jaco schreef:Shit! Val ik even door de mand…
gas los en koppeling in.
<————mag de 130 niet staan…...........
John Blauw, de man met de gouden praatjes.
stoterstangen90 schreef:jaco schreef:Shit! Val ik even door de mand…
gas los en koppeling in.
Dan klopt ie nog niet, bij zo’n snelheid moet de ‘straat’ helemaal tot achteraan verlicht zijn dacht ik zo. (tenzij je dash stuk ik, maar ik geloof dat dat mijn dash is, en die doet het perfect )
gaat wel erg oftoppic trouwens…
BMW E38 735i 1998
Citroën C6 2.7HdiF 2007
Acadiane 1984
XM 2.1turboD12 1992
ZX Sport 1.8 1993
bartus schreef:Gaat het je nou niet aan het hard je tzi te parkeren daar?
Ik vind het jammer dat ik nu niet meer kan genieten van de fantastische automaatbak. Voor de rest ben ik blij dat dit hok van de weg is, dat de gehele buurt niet meer ruikt naar motorolie en niet meer vol ligt met LHM.
Uiteraard kan ik ‘m nu schorsen (scheelt een hele hoop wegenbelasting) en de verzekering kan opgezegd worden.
Ik heb met de PH-85-BJ, die ook al van Hel1 was, eens 197 op het dashboard geklokt. Aangezien ik toen aan het racen was tegen de witte GTI van Harm, vond ik het belangrijker om beide handen aan het stuur te houden ipv een fotocamera vast te houden.
Ami 8 Club (1970)
ex: 2CV (‘79) | Dyane (‘81) | GS (‘79) | AX (‘95) | 17 x BX
XBXG schreef:bartus schreef:Gaat het je nou niet aan het hard je tzi te parkeren daar?
Ik heb met de PH-85-BJ, die ook al van Hel1 was, eens 197 op het dashboard geklokt. Aangezien ik toen aan het racen was tegen de witte GTI van Harm, vond ik het belangrijker om beide handen aan het stuur te houden ipv een fotocamera vast te houden.
Dat was een wijze beslissing
ja, die “85” wil wel, hoewel ie nog beter moet kunnen als ie weer de goede carburateur heeft
zo, dus het werkt nog wel, dat valt dan weer mee
dat heb je met franse auto’s nietwaar
Ik heb met de PH-85-BJ, die ook al van Hel1 was, eens 197 op het dashboard geklokt. Aangezien ik toen aan het racen was tegen de witte GTI van Harm, vond ik het belangrijker om beide handen aan het stuur te houden ipv een fotocamera vast te houden
Dat was ik alweer vergeten maar ik kan me niet herinneren dat we zo hard gingen, ik heb met de GTi nooit harder dan 193 ofzo op de teller gereden.
Harm schreef:Ik heb met de PH-85-BJ, die ook al van Hel1 was, eens 197 op het dashboard geklokt. Aangezien ik toen aan het racen was tegen de witte GTI van Harm, vond ik het belangrijker om beide handen aan het stuur te houden ipv een fotocamera vast te houden
Dat was ik alweer vergeten maar ik kan me niet herinneren dat we zo hard gingen, ik heb met de GTi nooit harder dan 193 ofzo op de teller gereden.
Ik weet het nog precies. Zomer 2005 scheurden we samen van Breda naar Dirksland. In Zeeland ging de teller tot 197 in mijn Digit.
Ami 8 Club (1970)
ex: 2CV (‘79) | Dyane (‘81) | GS (‘79) | AX (‘95) | 17 x BX
Totaal aantal Berichten: 2485
Geregistreerd: 13-05-2004
- Xantia Turbo C.T. Activa "Merak"
En bij 100 KM/H de Digit teller al 108 aangeeft… Of dat exemplarisch was weet ik niet, maar ik had erg goed zicht op de teller van de Modus waar ik toen naast reed.
Honderdzevenennegentig met een Digit kan alleen als je ver in het rood aan het gassen bent, die fabrieksopgave van 185 ECHTE kilometers lijkt me aan de rand van de rode zone. Persoonlijk kies ik er geen seconde voor om een topsnelheid van een auto te testen, als je zo langdurig boven de 12 m/s zuigersnelheid zit. Dat is echt moordend voor je blok, kun je net zo goed je luchtfilter verwijderen en af en toe zand voeren.
Aan de andere kant kan zo’n lolletje best aangezien we het over ouwe rotauto’s hebben die naar modale begrippen geen drol waard zijn.
Iemand een GPS te leen? Kun je de werkelijke snelheid van je Digit aflezen.
Over je stereo, bass op max!
http://www.youtube.com/watch?v=PbtdpnCrK7Y
http://www.youtube.com/watch?v=Kw6UWPaTUt0
Zo zou ik m’n motor willen starten. Ik kan dromen, nietwaar? http://www.youtube.com/watch?v=bEYEcVQklvY
Alcyone schreef:
Iemand een GPS te leen? Kun je de werkelijke snelheid van je Digit aflezen.
Harm heeft zijn teller wel aan de GPS geijkt. Die bleek verrekte nauwkeurig en zelfs te negatief bij hoge snelheden.
XBXG schreef:Ik heb met de PH-85-BJ, die ook al van Hel1 was, eens 197 op het dashboard geklokt. Aangezien ik toen aan het racen was tegen de witte GTI van Harm, vond ik het belangrijker om beide handen aan het stuur te houden ipv een fotocamera vast te houden.
tja, ik heb toch ook met 230 nog een filmpje gemaakt
trouwens, 6200 toeren met een 8-klepper kan nog wel hoor, als het maar niet voor een lange periode is.
bij 6500 toeren vloog de GTi 8-klepper van mij nog niet in de begrenzer…..om over een (mijn) 16-kleppert nog maar te zwijgen
liever 10 sterren in me ruit, dan 1 op me motorkap
nou, ik heb in die digit mèt GPS gereden en bij 105 op de teller rijdt de digit 100 op de GPS. dus dat is ook weer opgelost. (of moet ik mijn GPS ook laten ijken?)
zo, dus het werkt nog wel, dat valt dan weer mee
dat heb je met franse auto’s nietwaar
Ik heb al gemerkt dat de snelheid op de gps nt overeenkomt met de echte snelheid.
Zowel in m’n ex berlingo als in m’n nieuwe C4 met digitale snelheidsmeter.
De Gps “liegt” tot ongeveer een 5 a 7 km/h
Totaal aantal Berichten: 3455
Geregistreerd: 19-08-2005
- BX 16 Soupapes
- HY HY camper
- XM 2.0i 16V VSX Break
ik denk eigenlijk eerder dat dat andersom is
Mijn TRI liep trouwens wel behoorlijk nauwkeurig op met de GPS, tot 170 gaven ze exact gelijke waardes aan, daarboven was het niet echt prettig karren met hem
http://www.mechuccio.nl
Mijn auto’s: XM 2.0i 16V break VSX, HY Camper DA-11-30, BX 16Valve MKII 10-GB-RX
Ex: 7 BX, 1 XM, 1 ZX
C4 Berline schreef:Ik heb al gemerkt dat de snelheid op de gps nt overeenkomt met de echte snelheid.
Zowel in m’n ex berlingo als in m’n nieuwe C4 met digitale snelheidsmeter.
De Gps “liegt” tot ongeveer een 5 a 7 km/h
Wat het in dit topic doet is me een raadsel, maar de C4 die ik te leen had, had zeker een afwijking van een kilometer of 6 a 7 tov het radar-bord langs de weg. Ik zou die GPS dus eerder geloven…
Ich bin ein Breaker
karel schreef:C4 Berline schreef:Ik heb al gemerkt dat de snelheid op de gps nt overeenkomt met de echte snelheid.
Zowel in m’n ex berlingo als in m’n nieuwe C4 met digitale snelheidsmeter.
De Gps “liegt” tot ongeveer een 5 a 7 km/hWat het in dit topic doet is me een raadsel,
Een paar post terg ging het over snelheid op dashboard en gps
karel schreef:maar de C4 die ik te leen had, had zeker een afwijking van een kilometer of 6 a 7 tov het radar-bord langs de weg. Ik zou die GPS dus eerder geloven…
Die radarborden (bij mij op de arbeidsplaats staan er ook) zijn niet ge-ijkt.
De ene geeft een lagere snelheid aan en de andere een hogere, met de zelfd snelheid op het dashboard.
De snelheid die op het gps toestel staan is afhankelijk van merk tot merk (lees nauwkeurigheid).
Als je naar de hoogte kijkt waarop je je bevind zie je zelfs op een vlakke baan op het vlakke land een significant verschil alhoewel het er niet is.
Nog niet gesproken over de juistheid van bepaling op een brede weg met een middenbaan van 2x2 + buiten baan 2x2.
De ene keer rij je op het midden gedeelte en een beetje later op de buitenbaan