Totaal aantal Berichten: 5830
Geregistreerd: 27-07-2003
- ID/DS D-Super
cape agde..
daar ben ik ook eens per ongeluk geweest. hou je wel je zwembroek aan of loop je inmiddels in je kruisloze string rondjes over de boullevard ?
Totaal aantal Berichten: 25622
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Garage Arets,.... Doe Maurice de groeten!! Is zn SM nou al klaar?
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Totaal aantal Berichten: 1412
Geregistreerd: 21-12-2005
- CX Prestige
- GS/GSA Club
- CX 2200 Pallas
T(h)ijs schreef:Leuk, CX rijden….
En altijd lekker avontuurlijk, niet te vergeten.
Napoleon liet wegen aanleggen.
André liet ze gladstrijken.
Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004
- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Niet Cap d’Agde… Agde, ligt er naast, en is wel leuk.
Maar goed, we hebben het weer terug gered via Collioure en Severac met heel wat duct tape op de luchtslang, de uitlaat heeft het gehouden, en we zijn weer hier…. Ik zal nog wel wat foto’s plaatsen….
“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!
Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004
- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Goed, een paar fototjes:
Op de brug Bij Citroen Reims - Tinqueux
Onderweg naar St. Eulalie de Cernon
Vallee du Cernon
D999 ofzo…
Severac le Chateau
“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!
Mooie auto en omgeving
Groet, Arjan
Misschien toch een beetje meer een type 1 type… of toch type 2
Citroën XM turbo ct
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Totaal aantal Berichten: 27934
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Leuke foto’s
Zijn dit nou gewoon de oude velgen?
Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004
- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Nee dit zijn de nieuwe velgen, maar ze lijken wel veel op de oude. Ze steken alleen minder uit, en er moeten nog van die dopjes op…
Ik heb net even zitten frutselen met mijn luchtlekkage op wat sites die samco slangen leveren, maar wat ik nodig heb lijkt weer wat moeilijk. 90 graden bocht in 57mm, so far so good, dan heb ik nog 2 verbindingsstukken en een t stuk van 57mm met 20mm uitbouw nodig, en nog een stukje 20mm slang. Dit zijn allemaal binnenmaten, behalve natuurlijk voor de verbindingstukken (duh).
Die eerste bocht bestaat dus maar een T stuk 57/20 weer niet tenzij ze het ineens over de buitenmaten hebben want een 60/25 bestaat weer wel… eigenlijk moet ik even een tuning zaak in de buurt vinden waar ze die delen hebben liggen zodat ik even kan passen en meten…
“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!
Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004
- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Zo, vandaag de SV weer eens getrakteerd op nieuwe olie en filter, nieuwe motorsteun geplaatst en mijjn prachtige PBV bevestiging was afgebroken… dus ik heb wat nieuws geklusd met een L profieltje.. nu zit ie mee vast aan 2 van de bouten van de brandstof galerij…
ook gezien dat mijn uitlaat ook nog ergens anders kapot is, een van de 2 pijpen van demper 1 naar 2 zit bij de verbingin naar 1 los, en natuurlijk het bekende wastegate verhaal.
“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!
Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004
- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Oh en ik heb nog even een tussensprint 80-120 meting gedaan in zijn 3 met een grondig dichtgeduct-tapede luchtslang…. 4.8 sec, zoals vanouds, of ik geloof nog sneller…
“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!
Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004
- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
En nog een tussenstandje… lijkt er op dat ik toch bijna 30k km ga halen dit jaar…
Spent € 20,156.77 ex BTW.
Spent € 22,274.40 inc BTW.
Spent € 15,906.77 ex BTW so far. (excluding purchase)
Spent € 18,024.40 inc BTW so far. (excluding purchase)
-----------------------------------
mileage first listing: 97578.00 km
mileage today: 155798.00 km
so far 58220 km driven since first listing.
so far 17292 km driven this year.
costs are € 0.35 ex BTW per km
costs are € 0.38 inc BTW per km
costs are € 0.27 ex BTW per km (ex purchase)
costs are € 0.31 inc BTW per km (ex purchase)
fuel costs are € 0.14 ex BTW per km
fuel costs are € 0.16 inc BTW per km
fuel costs are € 3,323.09 inc BTW per year
average fuel consumption within NL (at average € 1.51) is 1 liter per 9.7km or 10.3 liters per 100km
average fuel consumption outside NL (at average € 1.41) is 1 liter per 10.2km or 9.8 liters per 100km
maintenance costs are € 5,759.18 so far
maintenance costs are € 2,320.31 average per year
maintenance costs are € 0.10 ex BTW per km
maintenance costs are € 0.12 inc BTW per km
insurance costs are € 0.00 per km
road tax costs are € 0.03 per km
all costs excluding purchase and maintenance are € 0.17 per km
all costs excluding purchase, fuel and maintenance are € 0.03 per km
all costs excluding fuel are € 0.13 ex BTW per km
all costs excluding fuel are € 0.15 inc BTW per km
Av. cost per m € 534.05 ex BTW
Av. cost per m € 605.15 inc BTW
Av. cost per y € 6,408.65 ex BTW
Av. cost per y € 7,261.82 inc BTW
Expected km per year: 23456 km
Expected km this year: 30205 km
“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!
sans-pareil schreef:Oh en ik heb nog even een tussensprint 80-120 meting gedaan in zijn 3 met een grondig dichtgeduct-tapede luchtslang…. 4.8 sec, zoals vanouds, of ik geloof nog sneller…
Da’s toch niet echt traag.
Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004
- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Nee, dat schiet lekker op, en hij lekt nu ook niet door toepassing van voldoende duct tape.
Maar, moet nog wel harder kunnen vind ik. Ik las dat een 911 turbo het in z’n 4 in 3.2 sec (maar die heeft dan weer 6 versnellkingen, dus 4 zal wel optimaal zijn) doet, dus er valt nog wel wat te versleutelen… kan natuurlijk niet zo zijn dat een miezerige 911 turbo mij in de tussensprint er uit trekt . Eviltwin kan vast berekenen hoeveel meer vermogen ik daar voor nodig heb.
“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!
Totaal aantal Berichten: 8480
Geregistreerd: 19-05-2007
- CX 25 RD break, Jacqueline
- BX 1.9 TURD, de Euro
ook leuk: we zaten een keer op de duitse autobahn achter een ferrari met the beast. kilometers aan een stuk hebben we de ferrari gevolgd, sneller en sneller gingen we beiden. uiteindelijk stopte de ferrari op de vluchtstrook om daar eens te gaan zitten bellen. vast met ferrari om te vragen wat er mis was met z’n auto, omdat hij kilometers lang gevolgd werd door een oude citroen.
Die velgen hebben stiekem ook wel weer wat. Ben aardig bijgedraait door mijn eigen velgen, waarschijnlijk:S
There’s always something going wrong, that’s the only guarantee.