11 van de 39
« Eerste  < Vorige 9 10 11 12 13 Volgende >  Laatste »
   
LE’s Criezel deel 2
beerpeet
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3025
Geregistreerd: 22-08-2006

- BX 19 GT
- BX 16 RS
Gepost: 30 juli 2007 03:00 AM
  [ # 151 ]
Lelijke Eend schreef:

Het was een enorme bak werk (meer dan verwzcht/gehoopt), maar het spul werkt weer ! Iedereen en in het bijzonder Wupke enorm bedankt voor alles ! Morgen ga ik een verslag met foto’s posten (foto’s staan nu nog niet op het web).

Enneh, Criezel wordt bijna een Griezel want ik herken hem niet meer terug, echt griezelig ! Very Happy

De hele weg naar Utrecht waren het verbazing, blijdschap, verwondering en plezier die ombeurten de boventoon voerden in LE’s gemoedstoestand Laughing  Razz Cool

Nogmaals dank voor ‘t thuisbrengen, zelf ook de weg naar huis gevonden, of ga je morgen direct je eigen tom kopen? Wink

Profiel  
 
Lelijke Eend
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9801
Geregistreerd: 29-07-2003

Gepost: 30 juli 2007 10:09 PM
  [ # 152 ]

Nou heeft Wupke er vertrouwen in, maar ik niet (meer). De riem begint enigzins NAAST de tandwielen te lopen ! En je kan zeggen wat je wilt, dat is niet goed !

Overigens, ik zal zo een verslag bouwen van afgelopen zaterdag. Foto’s zijn al gedraaid (waar nodig) en verkleind, nu moeten ze nog op photofuckit. Hopelijk gaat dat een beetje vlotjes, anders wordt het morgen.

Schijt aan originaliteit.

Profiel  
 
kreazyv8wuppo
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 12563
Geregistreerd: 04-06-2009

Gepost: 30 juli 2007 10:19 PM
  [ # 153 ]

zoals gemeld , de volgende X dat je hier bent kiek ik er wel ff naar…afgelopen zondag had ik er ff genoeg van.

mvgr wupke Wink

Profiel  
 
mpostma
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 9231
Geregistreerd: 03-01-2004

Gepost: 30 juli 2007 10:26 PM
  [ # 154 ]
Lelijke Eend schreef:

Nou heeft Wupke er vertrouwen in, maar ik niet (meer). De riem begint enigzins NAAST de tandwielen te lopen ! En je kan zeggen wat je wilt, dat is niet goed !

Overigens, ik zal zo een verslag bouwen van afgelopen zaterdag. Foto’s zijn al gedraaid (waar nodig) en verkleind, nu moeten ze nog op photofuckit. Hopelijk gaat dat een beetje vlotjes, anders wordt het morgen.

een paar overwegingen. Ik denk meer voor Emiel of wupke…

Voor de hand liggend:
heeft Emiel de spanrol en de looprol vervangen?
staat de riem nog strak?
Zit de motorsteun goed vast? (de keerrol zit vergrendeld onder de motorsteun).

Ander ingeving.

Hoe is de axiale speling op de krukas? Heb ooit eens gezien van een VW LT waarbij de speling van het axiale lager zo groot was dat de krukas een stuk opzij schoof als je koppelde. Het gevolg was dat dan de distiributieriem ook ineens een stuk opzij wordt gedwongen.

De theorie dat de aandrijfaspoelie zomaar een paar mm opschuift op de as van de pomp lijkt me sterk.  En dan nog: dan zou je zien dat de riem alleen iets verschoven ligt op de dieselpomp en niet op de nokkenaspoelie.

Hoeveel ligt die riem nu eigenlijk verschoven? Loopt een randje van de riem inmidels naast de poelie of zit ie in de buurt van de rand?

Is er ooit eens een niet originele brandstofpomp opgeschroefd met een verkeerde poelie?

Profiel  
 
Lelijke Eend
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9801
Geregistreerd: 29-07-2003

Gepost: 30 juli 2007 10:33 PM
  [ # 155 ]
mpostma schreef:
Lelijke Eend schreef:

Nou heeft Wupke er vertrouwen in, maar ik niet (meer). De riem begint enigzins NAAST de tandwielen te lopen ! En je kan zeggen wat je wilt, dat is niet goed !

Overigens, ik zal zo een verslag bouwen van afgelopen zaterdag. Foto’s zijn al gedraaid (waar nodig) en verkleind, nu moeten ze nog op photofuckit. Hopelijk gaat dat een beetje vlotjes, anders wordt het morgen.

een paar overwegingen. Ik denk meer voor Emiel of wupke…

Voor de hand liggend:
heeft Emiel de spanrol en de looprol vervangen?

Spanrol: ja, looprol: nee.

staat de riem nog strak?

Ja. De laatste keer dat Emiel er aan voelde vond hij het in orde. Ik ga er van uit dat de riem intussen niet slapper is gaan hengen (niet noemenswaardig in ieder geval, want het lijkt mij dat de riem altijd wat rekt).

Zit de motorsteun goed vast? (de keerrol zit vergrendeld onder de motorsteun).

Ik kan mij niet voorstellen dat Emiel en ik dat ding niet goed vat hebben gezet, maar evne controlerne kan geen kwaad.

Ander ingeving.

Hoe is de axiale speling op de krukas? Heb ooit eens gezien van een VW LT waarbij de speling van het axiale lager zo groot was dat de krukas een stuk opzij schoof als je koppelde. Het gevolg was dat dan de distiributieriem ook ineens een stuk opzij wordt gedwongen.

Durf ik geen zinnig woord over te zeggen.

De theorie dat de aandrijfaspoelie zomaar een paar mm opschuift op de as van de pomp lijkt me sterk.  En dan nog: dan zou je zien dat de riem alleen iets verschoven ligt op de dieselpomp en niet op de nokkenaspoelie.

Hoeveel ligt die riem nu eigenlijk verschoven? Loopt een randje van de riem inmidels naast de poelie of zit ie in de buurt van de rand?

Ik schat dat ca. 0,2mm van de riem naast het tandwiel loopt.

Is er ooit eens een niet originele brandstofpomp opgeschroefd met een verkeerde poelie?

Geen idee, Kan ik dat controleren ? Zo ja: hoe ?

Schijt aan originaliteit.

Profiel  
 
kreazyv8wuppo
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 12563
Geregistreerd: 04-06-2009

Gepost: 30 juli 2007 10:36 PM
  [ # 156 ]
mpostma schreef:
Lelijke Eend schreef:

Nou heeft Wupke er vertrouwen in, maar ik niet (meer). De riem begint enigzins NAAST de tandwielen te lopen ! En je kan zeggen wat je wilt, dat is niet goed !

Overigens, ik zal zo een verslag bouwen van afgelopen zaterdag. Foto’s zijn al gedraaid (waar nodig) en verkleind, nu moeten ze nog op photofuckit. Hopelijk gaat dat een beetje vlotjes, anders wordt het morgen.

een paar overwegingen. Ik denk meer voor Emiel of wupke…

Voor de hand liggend:
heeft Emiel de spanrol en de looprol vervangen?
staat de riem nog strak?
Zit de motorsteun goed vast? (de keerrol zit vergrendeld onder de motorsteun).

Ander ingeving.

Hoe is de axiale speling op de krukas? Heb ooit eens gezien van een VW LT waarbij de speling van het axiale lager zo groot was dat de krukas een stuk opzij schoof als je koppelde. Het gevolg was dat dan de distiributieriem ook ineens een stuk opzij wordt gedwongen.

De theorie dat de aandrijfaspoelie zomaar een paar mm opschuift op de as van de pomp lijkt me sterk.  En dan nog: dan zou je zien dat de riem alleen iets verschoven ligt op de dieselpomp en niet op de nokkenaspoelie.

Hoeveel ligt die riem nu eigenlijk verschoven? Loopt een randje van de riem inmidels naast de poelie of zit ie in de buurt van de rand?

Is er ooit eens een niet originele brandstofpomp opgeschroefd met een verkeerde poelie?

zoals al eerder gemeld, voorlopig maggie ermee door kachelen.
daarnaast brengt LE binnenkort nog een setje LM velgen uit Anna palowna naar de wup.
dan zal ik wel weer eens kijken hoe of wat, en er de REI langs gaan houden..
axiale speling in een diesel?
hmm is niet echt XUD eigen meen ik..
daarnaast blijf ik bij mn voorlopige overweging staan, dat de pomppoelie op de een of andere manier mishandeld is geweest..

hoe dan ook, word vervolgt…

euh ?? LE,, LM velgen? waneer breng je die?
ik heb nog een LEe zitte die ze graag onder zn Bix wil plakken..

mvgr wupke Wink

Profiel  
 
mpostma
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 9231
Geregistreerd: 03-01-2004

Gepost: 30 juli 2007 10:36 PM
  [ # 157 ]
Lelijke Eend schreef:

Geen idee, Kan ik dat controleren ? Zo ja: hoe ?

Lastig.. maar een goeie aanwijzing zou zijn dat de pomp wel recht over de nokkenaspoelie gaat en niet recht over de dieselpomppoelie.

Profiel  
 
Lelijke Eend
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9801
Geregistreerd: 29-07-2003

Gepost: 30 juli 2007 10:50 PM
  [ # 158 ]
kreazyV8wuppo schreef:

zoals al eerder gemeld, voorlopig maggie ermee door kachelen.
daarnaast brengt LE binnenkort nog een setje LM velgen uit Anna palowna naar de wup.
dan zal ik wel weer eens kijken hoe of wat, en er de REI langs gaan houden..
axiale speling in een diesel?
hmm is niet echt XUD eigen meen ik..
daarnaast blijf ik bij mn voorlopige overweging staan, dat de pomppoelie op de een of andere manier mishandeld is geweest..

hoe dan ook, word vervolgt…

euh ?? LE,, LM velgen? waneer breng je die?
ik heb nog een LEe zitte die ze graag onder zn Bix wil plakken..

mvgr wupke Wink

Ohja, die velgen. Die haal ik voor je op, maar deze week/dit weekend niet. Ik sta op instorten ...

mpostma schreef:
Lelijke Eend schreef:

Geen idee, Kan ik dat controleren ? Zo ja: hoe ?

Lastig.. maar een goeie aanwijzing zou zijn dat de pomp wel recht over de nokkenaspoelie gaat en niet recht over de dieselpomppoelie.

Hoe bedoel je dat ?

Schijt aan originaliteit.

Profiel  
 
kreazyv8wuppo
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 12563
Geregistreerd: 04-06-2009

Gepost: 30 juli 2007 10:58 PM
  [ # 159 ]

LE doe me een lol ,en ga niet zelf met die riem spelen.
er zit een dik probleem in, en dat is echt niet zomaar ff gemaakt.
daarvoor mis je domweg de kennis en de ervaring.

dus gewoon rijden en genieten voor NU.
als je tzt die velgen komt brengen, (week of 3 ?) dan kijk ik ff secuur naar het riem gebeuren, deal?

mvgr wupke Wink

Profiel  
 
Lelijke Eend
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9801
Geregistreerd: 29-07-2003

Gepost: 30 juli 2007 11:02 PM
  [ # 160 ]

Ik blijf met mijn jatten van die riem af hoor ! Was ook niet van plan eraan te zitten. Ik hoop dat ik over een week of 2 (niet 3) de velgen heb voor je.

Schijt aan originaliteit.

Profiel  
 
BX19trs
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3830
Geregistreerd: 21-10-2005

- BX 19 trs
Gepost: 31 juli 2007 12:03 AM
  [ # 161 ]

De spanner zit goed vast, de omlooprol was niet versleten en hoeft ook niet vervangen te worden, de DB-riem staat goed op spanning.
De Db-riem loopt goed om de krukas, de nokkenans, de waterpomp en de rollen heen, het lijkt of de riem iets gaat wijken op de pomp.
De motorsteun zit ook goed vast.

Wup gaat kijken wat er nu loos is met de stand van de pomp, het aanlopen van de Db-riem is inmiddels opgelost door het bijbuigen van de kappen.

Het monteren van de riem hebben we met z’n tweeën gedaan en ik ben er heilig van overtuigd dat dat goed gebeurd is, ik heb het inmiddels meerdere keren gecontroleerd.

Emiel

Profiel  
 
kreazyv8wuppo
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 12563
Geregistreerd: 04-06-2009

Gepost: 31 juli 2007 01:04 AM
  [ # 162 ]
peugeotlover schreef:

zit het scharnierpunt van de spanrol goed vast (moertje van M8)is al eens voorgevallen dat een riem afgelopen is door dat die moer niet goed vast zat.
ps hoogst waarschijnlijk heeft de brandstofpomp wat speling op zijn as waardoor de polie van de distrubutie een klein tikje scheef komt te zitten van het moment als er kracht op komt.
al gezien bij meerdere auto’s Wink .

bij eentje liep de riem ongeveer 1mm langs de polie’s van nokkenas en brandstofpomp liep juist niet tegen harde delen aan maar heeft zo toch nog 150000 km gereden Wink

nou ff koud op je dak vallen dan..
ik kan me in de verste verte nie voorstellen dat de schoonzoon van de grootste BX liefhebber van NL het in zn kop haald om die moer nie goe an te draaien.. los daarvan…
al zekers nie van een APK keurmeester,,
en al HELEMAAAL nie van Emiel, die ik een degelijke sleutelaar acht…

daarnaast heeft ie het spul 2x zo goe als los gehad,, dus 1x foutje, hmm mischien ,maar 2 x NEVER..

oftewel distri is VAKKUNDIG vervangen,, en niet van het prutsniveau waar je dergelijke kunsten kan verwachten…
nee de fout zit hem dieper.. dus over een week of 2 weet je meer..

mvgr wupke: die BX19 trs vet hoger in het vaandel heb zitte dan menig frotteur,, of is dat eenden materiaal????? Laughing

Profiel  
 
karel
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5738
Geregistreerd: 25-08-2003

Gepost: 31 juli 2007 01:05 AM
  [ # 163 ]
BX19trs schreef:

De spanner zit goed vast, de omlooprol was niet versleten en hoeft ook niet vervangen te worden, de DB-riem staat goed op spanning.
De Db-riem loopt goed om de krukas, de nokkenans, de waterpomp en de rollen heen, het lijkt of de riem iets gaat wijken op de pomp.
De motorsteun zit ook goed vast.

Wup gaat kijken wat er nu loos is met de stand van de pomp, het aanlopen van de Db-riem is inmiddels opgelost door het bijbuigen van de kappen.

Het monteren van de riem hebben we met z’n tweeën gedaan en ik ben er heilig van overtuigd dat dat goed gebeurd is, ik heb het inmiddels meerdere keren gecontroleerd.

Emiel

Niets ten nadele van jou hoor Emiel, en alle lof voor wat iedereen hier min of meer belangeloos voor LE doet, maar ik kan me eerlijk gezegd bijna niet voorstellen dat te beoordelen is of een looprol nog goed is.

Volkomen verrot, ja, allicht dat dat lukt. Maar te ver versleten? Ik zal me nader verklaren. Ik heb me bij de laatste d-riem wissel (2 jaar terug bij Jan Weijer & zn) de ogen staan uitwrijven dat mijn naast de poelies lopende en volledig verhapte en nog nét niet geknapte d-riem slachtoffer is geworden van de zogenaamd slechte loop- en spanrollen die we toen allebei vervangen hebben.

Maar het eind van het liedje was wel dat de riem weer prima binnen de grenzen van alle poelies liep (waarbij de dieselpomp ook hier een klein beetje uit het lood leek te staan, maar mag het bij ruim 4 ton?).

Een goed voelbaar verschil in speling tussen oud en nieuw (je voelde bij de oude een klein knikje, maar bij de nieuwe eigenlijk ook wel wat) was er dus niet, maar het effect bewees het gelijk.

Ich bin ein Breaker

Profiel  
 
kreazyv8wuppo
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 12563
Geregistreerd: 04-06-2009

Gepost: 31 juli 2007 01:11 AM
  [ # 164 ]
karel schreef:
BX19trs schreef:

De spanner zit goed vast, de omlooprol was niet versleten en hoeft ook niet vervangen te worden, de DB-riem staat goed op spanning.
De Db-riem loopt goed om de krukas, de nokkenans, de waterpomp en de rollen heen, het lijkt of de riem iets gaat wijken op de pomp.
De motorsteun zit ook goed vast.

Wup gaat kijken wat er nu loos is met de stand van de pomp, het aanlopen van de Db-riem is inmiddels opgelost door het bijbuigen van de kappen.

Het monteren van de riem hebben we met z’n tweeën gedaan en ik ben er heilig van overtuigd dat dat goed gebeurd is, ik heb het inmiddels meerdere keren gecontroleerd.

Emiel

Niets ten nadele van jou hoor Emiel, en alle lof voor wat iedereen hier min of meer belangeloos voor LE doet, maar ik kan me eerlijk gezegd bijna niet voorstellen dat te beoordelen is of een looprol nog goed is.

Volkomen verrot, ja, allicht dat dat lukt. Maar te ver versleten? Ik zal me nader verklaren. Ik heb me bij de laatste d-riem wissel (2 jaar terug bij Jan Weijer & zn) de ogen staan uitwrijven dat mijn naast de poelies lopende en volledig verhapte en nog nét niet geknapte d-riem slachtoffer is geworden van de zogenaamd slechte loop- en spanrollen die we toen allebei vervangen hebben.

Maar het eind van het liedje was wel dat de riem weer prima binnen de grenzen van alle poelies liep (waarbij de dieselpomp ook hier een klein beetje uit het lood leek te staan, maar mag het bij ruim 4 ton?).

Een goed voelbaar verschil in speling tussen oud en nieuw (je voelde bij de oude een klein knikje, maar bij de nieuwe eigenlijk ook wel wat) was er dus niet, maar het effect bewees het gelijk.

sorry Karel maar ik ben je ff kwijt in je TXT..
jij wijst op poelie’s met afwijkingen? welke dan en hoe…

maw verklaar u nader, want nu kan ik er ff geen hout van bakke…

mvgr wupke:kort door de bocht als always.. Wink

Profiel  
 
karel
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5738
Geregistreerd: 25-08-2003

Gepost: 31 juli 2007 01:24 AM
  [ # 165 ]
kreazyV8wuppo schreef:

jij wijst op poelie’s met afwijkingen? welke dan en hoe…
maw verklaar u nader, want nu kan ik er ff geen hout van bakke…

mvgr wupke:kort door de bocht als always.. Wink

Nou, ok. In het heel kort dan: rollen moet je niet keuren maar vervangen.

Helder genoeg zo? Wink

En als de riem dan nog niet perfect over de poelies/riemwielen loopt is het mogelijk de dieselpomp die uitgesleten is, of de krukaslager, of de nokkenas (maar dat hoor je dan wel).

Ik bedacht me trouwens dat ik bij de betreffende auto later, bij het vervangen van mijn dynamo en het aanspannen van de riem de krukas voelde knikken, gevolgd door een geknapte krukaskeerring (dus lekkage). Dat had dus weinig met de dieselpompas te maken (die vlgs mij ook een fractie scheef stond).

Ich bin ein Breaker

Profiel  
 
 
11 van de 39
« Eerste  < Vorige 9 10 11 12 13 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook