Wat bepaald de inruil waarde.
Momentum
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 327
Geregistreerd: 16-06-2006

Gepost: 31 juli 2007 03:19 PM

Ik neus altijd wel ff rond op de diverse verkoop sites.

Al is het gewoon leuk om alleen maar andere Xantia’s te bekijken kwa staat en specs. (ja beetje krank im kopf)

Dus bied ik wel eens en kijk ik wat ik nog terug kan krijgen voor m’n eigen xantiá.

Dat verschild dus enorm.

Nu vraag ik me eigenlijk af wat nu redelijk is en wat niet.
Is er niet een vaste regel voor.
En wat bedoelen ze met marge auto.

En zit er verschil in als je bij een dealer het inruilt of een handelaar om de hoek als het gaat om inruil prijzen.

Voorbeeld:
Een xantia uit 98 inruilen op een break uit 2000 vroeg er 1, 3000 euro om bij te betalen.

Ik heb hem maar terug gemaild met de vraag of de break een Gouden randje had.

Mij lijkt in dit geval rond de 1500 meer een optie.
Of zit ik er nu volledig naast en wil ik als Hollander voor een eurodubbeltje op de eerste rang zitten.

C4 Cactus 1.2

Profiel  
 
DIEHARD
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 425
Geregistreerd: 13-12-2005

- GS/GSA X3
- Overig Mercedes benz E220CDI Kombi Avantgarde
Gepost: 31 juli 2007 04:32 PM
  [ # 1 ]

De inruilwaarde is altijd afahnkelijk van verschillende factoren, km stand, staat van onderhoud, optische staat, gewildheid van het model/uitvoering/type, en ook wat je er voor weer koopt, dus hoevvel er voor de garage aan te verdienen is…

Gewoon even goed rondkijken en bij verschillende garages navragen..dat loont meestal wel de moeite..

Met vriendelijke groet,
Mattijs http://www.citroen-gs.nl

Profiel  
 
Dutch Steph
> 300 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 316
Geregistreerd: 11-07-2005

Gepost: 31 juli 2007 04:36 PM
  [ # 2 ]

Ik neem altijd een kijkje op de ANWB-site. Daar heb je een koerslijst. Vind ik een mooi hulpmiddel. Maar er zijn inderdaad zoveel andere factoren die invloed hebben op de ruil, verkoop of inkoop van voertuigen.

Profiel  
 
metro2005
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2294
Geregistreerd: 14-08-2004

Gepost: 31 juli 2007 04:40 PM
  [ # 3 ]

xantia’s zijn ook totaal niet gewild op de 2e hands markt, alleen als je ze bij een dealer koopt zijn ze duur. Ze dalen echt heel snel in waarde.
Zeker als je de pech hebt om ook nog een wat minder interessant model te hebben raak je ze aan de straatstenen niet kwijt. En waarom? geen flauw idee, het zijn toch echt fantastische auto’s ...

Huidige eigen auto: geen
Huidige auto vriendin: Citroën Xsara 1.6
Gehad: Citroen saxo, 2x citroen xantia, 2x citroen BX GTI, citroen ZX

Profiel  
 
rb
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1162
Geregistreerd: 30-07-2003

Gepost: 31 juli 2007 04:43 PM
  [ # 4 ]

@TS:

Wat denk je zelf? Dat als je via mail gaat informeren jij direct een hoge inruil krijgt, zonder dat de garagehouder iets weet (behalve leeftijd en kilometerstand) van jouw wagen. Op die nieuwe moet meestal ook nog garantie, onderhoud etc. Dan is voor die garagehouder allemaal maar afwachten wat ie ingeleverd krijgt.

Logischerwijs zou je een handelsprijs krijgen en de nieuwere met een beetje korting. Als dat verschil 3 mille is, lijkt me dat niet raar als eerste stap.

Overigens klinkt 3 mille verschil nog niet eens zo gek in de oren, uitgaande van een vergelijkbare auto die 2 jaar jonger is, evenredig minder gereden heeft en berline/break verschil (breaks doen het 2e hands beter). 

Even voor de duidelijkheid: ik ga ervan uit dat jij noch de garagehouder de ‘andere’ auto IRL hebt gezien en er verder geen onderhandelingen hebben plaatsgevonden.

Profiel  
 
Momentum
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 327
Geregistreerd: 16-06-2006

Gepost: 31 juli 2007 05:10 PM
  [ # 5 ]

Wat in de topic start staat is ook maar even een voorbeeld.

Maar afgezien dat zou ik dan als bedrijf zijnde toch aangeven om langs te komen en eventueel aan te geven dat afhankelijk van het model / staat ik moet rekenen op een bedrag tussen de x en x bedrag.

Dat had dan beter over gekomen dan gelijk 3000 euro aan te geven.

Maar wat ik dus meerdere keren gehoord heb dat als je van de zelfde auto naar de zelfde auto gaat dat je per bouw jaar 500 euro bijbetaling hebt gaat dus niet op? En dan heb ik het over het exacte model.

C4 Cactus 1.2

Profiel  
 
rb
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1162
Geregistreerd: 30-07-2003

Gepost: 31 juli 2007 05:32 PM
  [ # 6 ]

Daar heb ik nog nooit van gehoord.

Profiel  
 
BIG charlie
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 798
Geregistreerd: 24-07-2005

Gepost: 31 juli 2007 07:43 PM
  [ # 7 ]

Een sterke invloed op de inruilwaarde is het volgende….
Benzine of diesel…..
Als je een dieselversie hebt ga je er gegarandeerd meer voor krijgen dan een benzineversie ( althans hier in Belgie toch ).
Verder ook de in dit topic beschreven items natuurlijk.

Greetz

BIG charlie

Picasso was niet alleen een schilder…......

Profiel  
 
Peteryed
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3385
Geregistreerd: 13-09-2004

- C5 Break 2.0-16V
Gepost: 31 juli 2007 10:19 PM
  [ # 8 ]

Re: Wat bepaald de inruil waarde.

Momentum schreef:

En wat bedoelen ze met marge auto.

Een marge auto is een auto waar geen BTW meer op af te dragen is. Het is dus een particuliere auto geweest. De tegenhanger is een BTW auto. Bedrijfsmatig gekocht en hier kan je nog BTW voor terug vragen.

Profiel  
 
Toolman
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 141
Geregistreerd: 07-11-2005

Gepost: 14 augustus 2007 02:32 PM
  [ # 9 ]

Re: Wat bepaald de inruil waarde.

Peteryed schreef:
Momentum schreef:

En wat bedoelen ze met marge auto.

Een marge auto is een auto waar geen BTW meer op af te dragen is. Het is dus een particuliere auto geweest. De tegenhanger is een BTW auto. Bedrijfsmatig gekocht en hier kan je nog BTW voor terug vragen.

Als aanvulling op bovenstaande; er moet door de verkoper BTW worden afgedragen op het verschil tussen de in- en verkoopprijs, dus de winstmarge.

Ford Focus 1.6 16v Trend 2007 205dkm
Citroën DS3 1.6 THP Sport Chic 2011 81dkm

Ex.
1x Renault Clio 1.4 16v Ludo 2001
2x Xantia 1.8 16v G3
1x Xantia 2.0HDI 110 pk
1x C3 1.4 16v X-TR 2004
XM V6 Ambiance Aut.+Leer
Citroën Xantia 2.0 16v berline 2000 148dkm

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook