na wat probleempjes met de ontstekingsmodule en lekkende hogedrukregelaar wil ik haar deze week toch wel weer uit de schorsing halen om lekker mee op vakantie te gaan
kmoe alleen nog ff lhm bijvullen en rubbertje vervangen op de hd regelaar !
kan iemand nog 1 keer kort vertellen hoe ik lhm bijvul ops:
Rij nooit sneller dan je bescherm-engel kan vliegen
http://www.inkbros.nl
auto met lopende motor in de hoogste stand, en dan de LHM bijvullen tot het vlaggetje gelijk staat met beide ringen.
mvgr wupke
en de spoelvloeistof aftappen ?
Rij nooit sneller dan je bescherm-engel kan vliegen
http://www.inkbros.nl
Auto in de laagste stand, gewoon motor uitlaten.
LHM-vaatje zal er dan uitmoeten….
ronaldeponald schreef:en de spoelvloeistof aftappen ?
Zie bij LHM vervangen op de wiki
http://www.citroen-forum.nl/wiki/index.php/LHM_vervangen
Dit beschrijft hoe het moet bij de BX, maar XM is in essentie weinig anders. Refereer anders naar Haynes/vraagbaak
kheb dr vandaag dan toch maar onder het stof vandaan getrokken
die lhm lekkage op de hd regelaar was heel simpel op te lossen door de boel weer ff vast te draaien, gelukkig maar
na de eerste meters ook ff zorgwekkend aan het kuchen en stotteren geweest maar dat was vrij snel over ook ff lekker wat snelwegkm gemaakt en dat voelde weer top aan na 4 maanden in dat koekblik van mn vrouw te rijden, morgen om 2 uur gaat ze naar de keuring dus iedereen ff duimen !!!!
Rij nooit sneller dan je bescherm-engel kan vliegen
http://www.inkbros.nl
Totaal aantal Berichten: 841
Geregistreerd: 08-04-2005
- XM Turbo C.T. Ambiance "Musketier"
Heeft 4 maanden stalling geen andere gevolgen? Zijn de vloeistoffen verder nog okay en alle rubberen delen?? Heb geen ervaring met stalling namelijk.
Nu moet ik zeggen dat ik vanaf vorig jaar augustus ook maar krap 5000 km. heb gereden.
See, buy, fly C5 V6
kben we regelmatig aan het rekken en strekken geweest
wel afgekeurd op voorbanden, wiellagers, en uitlaat
Rij nooit sneller dan je bescherm-engel kan vliegen
http://www.inkbros.nl
Totaal aantal Berichten: 4870
Geregistreerd: 13-08-2006
- Xsara Scootertje.
Wiellagers? Hoe ken dat nou?
” Citroën amateur monteur in ruste!? Mijn scootertje Kymco PeopleS 4T 50 “
hoezo ?
Rij nooit sneller dan je bescherm-engel kan vliegen
http://www.inkbros.nl
Totaal aantal Berichten: 4870
Geregistreerd: 13-08-2006
- Xsara Scootertje.
ronaldeponald schreef:hoezo ?
Geen idee eigelijk? Maar het klonk zo raar af keur op de wiellagers.
Zouden ze onder een V6 sneller slijten dan onder een 20i?
” Citroën amateur monteur in ruste!? Mijn scootertje Kymco PeopleS 4T 50 “
Totaal aantal Berichten: 3779
Geregistreerd: 25-05-2004
- XM 3.0 V6 24v
- XM 2.0i 8v
xm_turbo schreef:Heeft 4 maanden stalling geen andere gevolgen? Zijn de vloeistoffen verder nog okay en alle rubberen delen?? Heb geen ervaring met stalling namelijk.
Nu moet ik zeggen dat ik vanaf vorig jaar augustus ook maar krap 5000 km. heb gereden.
ik ga binnenkort mn 1 jaar stilstaande XM eens tot leven wekken… ben ook benieuwd.
de rubberen delen zullen, lijkt mij, minder te lijden hebben wanneer de motor ze niet steeds opwarmt tijdens de stalling. Het uitdrogen heeft te maken met het verouderingsproces (of een auto nou rijdt of gestald staat).
Totaal aantal Berichten: 3779
Geregistreerd: 25-05-2004
- XM 3.0 V6 24v
- XM 2.0i 8v
eXpelliarMus schreef:ronaldeponald schreef:hoezo ?
Geen idee eigelijk? Maar het klonk zo raar af keur op de wiellagers.
Zouden ze onder een V6 sneller slijten dan onder een 20i?
met een V6 wil je alleen maar HARD gaan!
kheb me laten vertellen dat rommelig parkeren ook slecht is voor je wiellagers, kheb het ook nog nie gecontroleerd hoor de wiellagers want als ze afgekeurd worden moet je iets kunnen horen als je het opgekrikte wiel ronddraaid !
Rij nooit sneller dan je bescherm-engel kan vliegen
http://www.inkbros.nl