Sinds ik vorige week mijn uitlaat heb vervangen rijdt de Picasso als een speer. Hij is zuiniger maar rijdt ook veel vlotter en sneller. Hij was nml bij een apk-keuring afgekeurd vanwege een defecte uitlaat, er zat een gaatje in de achterste demper. Bij de garage zou dit 550 euro’s kosten. Ik heb dit klusje zelf geklaard voor een bedrag van 200 euro’s, achterste en middelste demper en ik ben er zeer tevreden over. Bij de garage zei men dat er een “originele"uitlaat onder moest ivm storingen van het motormanagement. Tot nog toe heb ik geen problemen hier mee. Wat is dan origineel, want Citroën maakt zelf toch ook geen uitlaten? Zo zie je maar dat je zelf een hoop geld kunt besparen als je een beetje handig bent of als je iemand kent die dat is.
Waar heb je die onderdelen gekocht? Ben er denk ik ook vrij snel aan toe.
Hoe oud was de uitlaat?
Kan ook opgelast worden als je een specialist lasser kent.
Een plaatje ertegen, lak erover en naar de keuring!
Ik: Skoda Octavia 3 Combi 1.2 TSI 77kw ‘15 (maar in de praktijk rij ik met de C3)
Vroeger: VW Passat Break 3C 1.6 CR TDI ‘10, Xsara Picasso 16 HDI 110 ‘05, Golf4 TDI ‘02, Golf3 GT TDI ‘96, Golf2 TDI ‘90, Golf2 GTD ‘86
Madam: Citroen C3 1.6HDI 90 ‘10 (maar in de praktijk rijdt ze met de Octa)
Vroeger: P106D ‘97, Xantia18i ‘93, P206HDI70 ‘04, C3HDI70 ‘03, Corsa12S ‘89