dan het eerste kenteken?
45-00-RF is een kenteken uit 1971. In dat jaar is in de reeks cijfers-cijfers-letters gebruik gemaakt van de letters RA tot en met TA. RB en RC zijn niet gebruikt, zodat RF vroeg in het jaar is uitgegeven, waarschijnlijk eind januari begin februari. Betekent een heel vroege SM. Mogelijk zelfs één van de weinig origineel in Nederland geleverde SM’s. Geeft allemaal geen informatie over de huidige toestand, maar misschien helpt het met verder zoeken,
PeTeR
On ne le dira jamais assez, une Citroën est faite pour rouler!
XM 2.0 carburateur, vert triton
C4 Picasso, 1.6 VTI, blanc banquise
Honda XL500, 1982 (te koop)
Gehad: Xantia’s 2.0i 8V, Xsara Picasso Exclusive, ID 1966
Totaal aantal Berichten: 8480
Geregistreerd: 19-05-2007
- CX 25 RD break, Jacqueline
- BX 1.9 TURD, de Euro
die helbers, is dat helbers die nu in rotterdam zit aan het weipad op zuid? of heet hij niet helbers, aldaar op zuid? ben slecht in namen, maar niet in het onthouden van auto’s en waar ze staan. want, ik ben daar ooit, dat moet 12 jaar geleden zijn, geweest en kan me eigenlijk geen sm herinneren aldaar. wel een cx gti t2. ik denk dat als er een sm had gestaan, ik dat nu ook nog wel zou weten.
(ben nooit meer teruggeweest bij deze helbers op zuid, omdat ik hem verdenk van het aan mij verkopen van mijn eigen carburateur destijds. zulke streken haal je bij mij maar 1 keer uit.)
ID66 schreef:
45-00-RF is een kenteken uit 1971. ...........waarschijnlijk eind januari begin februari.
Deze witte SM stond begin februari 1971 op de AutoRai. Het zal toch niet dat .....? Wat is er van deze SM geworden? Chassisnummer bekend?
PeTeR
On ne le dira jamais assez, une Citroën est faite pour rouler!
XM 2.0 carburateur, vert triton
C4 Picasso, 1.6 VTI, blanc banquise
Honda XL500, 1982 (te koop)
Gehad: Xantia’s 2.0i 8V, Xsara Picasso Exclusive, ID 1966
Totaal aantal Berichten: 4695
Geregistreerd: 26-08-2005
- SM 2.7 carb
- C3 1.4 HDI exclusive
Als ik of het eerste kenteken krijg,en of het chassisnummer, dan vind ik ze heus wel terug,ALS ze al dan nog bestaat!
Totaal aantal Berichten: 43272
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Blooper1963 schreef:Als ik of het eerste kenteken krijg,en of het chassisnummer, dan vind ik ze heus wel terug,ALS ze al dan nog bestaat!
45-00-RF is het eerste kenteken blooper!
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 4569
Geregistreerd: 09-08-2004
- Ami 6 Berline Grand Comfort
- (Grand) C4 Picasso 2.0 LPG
- 2CV 6 Special
Blooper1963 schreef:Zal FF in mijn lijst kijken die ik van Paul Artaud van de Franse club heb gehad, daar staan alle SM’s in die nog gekend zijn over gans de wereld!
Welliswaar off topic, ben wel nieuwsgierig, maar hoeveel (rijdbare SM’s) bestaan er nog?
Jeroen